Vavisuttava kirja Trumpin valtakaudesta ilmestyy tammikuussa

Otava julkaisee Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin valtakauden hurjista käänteistä kertovan paljastuskirjan tammikuussa.

Ainutlaatuisiin sisäpiirilähteisiin perustuva Minä Yksin – Donald Trump ja valkoisen talon hullut päivät pureutuu myrskyisään presidenttikauteen, joka on johtanut Donald Trumpin virkarikostutkintaan. Se kuljettaa lukijan Valkoisen talon huoneisiin ja kertoo Trumpin kabinetissa käydyistä keskusteluista ja tapahtumista mukaansatempaavasti ja päiväkohtaisen tarkasti.

Tammikuun 21. päivänä Otavan julkaisemana ilmestyvä kirja paketoi ainutlaatuisella tavalla Trumpin presidenttikauden juuri, kun sen viimeiset kuukaudet ovat alkamassa. Trump on valtakaudellaan määritellyt uudestaan presidenttiyden omiin tarkoitusperiinsä sopivaksi, horjuttanut toimillaan kansainvälisiä liittoumia ja testannut yhdysvaltalaisinstituutiota niiden sietokyvyn rajoille.

Kirjan ovat kirjoittaneet Washington Post -lehden Pulitzer-palkitut tutkivat toimittajat Carol Leonnig ja Philip Rucker. Tekijät ovat haastatelleet kirjaa varten yli 200 lähdettä, mukana presidentti Donald Trumpin ystäviä, neuvonantajia sekä hallinnon keskeisiä virkamiehiä.

Suomenkielisen version ovat kääntäneet Ilkka Rekiaro ja Jyri Raivio.

A Very Stable Genius: Donald J. Trump´s Testing of America -alkuteoksen julkaisee Yhdysvalloissa Penguin Press ja Isossa-Britanniassa Bloomsbury Publishing. Lisäksi kirja julkaistaan samanaikaisesti myös muun muassa Saksassa, Hollannissa, Italiassa ja Espanjassa.

Lisätietoja: eeva.louko@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.