Vantaalle Pohjoismaiden suurin kauppakeskus - Uutta viihdekauppakeskusta kehitetään yhdessä asiakkaiden kanssa

Työeläkeyhtiöt Varma ja Elo ovat viimeistelleet tänään yrityskaupan allekirjoittamalla sopimuksen, jonka myötä kauppakeskus Jumbo ja viihdekeskus Flamingo yhdistyvät. Yrityskauppa synnyttää Suomen kauppakeskuskentälle ainutlaatuisen viihdekauppa-keskuksen hybridin, jota ryhdytään kehittämään yhdessä asiakkaiden kanssa.

Jumbon ja Flamingon yhdistävästä kaupasta kerrottiin aiemmin kesäkuussa. Eläkeyhtiöt omistavat jatkossa uuden kauppakeskuksen tasaosuuksin.

− Yrityskauppa luo Suomen kauppakeskuskentälle uniikin viihde- ja kauppakeskuksen hybridin, josta aletaan kehittää Suomen innostavinta kokemusten ja kohtaamisten paikkaa − yhdessä asiakkaiden kanssa. Aivan aluksi haluaisimme kuulla kävijöiltämme, mitä he haluaisivat tulevaisuuden viihdekauppakeskuksessa kokea ja kokeilla. Ideoita ja ehdotuksia voi vinkkailla esimerkiksi Jumbon somekanavissa, sanoo kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro.

Tulevaisuuden kauppakeskuksessa yövytään

Lehtoaron mukaan tulevaisuuden kauppakeskusten on tarjottava asiakkailleen verrattomia kokemuksia sekä ennen kaikkea paikan viettää aikaa ja viihtyä ystävien ja perheen kanssa. Siinä missä monet vähittäiskaupat tehostavat neliöitään, tulevat kauppakeskusten erilaiset palvelut kasvamaan.

− Uusi viihdekauppakeskus tulee olemaan entistä viihdyttävämpi paikka, jossa voidaan viettää kokonainen hemmottelupäivä tai jopa yöpyä. Päivällä käydään treenaamassa ja hieronnassa, illalla syödään hyvin ja käydään elokuvissa, yö vietetään hotellissa ja aamulla suunnataan shoppailemaan − kaikki saman katon alla.

Vantaan viihdekauppakeskus Pohjoismaiden suurin

Jumbon ja Flamingon yhdistyessä nousee uusi kauppakeskus pinta-alaltaan Suomen ja koko Pohjoismaiden suurimmaksi, kun yhteenlaskettu vuokrattava pinta-ala kipuaa 140 000 neliömetriin. Uusi keskus ohittaa neliöissä niin Lempäälän Ideparkin kuin ruotsalaisen Mall of Scandinavian.

Jumbo on ollut pitkään myynnillisesti Suomen suurin kauppakeskus. Vuonna 2018 Jumbon myynnit kohosivat 411,6 miljoonaan euroon*. Uuden viihdekauppakeskuksen myynti tulee yltämään vuosittain 500 miljoonaan euroon.

−Jumbon menestys pohjautuu hyvän sijainnin ja kahden suuren hypermarketin lisäksi yhtenäisiin aukioloaikoihin. Kauppakeskuskävijä on voinut aina keskukseen saapuessaan luottaa siihen, että Jumbon liikkeet ovat auki yhtenäisesti läpi koko keskuksen, Lehtoaro kertoo.

Mitä haluaisit tulevaisuuden kauppa- ja viihdekeskuksessa kokea ja kokeilla?
Ehdota:

Instagramissa: @kauppakeskusjumbo
Facebookissa: @KauppakeskusJumbo
Sähköpostilla: tulevaisuus@jumbo.fi

*Kauppakeskusyhdistys, tilasto 2018

Lisätietoja:

Olli Lehtoaro, kauppakeskusjohtaja, Jumbo, puh. 050 303 9206 tai sähköposti olli.lehtoaro@jumbo.fi

Kauppakeskus Jumbo

Kauppakeskus Jumbo Vantaan Aviapoliksen ytimessä on ollut jo useamman vuoden ajan myynniltään Suomen suurin kauppakeskus. Jumbossa vieraili viime vuonna 11,7 miljoonaa kävijää. Jumbosta löytyy muun muassa kaksi hypermarkettia ja Stockmann-tavaratalo.

Viihdekeskus Flamingo

Viihdekeskus Flamingo sijaitsee aivan Jumbon vieressä. Flamingo tarjoaa viihdettä, toimintaa ja hemmottelua, joista voi nauttia niin perheen, puolison tai ystäväporukan kanssa. Flamingosta löytyy muun muassa hohtokeilahalli, Finkinon elokuvateatteri sekä huonemäärältään Suomen suurin hotelli Break Sokos Hotel Flamingo.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2018 Varman maksutulo oli 5,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,7 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli kesäkuun 2019 lopussa 46,5 miljardia euroa.