Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Kuva: Hanna Leino

Rakenna & Sisusta -messuilla on mukana noin 250 yritystä, jonka vuoksi mm. erilaisten messutarjousten ja tiedon saaminen on helppoa. Messuille on etukäteen ilmoitettu useita ensiesittelyjä sekä uutuuksia. Muun muassa Naantalin Asuntomessut esitellään tapahtumassa ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle.

Messujen D-halliin nousee aidoksi kodiksi toteutettu ja kalustettu 150 neliömetrinen Messutalo, jonka teemana on hyggemäinen, luonnon inspiroima koti. Messutalosta löytyy aidot kodin tilat: eteinen, wc, kylpyhuone, kodinhoitohuone, työhuone, keittiö ja olohuone.  Sisustuksen avainsanoja ovat luonnollisuus, aitous ja käsityö. Tekstiileissä ja pintamateriaaleissa korostuvat luonnonmateriaalit, joka näkyy myös harmonisessa ja maanläheisessä sävymaailmassa. Talon ovat suunnitelleet ja toteuttaneet yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa yrittäjät Kati Laituri ja Hanna Leino.

Messuilla jaetaan myös palkintoja. Lounais-Suomen alueen talonrakentamisen Työturvallisuuskilpailu 2018 – palkintojenjako ja seminaari. Oppilaitokset kisaavat lauantaina 9.2. laatoituksesta, jonka aiheena on Turun linna.

Kiinteistöpäivän ohjelmassa lauantaina 9.2. puhutaan mm. sähköautojen latauspisteistä ja uuden liikkumisen palveluista. Messujen yleisöohjelmassa on mahdollista tutustua mm. sisustustrendeihin, remontin rahoitukseen, vanhojen rakennusten kulttuurihistoriallisiin arvoihin ja niiden vaalimiseen. Ohjelma-alueena toimii Messutalon terassi, jossa esiintyy mm. lauantaina kokki ja bloggaaja Alexander Trivedi.

Sunnuntain ohjelmassa on Suomen mestaruustason voimailua, kun messuilla kisataan Otevoiman SM-kisat.

www.rakennusmessut.fi #rakennusmessut

Messujen uutuudet: https://www.turunmessukeskus.fi/tapahtuma/rakenna-sisusta/uutuudet-messuilla/

Messujen yritykset: https://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rakenna-sisusta-naytteilleasettajat/

Lisätiedot messuista:

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kuva: Hanna Leino

Terve Olo ja Osaava Nainen -tapahtuma 25.-27.10. - Hyvinvointi liikuttaa Turussa21.10.2019 14:24:22 EESTTiedote

Osaava Nainen -tapahtumassa saa tänä vuonna erilaista valmennusta mm. muutokseen, itsetuntemukseen, onnistumiseen, ajankäyttöön talouteen ja yrittämiseen. Paikalla on lähes 20 erilaiseen valmennukseen perehtynyttä asiantuntijaa. Luennot ja erilaiset työpajat jatkuvat kolme päivää 25.-27.10. Turun Messukeskuksessa. Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet -tapahtumiin osallistuu noin 160 näytteilleasettajaa.

Joogamatot täyttyvät lokakuun viimeisenä viikonloppuna - Kehon ja mielen tehovalmennusta messuilla Turussa10.10.2019 13:10:59 EESTTiedote

Osaava Nainen -tapahtumassa saa tänä vuonna erilaista valmennusta mm. muutokseen, itsetuntemukseen, onnistumiseen, ajankäyttöön talouteen ja yrittämiseen. Paikalla on lähes 20 erilaiseen valmennukseen perehtynyttä asiantuntijaa. Luennot ja erilaiset työpajat jatkuvat kolme päivää 25.-27.10. Turun Messukeskuksessa. Osaava Nainen, Terve Olo ja Outlet -tapahtumiin osallistuu noin 140 näytteilleasettajaa.

TEATTERIA JA ULKOMAISIA TÄHTIÄ UUDISTUNEILLA TURUN KIRJAMESSUILLA - Lukutaito ja ilmastonmuutos teemoina ajankohtaiskeskusteluissa2.10.2019 12:30:00 EESTTiedote

Tiedote 2.10.2019 julkivapaa klo 12.30. Uudistuneilla Turun Kirjamessuilla on tänä vuonna ensimmäistä kertaa poikkitaiteellinen teema. Kirjamessuilla 4.-6.10. pääteemana on teatteri. Ajankohtaisteemoiksi ohjelmassa nousevat lukutaito ja ilmastonmuutokset kulttuurivaikutukset. Samaan aikaan Kirjamessujen kanssa Turun Messukeskuksessa järjestetään myös Turun Ruoka- ja Viinimessut sekä Levymessut.

TEATER OCH UTLÄNDSKA STJÄRNOR PÅ FÖRNYADE ÅBO BOKMÄSSA - Läskunnighet och klimatförändringar: aktualitetsdebatternas teman2.10.2019 12:30:00 EESTTiedote

Pressmeddelande 2.10.2019. Åbo Bokmässa har förnyats och i år är den för första gången tvärkonstnärlig. Bokmässan äger rum 4-6 oktober med teater som huvudtema. Programmets aktualitetsteman är läskunnighet och klimatförändringarnas kulturpåverkan. Parallellt med bokmässan arrangeras även Åbo Mat- och Vinmässa och Skivmässan i Åbo Mässcentrum.

KUTSU MEDIALLE – Turun Kirjamessut ja Turun Ruoka- ja Viinimessut 4.-6.10.24.9.2019 14:43:05 EESTKutsu

Vilkas viikonloppu lähestyy! Turun Kirjamessut järjestetään yhdessä Turun Ruoka- ja Viinimessujen ja Levymessujen kanssa Turun Messukeskuksessa 4.-6.10. Turun Kirjamessut järjestetään nyt 28:nnen kerran, ja mukana on huikeat yli 900 esiintyjää. Paikalla käy vuosittain yli 20 000 kävijää. Messujen pääteemana on teatteri ja ajankohtaisteemoina ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutukset ja lukutaito.