Varman hallitukseen jäsenmuutoksia

Varman hallintoneuvosto valitsi kokouksessaan 1.12.2021 kaksi uutta jäsentä ja uuden varajäsenen yhtiön hallitukseen 1.1.2022 alkaen.

Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin nykyinen varajäsen, Uniper SE:n johtaja Risto Penttinen ja nykyinen hallintoneuvoston jäsen, Konecranes Oyj:n finanssijohtaja Teo Ottola. Uudeksi varajäseneksi valittiin Kari Välimäki.

Hallituksen puheenjohtajan Jari Paasikiven ja hallituksen jäsenen Rolf Janssonin jäsenyydet päättyvät 31.12.2021. Erovuorossa olleista jäsenistä Varman hallituksessa jatkavat STTK ry:n puheenjohtaja Antti Palola sekä Nordea Bank Oyj:n Suomen maajohtaja Ari Kaperi.

Varman hallituksen kokoonpano 1.1.2022

• Riku Aalto, Teollisuusliitto ry:n puheenjohtaja
  • Anu Ahokas, StaffPoint-konsernin konsernijohtaja
  • Jaakko Eskola
  • Ari Kaperi, Nordea Bank Oyj:n konsernin luottoriskeistä vastaava johtaja ja Suomen maajohtaja
  • Jyri Luomakoski
  • Petri Niemisvirta, Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiön toimitusjohtaja
  • Teo Ottola, Konecranes Oyj:n finanssijohtaja
  • Antti Palola, STTK ry:n puheenjohtaja
  • Risto Penttinen, Uniper SE:n johtaja
  • Pekka Piispanen, Akava ry:n johtaja
  • Saana Siekkinen, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n johtaja
  • Mari Walls, Tampereen yliopiston rehtori

Varajäsenet:

• Jouni Hakala, Teollisuuden ja Työnantajain Keskusliiton (TT-) säätiön asiamies, Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry
  • Timo Saranpää, Suomen Ekonomit ry:n puheenjohtaja
  • Kari Välimäki

Hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa 14.12. pidettävässä kokouksessaan.

Hallintoneuvosto päätti pitää hallituksen vuosi- ja kokouspalkkiot nykyisen suuruisina. Vuosipalkkio on puheenjohtajalle 48 195 euroa, varapuheenjohtajille 34 272 euroa, tarkastusvaliokunnan puheenjohtajalle 34 272 euroa, jäsenille 19 278 euroa ja varajäsenille 13 923 euroa. Kokouspalkkio on 612 euroa.

Hallituksen jäsenet on vakuutettu työntekijän eläkelain 8 §:n mukaisesti, minkä perusteella palkkiokorvauksesta maksetaan TyEL-maksu.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen eläkevarojen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla yli 918 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2020 Varman maksutulo oli 4,9 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 6,0 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2021 lopussa 56,6 miljardia euroa.

Kutsu Varman tilinpäätösinfoon 18.2.202225.1.2022 10:27:21 EET | Kutsu

Hyvä taloustoimittaja, Työeläkeyhtiö Varma julkaisee vuoden 2021 tuloksensa sekä tilinpäätöksensä perjantaina 18.2.2022 9.00 alkaen mediatilaisuudessa. Mediatilaisuudessa toimitusjohtaja Risto Murto ja sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käyvät läpi Varman liiketoiminnan kehittymistä ja vuoden 2021 tulosta sekä tulevaisuuden näkymiä alkaneeseen vuoteen. He arvioivat muun muassa, miten huikean hyvä sijoitusvuosi päättyi, miten eläkejärjestelmä selvisi toisesta koronavuodesta ja kuinka kauan nousukausi jatkuu. Mediatilaisuuteen voi osallistua sekä etäyhteydellä että livenä Varman toimistolla. Varman toimiston osoite on Salmisaarenranta 11, Helsinki. Lähetämme linkin etäinfoon ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 17.2. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 17.2. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen@varma.fi, puh. 040 555 8029. Ke

Varma siirtää 9 uutta kerrostaloa maalämpöön ja irtautuu kaukolämmöstä20.12.2021 09:30:39 EET | Tiedote

Työeläkeyhtiö Varma aloitti marraskuussa omistamiensa asuintalojen energiaremontit yhdeksässä kerrostalossa pääkaupunkiseudulla ja Turussa puolittaakseen asuntokantansa päästöt vuoteen 2023 mennessä. Nyt remontoitavana olevien kohteiden valmistuttua energiaremontti on toteutettu 20 Varman omistamaan asuintaloon. Yhteensä remonteilla saadaan aikaan 1300 lämmitykseltään hiilineutraalia asuntoa.

Työeläkeyhtiö Varman toimitila- ja hotellihanke Katajanokalla sai rakennusluvan - työt jatkuvat maanrakennustöillä17.12.2021 08:02:24 EET | Tiedote

Helsingin Katajanokalle rakennettava toimitila- ja hotellihanke, Katajanokan Laituri, etenee, kun työeläkeyhtiö Varman omistukseen tulevan puisen kiinteistön rakennuslupa tuli lainvoimaiseksi 7.12.2021. Osana hanketta Varma myös osti joulukuussa Helsingin kaupungilta Katajanokanlaituri 4 -osoitteessa sijaitsevan tontin, jonne rakennettavaan puiseen kiinteistöön tulee mm. Stora Enson pääkonttori sekä korkeatasoinen hotelli.