Vanhemmista ihmisistä vihdoin sankareita myös markkinoinnissa – Instrumentariumin uudessa kampanjassa 60-70 -vuotiaat juhlistavat rakkauden kesää
Ei enää pelkkinä isoäiteinä ja isoisinä
Suomalaisista jo lähes puolet (yli 47%) on yli 55-vuotiaita. Yli 65-vuotiaita suomalaisia on tällä hetkellä lähes 1,2 miljoonaa. Markkinoinnin kuvasto on kuitenkin jäänyt jälkeen muutoksessa ja mainoskuvasto koostuu usein vain parikymppisistä ihmisistä. Vanhemmille ihmisille on jätetty vain isoäidin/isän rooli. Instrumentarium haluaa olla ensimmäisten joukossa tuomassa vanhemmat ihmiset uuteen rooliin: omina yksilöinään, aktiivisina ja itsenäisinä kansalaisina.
Mummot rokkaa
Vanhempien ihmisten muuttuneesta roolista kertovat osaltaan myös erilaiset ”mummodiscot”, joissa ”twerkataan ja juodaan lonkeroa” ja muut suositut aktiviteetit, jotka aiemmin nähtiin kuuluvaksi vain nuoremmalle ikäpolvelle. Myös sosiaalisesta mediasta löytyy suosittuja hahmoja, jotka eivät mahdu perinteiseen ikäraamin mukaiseen käyttäytymismalliin.
Muutos lähtee myös emojeista
Muutos syntyy vain toiminnan ja tekojen kautta. Näin ollen pienet symbolisetkin eleet voivat osaltaan edesauttaa muutosta. Instrumentarium lanseeraa myös uudet, koko maailman käyttöön tarkoitetut vanhempaa naista ja miestä kuvaavat emojit. Perinteisen nutturamummon ja kaljun papparaisen rinnalle tuodaan nuorekkaat, positiiviset ja elämäniloiset hahmot, jotka ovat selvästi oman elämänsä sankareita.
Linkki filmiin:
https://www.youtube.com/watch?v=m0rgVHmbox4&feature=youtu.be
Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot:
Eveliina Rantahalvari
Marketing manager
eveliina.rantahalvari @instru.fi
0406616799
Jan Koskinen
Marketing and Category Management Director
jan.koskinen@instru.fi
0405813008
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Instrumentarium
Silmien hyvinvoinnista huolehtiminen on meille kunnia-asia. Tänä päivänä Instrumentarium-myymälöitä on Suomessa 147 ja Virossa 20. Myymälöissämme ympäri Suomen palvelee yli 200 asiantuntevaa optikkoa ja jokaisesta myymälästämme löytyy myös silmälääkärin vastaanotto. Panostamme vahvasti myös optikkojen ja optisten myyjien kehysasiantuntijuuteen muun optisen tietämyksen lisäksi. Pääkaupunkiseudulla ja Kouvolassa tarjoamme lisäksi ensiluokkaisia silmäsairaalapalveluita, jotka tuotamme yhteistyössä Silmäsairaala Valon kanssa. www.instru.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Instrumentarium
Mukavuutta ja karkkisävyjä – tältä näyttävät silmälasi- ja aurinkolasitrendit keväällä 202011.2.2020 12:38:29 EET | Tiedote
Kevät 2020 tuo sekä silmälasi- että aurinkolasitrendeihin vahvasti vuosikymmenen megatrendin, mukavuuden. Kehysten istuvuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota materiaalivalinnoilla ja kehysmuotoilulla. Katukuvassa tulevat näkymään myös 70-luvun neliökehysmallit ja sporttiset aurinkolasit. Pastellisävyt ovat vallanneet myös aurinkolasimallistot. Kokosimme Instrumentariumilla trendikatsauksiin kevään 2020 valloittavat kehys- ja aurinkolasitrendit. Tutustu ja ihastu!
Retromallit ja samppanjan sävyt – tältä näyttävät silmälasien kehystrendit syksyllä 20195.9.2019 08:40:52 EEST | Tiedote
Syksy 2019 tuo silmälasikehystrendeihin uusia suosikkeja menneiltä vuosikymmeniltä. Katukuvassa tulevat näkymään niin suuret 70-luvun neliömallit kuin myös 90-luvun nostalgiaa. Läpikuultavuus ja metalli jatkavat trendien kärjessä, ja väreissä toistuvat vaalean ja vihreän eri sävyt. Kokosimme Instrumentariumilla liitteenä löytyvään trendikatsaukseen syksyn 2019 valloittavat kehystrendit. Tutustu ja ihastu!
Näin valitset sopivat aurinkolasit19.3.2019 10:39:36 EET | Tiedote
Moni valitsee aurinkolasinsa niiden ulkonäön perusteella miettimättä varsinaista käyttötarkoitusta. Aurinkolasien valinnassa kannattaa ottaa huomioon paljon muutakin, jotta ne eivät jää yhden kesän ihmeeksi.
Seitsemän myyttiä aikuisnäöstä19.2.2019 09:00:00 EET | Tiedote
Aikuis- eli ikänäköön liittyy paljon uskomuksia, joista suurimmassa osassa ei ole lainkaan perää. Instrumentariumin optikko Henna Agbonogieva kumoaa seitsemän yleisintä aikuisnäköön liittyvää myyttiä.
Kevään 2019 kuumimmat kehystrendit14.2.2019 09:00:00 EET | Tiedote
Viime kesänä matalat kissamaiset aurinkolasit tekivät paluun katukuvaan. Keväällä 2019 trendi näkyy myös silmälasikehyksissä. Kärjessä jatkavat kuitenkin keveät, metalliset ja läpikuultavat kehykset. Me Instrumentariumilla keräsimme kevään 2019 kuumimmat kehys- ja aurinkolasitrendit liitteenä löytyvään trendikatsaukseen.