Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Kuva: Hanna Leino

Rakenna & Sisusta -messuilla on mukana noin 250 yritystä, jonka vuoksi mm. erilaisten messutarjousten ja tiedon saaminen on helppoa. Messuille on etukäteen ilmoitettu useita ensiesittelyjä sekä uutuuksia. Muun muassa Naantalin Asuntomessut esitellään tapahtumassa ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle.

Messujen D-halliin nousee aidoksi kodiksi toteutettu ja kalustettu 150 neliömetrinen Messutalo, jonka teemana on hyggemäinen, luonnon inspiroima koti. Messutalosta löytyy aidot kodin tilat: eteinen, wc, kylpyhuone, kodinhoitohuone, työhuone, keittiö ja olohuone.  Sisustuksen avainsanoja ovat luonnollisuus, aitous ja käsityö. Tekstiileissä ja pintamateriaaleissa korostuvat luonnonmateriaalit, joka näkyy myös harmonisessa ja maanläheisessä sävymaailmassa. Talon ovat suunnitelleet ja toteuttaneet yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa yrittäjät Kati Laituri ja Hanna Leino.

Messuilla jaetaan myös palkintoja. Lounais-Suomen alueen talonrakentamisen Työturvallisuuskilpailu 2018 – palkintojenjako ja seminaari. Oppilaitokset kisaavat lauantaina 9.2. laatoituksesta, jonka aiheena on Turun linna.

Kiinteistöpäivän ohjelmassa lauantaina 9.2. puhutaan mm. sähköautojen latauspisteistä ja uuden liikkumisen palveluista. Messujen yleisöohjelmassa on mahdollista tutustua mm. sisustustrendeihin, remontin rahoitukseen, vanhojen rakennusten kulttuurihistoriallisiin arvoihin ja niiden vaalimiseen. Ohjelma-alueena toimii Messutalon terassi, jossa esiintyy mm. lauantaina kokki ja bloggaaja Alexander Trivedi.

Sunnuntain ohjelmassa on Suomen mestaruustason voimailua, kun messuilla kisataan Otevoiman SM-kisat.

www.rakennusmessut.fi #rakennusmessut

Messujen uutuudet: https://www.turunmessukeskus.fi/tapahtuma/rakenna-sisusta/uutuudet-messuilla/

Messujen yritykset: https://www.turunmessukeskus.fi/naytteilleasettajat/rakenna-sisusta-naytteilleasettajat/

Lisätiedot messuista:

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kuva: Hanna Leino

Rekryexpo 10.4. Turun Messukeskuksessa – Avoimia työpaikkoja, tarinaa yrittämisestä ja työnhausta tulevaisuudessa8.4.2019 11:32:17 EESTTiedote

Turun Messukeskuksessa järjestetään 10.4. Rekryexpo, jossa Varsinais-Suomen avoimet työpaikat kohtaavat työnhakijat. Tapahtuma järjestetään nyt neljännen kerran, ja tapahtuman kautta on työllistynyt jo monia. Tarjolla on tälläkin kertaa noin 2500 avointa työpaikkaa ja töitä tarjoavia yrityksiä on mukana noin 40. Rekryexpoon on maksuton sisäänpääsy.

Rekryexpo 10.4. Turun Messukeskuksessa – Avoimia työpaikkoja riittää edelleen Rekryexpossa2.4.2019 12:36:04 EESTTiedote

Turun Messukeskuksessa järjestetään 10.4. Rekryexpo, jossa Varsinais-Suomen avoimet työpaikat kohtaavat työnhakijat. Tapahtuma järjestetään nyt jo neljännen kerran, ja tapahtuman kautta on työllistynyt jo monia. Tarjolla on tälläkin kertaa noin 2500 avointa työpaikkaa. Rekryexpoon on maksuton sisäänpääsy. Tapahtumassa on mielenkiintoista sisältöä myös muille kuin aktiivisesti töitä etsiville.