Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Kuva: Hanna Leino

Rakenna & Sisusta -messuilla on mukana noin 250 yritystä, jonka vuoksi mm. erilaisten messutarjousten ja tiedon saaminen on helppoa. Messuille on etukäteen ilmoitettu useita ensiesittelyjä sekä uutuuksia. Muun muassa Naantalin Asuntomessut esitellään tapahtumassa ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle.

Messujen D-halliin nousee aidoksi kodiksi toteutettu ja kalustettu 150 neliömetrinen Messutalo, jonka teemana on hyggemäinen, luonnon inspiroima koti. Messutalosta löytyy aidot kodin tilat: eteinen, wc, kylpyhuone, kodinhoitohuone, työhuone, keittiö ja olohuone.  Sisustuksen avainsanoja ovat luonnollisuus, aitous ja käsityö. Tekstiileissä ja pintamateriaaleissa korostuvat luonnonmateriaalit, joka näkyy myös harmonisessa ja maanläheisessä sävymaailmassa. Talon ovat suunnitelleet ja toteuttaneet yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa yrittäjät Kati Laituri ja Hanna Leino.

Messuilla jaetaan myös palkintoja. Lounais-Suomen alueen talonrakentamisen Työturvallisuuskilpailu 2018 – palkintojenjako ja seminaari. Oppilaitokset kisaavat lauantaina 9.2. laatoituksesta, jonka aiheena on Turun linna.

Kiinteistöpäivän ohjelmassa lauantaina 9.2. puhutaan mm. sähköautojen latauspisteistä ja uuden liikkumisen palveluista. Messujen yleisöohjelmassa on mahdollista tutustua mm. sisustustrendeihin, remontin rahoitukseen, vanhojen rakennusten kulttuurihistoriallisiin arvoihin ja niiden vaalimiseen. Ohjelma-alueena toimii Messutalon terassi, jossa esiintyy mm. lauantaina kokki ja bloggaaja Alexander Trivedi.

Sunnuntain ohjelmassa on Suomen mestaruustason voimailua, kun messuilla kisataan Otevoiman SM-kisat.

www.rakennusmessut.fi #rakennusmessut

Messujen uutuudet: https://www.turunmessukeskus.fi/tapahtuma/rakenna-sisusta/uutuudet-messuilla/

Messujen yritykset: https://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rakenna-sisusta-naytteilleasettajat/

Lisätiedot messuista:

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kutsu Turun Messujen mediainfoon 22.8.15.8.2019 13:04:57 EESTKutsu

Turun Messut järjestettiin ensimmäistä kertaa 90 vuotta sitten. Perinne jatkuu Turun Messukeskuksessa edelleen! Joka toinen vuosi järjestettävä yleismessutapahtuma on tänä vuonna vahvasti turkulainen. Tarjolla on mm. leikkimielistä Aurajokinaarausta, Turun Vahvin -kilpailu, messurauhan julistusta parvekkeelta, sambaa, Puolustusvoimien osasto, torikaffet, murrekisaa, pomppulinnoja ja Muumeja. Tapahtuma järjestetään Turun Messukeskuksessa kolmipäiväisenä.

Turun Messut luo karnevalistisen mini-Turun elokuussa9.8.2019 12:38:22 EESTTiedote

Koko perheen tapahtuma Turun Messut täyttää Turun Messukeskuksen 23.-25. elokuuta. Tapahtuman kantavana teemana on tänä vuonna rikas paikallinen kulttuuri, eli turkulaisuus. Elokuun viimeisenä viikonloppuna Turun Messukeskuksesta tuleekin mini-Turku, kun messuhalleista löytyy mm. alueelle tuttuja paikkoja. Messukeskukseen rakennetaan mm. oma ”Aurajoki” eli kymmenen metriä pitkä vesiallas. Turun Messujen ohjelmaan kuuluvassa Aurajokinaarauksessa 500 ensimmäistä kävijää pääsee jokaisena messupäivänä onkimaan yritysten lahjakortteja mini-Aurajoesta.