Varsinais-Suomen ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialueet hankkivat sijaisrekrytointipalvelut Sarastia Rekryltä

Varsinais-Suomen ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialue tulevat hankkimaan sijaisrekrytointipalvelunsa Sarastia Rekry Oy:ltä. Varsinais-Suomen hyvinvointialueen aluehallitus päätti asiasta tiistaina 8.11. Itä-Uudellamaalla päätös tehtiin torstaina 10.11. Aluehallitusten päätökset eivät ole vielä lainvoimaisia.

Varsinais-Suomen hyvinvointialueen hankinnan vuotuinen arvo on enintään 25 miljoonaa euroa ja koko neljän vuoden hankintakauden aikana enintään 100 miljoonaa euroa. Hankinta koskee koko Varsinais-Suomen hyvinvointialuetta ja kaikkia tulosalueita. Sopimuksen käyttöönotto toteutetaan vaiheittain.

Itä-Uudenmaan sopimus koskee ikääntyneiden palveluita ja vammaispalveluita. Sopimukseen voidaan liittää myös muita yksiköitä. Jos palvelun käyttö toteutuu arvioidun mukaisesti noin 70 000-110 000 tuntia/vuosi, hankinnan laskennallinen arvo on kahden vuoden sopimuskauden aikana arviolta noin viisi miljoonaa euroa.

Hyvinvointialueet käyttävät sijaisrekrytointipalveluja turvaamaan välttämättömän henkilöstömäärän. Sote-alan työvoiman saatavuus ja sijaisrekrytoinnin järjestäminen aiheuttavat haasteita työnantajille. Sarastia Rekry etsii työntekijän, huolehtii palkka- ja henkilöstöhallinnosta ja osittain perehdytyksestä, mikä säästää erityisesti esihenkilöiden aikaa.

Sarastia Rekry vuokraa hoitoalan henkilökuntaa emoyhtiönsä Sarastia Oy:n osakkaille. Sarastia on kuntien ja hyvinvointialueiden omistama in house -yhtiö. Vuonna 2021Sarastia Rekry toteutti lähes 200 000 työkeikkaa lähinnä sotealalla.Sarastia Rekryn keikkatyöntekijät kuuluvat Avaintesin eli Avaintyönantajat Avainta ry:n työehtosopimuksen piiriin.

Lisätietoa Varsinais-Suomen hankinnasta aluehallituksen esityslistalla https://vshyvinvointialue.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=7&docid=302580

Lisätietoa Itä-Uudenmaan hankinnasta aluehallituksen esityslistalla https://www.porvoo.fi/app/uploads/sites/10/2022/11/Aluehallitus-esityslista-fi-221110.pdf

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Jaana Jantola jaana.jantola(at)sarastiarekry.fi 050 408 1321

Asiakkuusjohtaja Ralf Wolin ralf.wolin(at)sarastiarekry.fi 050 340 9699

Sarastia Rekry tuottaa joustavia henkilöstö- ja palvelutuotantoratkaisuja valtakunnallisesti kunnallisille asiakkailleen – ajasta ja paikasta riippumatta. Suurin volyymi toimintaamme tulee sijaispalvelusta.

Asiakkaitamme ovat hyvinvointialueet, kunnat ja kuntayhtymät, joita on jo kahdessatoista eri maakunnassa. Tarjoamme palvelumme inhouse-hankintoina. Sijaispalvelun lisäksi tarjoamme asiakkaillemme tehokkaita rekrytointi- ja monipuolisia henkilöstön resursointipalveluja.

Sarastia Rekry työllistää noin 14 000 sijaistyöntekijää. Yhtiömme liikevaihto vuonna 2021 oli 79,65 miljoonaa euroa ja kuulumme Sarastia-konserniin.

Sarastia Rekryn palkanmaksun sujuvuus saa huippupisteet tuoreessa työntekijöiden kyselyssä11.7.2022 16:27:06 EEST | Tiedote

Sotealan vuokratyöpalveluja tarjoavan Sarastia Rekryn yksi suurista työelämän innovaatioista on ollut Palkka Joka Perjantai (PJP)-konsepti. Kaikki SaRen alle 13 päivän keikkoja tehneet ovat olleet sen piirissä vuoden alusta lähtien. PJP-mallissa 1-12 päivän sijaisuutta tekevälle tuntipalkkaiselle keikkatyöntekijälle maksetaan palkka joka perjantai. Eli esimerkiksi tällä viikolla tehdyistä työtunneista maksetaan palkka seuraavan viikon perjantaina