Varsinais-Suomen ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialueet hankkivat sijaisrekrytointipalvelut Sarastia Rekryltä

Varsinais-Suomen ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialue tulevat hankkimaan sijaisrekrytointipalvelunsa Sarastia Rekry Oy:ltä. Varsinais-Suomen hyvinvointialueen aluehallitus päätti asiasta tiistaina 8.11. Itä-Uudellamaalla päätös tehtiin torstaina 10.11. Aluehallitusten päätökset eivät ole vielä lainvoimaisia.

Varsinais-Suomen hyvinvointialueen hankinnan vuotuinen arvo on enintään 25 miljoonaa euroa ja koko neljän vuoden hankintakauden aikana enintään 100 miljoonaa euroa. Hankinta koskee koko Varsinais-Suomen hyvinvointialuetta ja kaikkia tulosalueita. Sopimuksen käyttöönotto toteutetaan vaiheittain.

Itä-Uudenmaan sopimus koskee ikääntyneiden palveluita ja vammaispalveluita. Sopimukseen voidaan liittää myös muita yksiköitä. Jos palvelun käyttö toteutuu arvioidun mukaisesti noin 70 000-110 000 tuntia/vuosi, hankinnan laskennallinen arvo on kahden vuoden sopimuskauden aikana arviolta noin viisi miljoonaa euroa.

Hyvinvointialueet käyttävät sijaisrekrytointipalveluja turvaamaan välttämättömän henkilöstömäärän. Sote-alan työvoiman saatavuus ja sijaisrekrytoinnin järjestäminen aiheuttavat haasteita työnantajille. Sarastia Rekry etsii työntekijän, huolehtii palkka- ja henkilöstöhallinnosta ja osittain perehdytyksestä, mikä säästää erityisesti esihenkilöiden aikaa.

Sarastia Rekry vuokraa hoitoalan henkilökuntaa emoyhtiönsä Sarastia Oy:n osakkaille. Sarastia on kuntien ja hyvinvointialueiden omistama in house -yhtiö. Vuonna 2021Sarastia Rekry toteutti lähes 200 000 työkeikkaa lähinnä sotealalla.Sarastia Rekryn keikkatyöntekijät kuuluvat Avaintesin eli Avaintyönantajat Avainta ry:n työehtosopimuksen piiriin.

Lisätietoa Varsinais-Suomen hankinnasta aluehallituksen esityslistalla https://vshyvinvointialue.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=7&docid=302580

Lisätietoa Itä-Uudenmaan hankinnasta aluehallituksen esityslistalla https://www.porvoo.fi/app/uploads/sites/10/2022/11/Aluehallitus-esityslista-fi-221110.pdf

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Jaana Jantola jaana.jantola(at)sarastiarekry.fi 050 408 1321

Asiakkuusjohtaja Ralf Wolin ralf.wolin(at)sarastiarekry.fi 050 340 9699

Tempore Henkilöstöpalvelut Oy on hyvinvointialueiden ja kuntien kumppani sijaishankinnassa ja henkilöstöresurssien turvaamisessa.

Temporen sijaisammattilaiset toimivat pääasiassa sosiaali- ja terveysalalla, mutta myös ateria- ja puhtauspalveluissa sekä varhaiskasvatuksessa

Kumppanuus Temporen kanssa tarjoaa omistaja-asiakkailleen nopean, vaivattoman ja kustannustehokkaan tavan hankkia sijaispalvelua.

Temporen palvelualusta yhdistää työn ja tekijän jopa sekunneissa. Sijaisammattilaiset voivat valita itselleen sopivat työvuorot yksiköissä eri puolilla Suomea.

Tempore maksaa palkan joka perjantai.

Tempore työllistää noin 16 000 sijaistyöntekijää. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 86 518 239 euroa. Liikevaihdon volyymi kasvoi edellisestä vuodesta 8,6 %.