Rakennusliitto ryRakennusliitto ry

Varapuheenjohtajaksi valittiin Kimmo Palonen, Matti Harjuniemi jatkaa puheenjohtajana

Rakennusliitto asetti suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsi liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa 24.-26.5.2019. Henkilövalinnat tehtiin sunnuntaina. Liiton puheenjohtajana jatkaa Matti Harjuniemi, 60. Harjuniemellä ei ollut vastaehdokasta. Liiton varapuheenjohtajaksi valittiin neuvottelupäällikkö Kimmo Palonen, 50. Hän voitti äänestyksessä oppilaitostiedottaja Niko Seppäsen äänin 152 – 32.

Liittokokous teki kaksi kannanottoa. Rakennusliitto vaatii pelastusohjelmaa toisen asteen ammatilliseen koulutukseen. Toinen kannanotto käsittelee rakentajien työssäjaksamisen parantamista.

Rakennusliitto teki myös merkittävän avauksen rakentajien hyvinvoinnin parantamiseksi. Liitto perustaa Rakentajien vakuutuskassan, johon liittyvät jäsenet saavat mm. terveystarkastuksen ja hammaslääkäripalvelut.

Liittokokouksen kannanotot:

Rakentajien työssä jaksamista parannettava

Rakennusliitto vaatii ammatillisen koulutuksen pelastusohjelmaa

Työtä ja turvaa -liittokokousasiakirja hyväksyttiin kokouksessa sunnuntaina 26.5.2019.

Kokouksen verkkosivut: https://liittokokous.rakennusliitto.net/

Kokous näkyi myös sosiaalisessa mediassa:  #työtäjaturvaa ja #RLliittokokous

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakentajat kokoontuvat liittokokoukseen Helsinkiin - Työtä ja turvaa!21.5.2019 13:47:19 EESTKutsu

Rakennusliitto asettaa suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsee liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa Helsingissä perjantaista alkaen. Kokous alkaa avajaisistunnolla Marina Congress Centerissä Helsingissä perjantaina 24.5. kello 12. SAK:n tervehdyksen kokoukselle tuo varapuheenjohtaja Matti Huutola. Kansainväliset tervehdykset esittävät rakentajien maailmanliiton BWI:n pääsihteeri Ambet Yuson ja rakentajien Euroopan federaation EFBWW:n pääsihteeri Sam Hägglund.