Varma aloittaa kauppakeskuksissa ostosten kotiinkuljetukset yrittäjien tukemiseksi

Varma aloittaa Tornion ja Hyvinkään kauppakeskuksissa kotiinkuljetuspalvelun vuokralaisinaan toimivien yrittäjien tukemiseksi koronapandemiassa. Asiakkaat voivat tilata kauppakeskusten liikkeiden tuotteita kotiovelle kuljetettuna ilman asiointia liikkeissä kulkemisrajoitusten aikana.

Kauppakeskus Rajalla Torniossa.

– Haluamme tarjota asiakkaille mahdollisuuden tukea paikallisia yrittäjiä kansallisista liikkumissuosituksista riippumatta. Samalla kotiinkuljetus helpottaa kuluttajien arkea, Varman sijoitusjohtaja Ilkka Tomperi kertoo.

Kotiinkuljetuspalvelu otetaan käyttöön Hyvinkään Willassa ja Tornion Rajalla -kauppakeskuksissa, ja palvelu toimii aluksi toukokuun ajan.

Kotiinkuljetuspalvelu aloitetaan tiistaina 5. toukokuuta. Asiakas voi joko tilata tuotteita suoraan kotiin tai vaihtoehtoisesti kauppakeskuksen noutopisteeseen. Palvelun kautta ei voi tilata päivittäistavaroita, alkoholia, tupakkatuotteita tai apteekkituotteita.

Kuljetuspalvelu käyttöön mahdollisesti myös muissa kauppakeskuksissa

Varma suunnittelee, että kotiinkuljetuspalvelu voidaan ottaa myöhemmin käyttöön myös muissa Varman kauppakeskuksissa.

–  Kotiinkuljetusta ei ole suunniteltu pelkästään tähän hetkeen, vaan se on osa pitkäjänteisestä suunnitelmaa, jolla kehitämme palvelujamme. Haemme parhaita mahdollisia toimintamalleja uuteen normaaliin. Muuttunut liiketoimintaympäristö on toiminut hyvänä kirittäjänä uusien palvelumallien kehittelemisessä, Tomperi sanoo.

Varma omistaa useita kauppakeskuksia ja liiketiloja ympäri Suomen. Kiinteistösijoitukset ovat osa Varman eläkesijoituksia, ja Varma on yksi Suomen suurimpia kiinteistöomistajia.

– Kiinteistösijoitukset ovat tärkeä osa sijoitustoimintaamme, ja haluamme hoitaa kiinteistöjämme ja vuokraustoimintaa vastuullisesti ja tulevaisuuteen katsoen. Vuokralaistemme menestys hyödyttää myös meitä vuokranantajana, Tomperi sanoo.

Varma kertoi aiemmin maaliskuussa, että se ei peri kahvila- ja ravintolavuokralaisiltaan vuokria touko- ja kesäkuussa. Vuokranvapautuksen taustalla oli eduskunnan päätös sulkea ravintoloiden asiakaspaikat koronaviruksen leviämisen estämiseksi kahdeksi kuukaudeksi.

Kauppakeskus Rajalla Torniossa.

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Drawing inspiration from the forest, Spring wins architectural competition for Katajanokan Laituri24.6.2020 14:02:01 EESTPress release

Proposal Spring by Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy has won the architectural competition for timber office premises planned in Katajanokka. The carbon neutral building, named Katajanokan Laituri and owned by Varma, will house Stora Enso’s head office, a hotel and other business facilities. In its selection of the winner, the jury emphasised, among other things, the versatile uses offered to citizens in the building.

Metsästä innoitusta ammentava Spring voitti Katajanokan Laiturin arkkitehtuurikilpailun24.6.2020 14:00:08 EESTTiedote

Katajanokalle suunnitteilla olevasta puisesta toimitilasta järjestetyn arkkitehtuurikilpailun on voittanut Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy:n työ Spring. Katajanokan Laituriksi nimettyyn ja Varman omistamaan hiilineutraaliin rakennukseen tulee Stora Enson pääkonttori, hotelli sekä muita toimitiloja. Voittajan valinnassa painotetiin muun muassa rakennuksen kaupunkilaisille tarjoamia hyviä käyttömahdollisuuksia.

Työn murros edellyttää uudenlaisia keinoja työkyvyttömyysriskin hallintaan22.6.2020 07:36:27 EESTTiedote

Työelämässä on tapahtunut paljon myönteistä kehitystä, mutta samalla tutkimukset antavat huolestuttavia signaaleja työkyvyn haasteista. Sairauspoissaolot ovat lisääntyneet, mielenterveyden ongelmat kasvaneet ja työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on kääntynyt kasvuun. Varman Tietoa työkyvystä -raporttisarjan ensimmäinen osa Työn murros ja työkyky – näkökulmia ja välineitä työkykyjohtamisen tueksi kokoaa yhteen työkykyyn ja työkyvyttömyy­teen liittyvää tutkimustietoa sekä tarjoaa myös uusia käytännön työvälineitä työkyvyn edistämisen asiantuntijoille.