Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Kuva: Hanna Leino

Rakenna & Sisusta -messuilla on mukana noin 250 yritystä, jonka vuoksi mm. erilaisten messutarjousten ja tiedon saaminen on helppoa. Messuille on etukäteen ilmoitettu useita ensiesittelyjä sekä uutuuksia. Muun muassa Naantalin Asuntomessut esitellään tapahtumassa ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle.

Messujen D-halliin nousee aidoksi kodiksi toteutettu ja kalustettu 150 neliömetrinen Messutalo, jonka teemana on hyggemäinen, luonnon inspiroima koti. Messutalosta löytyy aidot kodin tilat: eteinen, wc, kylpyhuone, kodinhoitohuone, työhuone, keittiö ja olohuone.  Sisustuksen avainsanoja ovat luonnollisuus, aitous ja käsityö. Tekstiileissä ja pintamateriaaleissa korostuvat luonnonmateriaalit, joka näkyy myös harmonisessa ja maanläheisessä sävymaailmassa. Talon ovat suunnitelleet ja toteuttaneet yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa yrittäjät Kati Laituri ja Hanna Leino.

Messuilla jaetaan myös palkintoja. Lounais-Suomen alueen talonrakentamisen Työturvallisuuskilpailu 2018 – palkintojenjako ja seminaari. Oppilaitokset kisaavat lauantaina 9.2. laatoituksesta, jonka aiheena on Turun linna.

Kiinteistöpäivän ohjelmassa lauantaina 9.2. puhutaan mm. sähköautojen latauspisteistä ja uuden liikkumisen palveluista. Messujen yleisöohjelmassa on mahdollista tutustua mm. sisustustrendeihin, remontin rahoitukseen, vanhojen rakennusten kulttuurihistoriallisiin arvoihin ja niiden vaalimiseen. Ohjelma-alueena toimii Messutalon terassi, jossa esiintyy mm. lauantaina kokki ja bloggaaja Alexander Trivedi.

Sunnuntain ohjelmassa on Suomen mestaruustason voimailua, kun messuilla kisataan Otevoiman SM-kisat.

www.rakennusmessut.fi #rakennusmessut

Messujen uutuudet: https://www.turunmessukeskus.fi/tapahtuma/rakenna-sisusta/uutuudet-messuilla/

Messujen yritykset: https://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rakenna-sisusta-naytteilleasettajat/

Lisätiedot messuista:

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kuva: Hanna Leino

Turun Kirjamessut 4.-6.10. uudistuu - Ensi syksyn messuteemoiksi nousevat teatteri, ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutukset ja lukutaito31.1.2019 13:00:00Tiedote

Turun Kirjamessujen tiedote, julkivapaa 31.1.2019 kello 13. Turun Kirjamessujen teemoittelu uudistuu - tulevina vuosina messuteemoiksi nostetaan kirjallisuuden lisäksi rinnalle myös muita taiteenlajeja. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Uudistuksen myötä Kirjamessut siirtyy teemoitteluun, jossa poikkitaiteellisen pääteeman ohella on vuosittain yksi tai muutamia keskeisiä ajankohtaisteemoja, jotka käsittelevät kulloinkin ajassa liikkuvia ilmiöitä ja puheenaiheita.

Kutsu: Turun Kirjamessut uudistuu28.1.2019 09:18:29Kutsu

Mediakutsu 28.1. / Turun Kirjamessut 2019. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Tämä, vuodesta 1990 järjestetty messutapahtuma, kerää vuosittain yli 20 000 kirjan ystävää saman katon alle. Sadat ajankohtaiset ohjelmanumerot ja kirja- ja kulttuurivieraat kiinnostavat yleisöä. Vuosittain vaihtuvat aiheet ja teemat esittelevät elämän kirjon. Kiinnostavat keskustelut messuilla tuovat esille niin pieniä kuin suuriakin puheenaiheita. Samaan aikaan Kirjamessujen kanssa järjestetään myös Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45:16Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15:22Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.