Varma ostaa toimistokiinteistön Helsingin Ruoholahdesta

Uusi toimistokiinteistö sijaitsee Ruoholahden metron välittömässä läheisyydessä.

Itämerenkatu 9:n toimistokiinteistö.

Varma ostaa noin 7 000 neliömetrin toimistokiinteistön Helsingin Itämerenkatu 9:stä ja siihen liittyvät 63 Ruohoparkin pysäköintioikeutta. Kiinteistö sijaitsee Helsingin Ruoholahdessa metroaseman ja raitiovaunupysäkin välittömässä läheisyydessä. Vuonna 2000 valmistunut ja arkkitehtitoimisto Tuomo Siitosen suunnittelema toimistokiinteistö liittyy suoraan Varman jo omistamaan noin 20 000 toimistoneliön kiinteistökokonaisuuteen osoitteessa Itämerenkatu 11-13.

Itämerenkatu 9:n myyjä on saksalainen rahastomanageri DWS. Kiinteistön ja pysäköintioikeuksien kauppahinta on yhteensä noin 24 miljoonaa euroa.

Itämerenkatu 9:n isompia toimistovuokralaisia ovat teknologiayhtiö Huawei sekä hoivayhtiö Attendo. Kiinteistön liiketiloissa toimivat Handelsbanken ja lastentarvikeliike Vaunu-Aitta. Varma omistaa entuudestaan naapurikiinteistön, joka on ollut viime vuodet täyteen vuokrattu.

– Kysyntä Ruoholahden ydintä kohtaan on ollut vahvaa ja parhaillaan olemme neuvottelemassa Supercelliltä Itämerenkatu 11-13:sta 2020 lopussa vapautuvista noin 4 000 neliön toimistotiloista. Itämerenkatu 9 käyttäjät pääsevät jatkossa hyödyntämään entistä paremmin naapurikiinteistön tarjoamia kokous- ja auditoriotiloja sekä muita palveluita, toteaa Varman toimitilajohtaja Toni Pekonen.

Itämerenkatu 9:n toimistokiinteistö.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2018 Varman maksutulo oli 5,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,7 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2019 lopussa 47,4 miljardia euroa.

Ennakkokutsu Varman puolivuositulosinfoon 21.8.202014.7.2020 12:19:05 EESTKutsu

Hyvä taloustoimittaja, Varma julkistaa puolivuosituloksensa 2020 perjantaina 21.8.2020 klo 9.00-10.00 mediatilaisuudessa. Tilaisuus järjestetään Varman toimistolla osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki sekä samanaikaisesti etäyhteydellä. Merkitsethän päivän jo nyt kalenteriin. Toimitusjohtaja Risto Murto esittelee tilaisuudessa Varman puolivuosituloksen ja kertoo talouden näkymistä, ja sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo Varman sijoitussalkun kehittymisestä ja markkinanäkymistä koronapandemian mullistamassa sijoitusympäristössä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Voit ilmoittautua jo tilaisuuteen Voit jo nyt ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029 (tavoitettavissa 24.7. saakka ja 4.8. alkaen). Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, oletko osallistumassa tilaisuuteen paikan päällä Varman toimistolla vai etäyhteydellä. Lähetämme uuden kutsun lähemp

Drawing inspiration from the forest, Spring wins architectural competition for Katajanokan Laituri24.6.2020 14:02:01 EESTPress release

Proposal Spring by Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy has won the architectural competition for timber office premises planned in Katajanokka. The carbon neutral building, named Katajanokan Laituri and owned by Varma, will house Stora Enso’s head office, a hotel and other business facilities. In its selection of the winner, the jury emphasised, among other things, the versatile uses offered to citizens in the building.

Metsästä innoitusta ammentava Spring voitti Katajanokan Laiturin arkkitehtuurikilpailun24.6.2020 14:00:08 EESTTiedote

Katajanokalle suunnitteilla olevasta puisesta toimitilasta järjestetyn arkkitehtuurikilpailun on voittanut Anttinen Oiva Arkkitehdit Oy:n työ Spring. Katajanokan Laituriksi nimettyyn ja Varman omistamaan hiilineutraaliin rakennukseen tulee Stora Enson pääkonttori, hotelli sekä muita toimitiloja. Voittajan valinnassa painotetiin muun muassa rakennuksen kaupunkilaisille tarjoamia hyviä käyttömahdollisuuksia.

Työn murros edellyttää uudenlaisia keinoja työkyvyttömyysriskin hallintaan22.6.2020 07:36:27 EESTTiedote

Työelämässä on tapahtunut paljon myönteistä kehitystä, mutta samalla tutkimukset antavat huolestuttavia signaaleja työkyvyn haasteista. Sairauspoissaolot ovat lisääntyneet, mielenterveyden ongelmat kasvaneet ja työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on kääntynyt kasvuun. Varman Tietoa työkyvystä -raporttisarjan ensimmäinen osa Työn murros ja työkyky – näkökulmia ja välineitä työkykyjohtamisen tueksi kokoaa yhteen työkykyyn ja työkyvyttömyy­teen liittyvää tutkimustietoa sekä tarjoaa myös uusia käytännön työvälineitä työkyvyn edistämisen asiantuntijoille.