Varaudumme mahdollisiin tykkylumivaurioihin ja kovan tuulen vaikutuksiin sähkönjakelussa

Kymenlaakson Sähköverkolla varaudutaan siihen, että tiistain 5.4. märkä ja raskas lumisade saattaa aiheuttaa sähkönjakeluun häiriöitä. Valmiutta on nostettu ja asentajien varallaoloa lisätty.

Tykkylumivaurioita voi esiintyä koko verkkoalueellamme. Kovaa tuulta ennustetaan iltapäivästä lähtien erityisesti verkkoalueen länsiosiin (Orimattila-Hämeenkoski).

Vikapaikoista, esimerkiksi linjoille kaatuneista puista, pyydämme ilmoittamaan häiriöilmoitusnumeroomme 05 778 0222. Vikapalvelu palvelee ympäri vuorokauden. Vikapaikoista voi ilmoittaa meille myös verkkosivuiltamme löytyvällä lomakkeella: tee vikailmoitus. Sähkönjakelun tilannetta voi seurata tilannekartalta: Katso sähkönjakelun tilanne

Sähkölinjoille kaatuneisiin puihin ei tule itse koskea eikä puita tule omatoimisesti ryhtyä poistamaan sähkölinjojen päältä. Myöskään maassa oleviin sähköjohtoihin ei saa koskea hengenvaaran vuoksi. Johdoille kallistuneisiin puihin ja lähellä maata roikkuviin johtimiin tulee pitää 20 metrin varoalue.

Janne MalmströmkäytönjohtajaKymenlaakson Sähköverkko Oy

Puh:040 674 4482