Vasa Elektriska sänker priset på sin kvartalsprodukt

Vasa Elektriska som säljer el i hela Fastlandsfinland sänker priset på sin kvartalsprodukt, som är i kraft tillsvidare. Det gäller med andra ord elavtalen Basel och Vindel och årets andra prisperiod. Det lägre priset är möjligt på grund av en nedgång på derivatmarknaden i början av året och således lägre anskaffningskostnader.

Priset per kilowattimme för Vasa Elektriskas Basel:

12,88 cent/kWh (moms. 10 %) 1.4–30.4.2023
14,52 cent/kWh (moms. 24 %) 1.5–30.6.2023

Priset gäller produkten Basel och mätningssättet Allmän el. Priset ändras 1.5 när den sänkta mervärdesskattesatsen återgår till sin normala nivå (24 %).

Se priser för grundavgift, andra mätningssätt och produkten Vindel 1.4–30.6.2023 på adressen vasaelektriska.fi/elavtal.

Energipriset för produkterna Basel och Vindel justeras fyra gånger i året. Prisperioderna är 1.1–31.3, 1.4–30.6, 1.7–30.9 och 1.10–31.12.

Bolaget skickar ett skilt prismeddelande till sina kunder.