Varman Arabian tehdaskorttelista rakentuu luovien alojen kohtauspaikka – Innovation House vetämään coworking-toimintaa

Varman omistama Arabian tehdaskortteli Helsingin Toukolassa saa uuden vuokralaisen yrityksille ja pieniyrittäjille coworking-tiloja tarjoavasta Innovation Housesta. Tehdaskortteli tunnetaan luovien ideoiden ja toteutusten kohtauspaikkana.

– Kiinteistösijoittajana haluamme tukea yrittäjyyttä ja olla kehittämässä nykyaikaisia toimitiloja myös luovien alojen osaajille ja pienyrittäjille. Arabian kortteli tarjoaa tähän ideaalit puitteet, koska alueella on pitkä historia designin ja taidekoulujen kaupunginosana, Varman toimitilajohtaja Toni Pekonen sanoo.

Innovation House koostuu pääomasijoittajista, yrityksistä ja startupeista, ja sen tavoite on luoda työhyvinvointia, yhteisöllisyyttä ja uudistumista tukeva tulevaisuuden työskentelypaikka. Arabian tehdaskorttelissa Innovation House pystyy tarjoamaan yhteisön yli tuhannelle jäsenelle.

– Innovation Housen toiminta mahdollistaa pienten ja isojen yritysten verkostoitumisen. Meille yhteistyö mahdollistaa pienyrittäjäpalvelujen tuomisen aidosti osaksi kiinteistöpalvelujamme, ja uskomme, että Innovation Housen coworking-tilat houkuttelevat tehdaskortteliin myös muita innovatiivisia yrittäjiä, Pekonen sanoo.

Yhteistyön myötä Innovation House ottaa ison roolin koko korttelin toimintojen kehittämisessä ja erilaisten tapahtumien järjestämisessä.

– Rakennamme uudenlaista innovaatiokulttuuria, joka ylittää toimialojen rajoja ja yhdistää eri ammattialojen osaajia. Ihmiset kaipaavat yhteisöllisyyttä eikä yhden yrityksen ydintoimisto ole enää täysin vallitseva normi, Innovation Housen toimitusjohtaja Petra Erätuli-Kola sanoo.

Varma omistaa Arabia135-tehdaskorttelin, jossa ovat vuokralaisina mm. Fiskars, Metropolian Ammattikorkeakoulu, Pop & Jazz Konservatorio sekä Angel Filmsin studiot. Korttelissa toimii myös virtuaalitodellisuuden osaamisen keskus Helsinki XR Center.

– Metropolian tiloihimme avaama kulttuurikampus oli päänavaus Arabian korttelin kehitykseen. Innovation Housen tuleminen vuokralaiseksi vahvistaa tehdaskorttelia luovien tekijöiden kohtauspaikkana, Pekonen sanoo.

Innovation Housen tuoma bisneskeskittymä luo samalla yhteisöllisyyttä ja lisää yhteistyötä alueen oppilaitosten, yritysten ja kasvuyritysten kanssa. Petra Erätuli-Kolan mukaan Innovation Housella on rooli turvata Metropolian opiskelijoiden luonnollista polkua yrittäjiksi.

– Coworking-ilmiö on tullut jäädäkseen. Me haluamme tehdä Arabian tehdaskorttelista uuden bisneskodin luovien alojen startupeille ja kasvuyrityksille, Erätuli-Kola sanoo.

Aikaisemmat Innovation Housen keskukset sijaitsevat Otaniemessä, Kalliossa ja Singaporessa.

Lisätietoja:

Toni Pekonen, toimitilajohtaja, Varma, puh. 040 523 6610 tai etunimi.sukunimi@varma.fi

Petra Erätuli-Kola, toimitusjohtaja, Innovation House, puh. 0400 415 946 petra@ihf.fi

Marjut Tervola, viestintäpäällikkö, Varma, puh. 045 673 0120 tai etunimi.sukunimi@varma.fi

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2018 Varman maksutulo oli 5,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,7 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli vuoden 2018 lopussa 44,0 miljardia euroa.

Kutsu medialle: Varman Q1-tulosinfo ti 30.4. klo 9.0018.4.2019 08:52:09 EESTKutsu

Tervetuloa Varman Q1-tulosinfoon tiistaina 30.4.2019 klo 9.00 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Marjut Tervolalle puh. 045 673 0120 tai marjut.tervola@varma.fi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Marjut Tervola Viestintäpäällikkö

Chairman Kari Jordan resigns from Varma’s Supervisory Board29.3.2019 12:21:37 EETTiedote

The Chairman of Varma’s Supervisory Board, Kari Jordan, resigned from the Supervisory Board on 28 March 2019, due to his election as a member of the Board of Directors of Nordea Bank Abp on 28 March 2019. According to the Act on Earnings-Related Pension Insurance Companies, the chairman of a supervisory board cannot be a member of a bank’s board of directors. Varma’s Supervisory Board will elect a new Chairman from among its members at its next meeting on 16 May 2019. Further information: Katri Viippola, SVP, Communications, HR and CSR, tel. +358 400 129 500, firstname.lastname@varma.fi