Vedenmittauksen johtava toimija Envera ja vastuullisen energianhallinnan markkinajohtaja EnerKey yhteistyöhön

Vedenmittauksen johtava toimija Envera ja vastuullisen energiahallinnan markkinajohtaja EnerKey ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on tuottaa molempien yhtiöiden SaaS-palveluiden loppukäyttäjille entistäkin kattavampia vedenmittauksen, energianhallinnan ja vastuullisuuden palveluita.

EnerKey Sustainability and Energy Management System (SEMS) on Pohjoismaiden johtava vastuullisen energianhallinnan SaaS-palvelu. Kuva: Anssi Kumpula

EnerKeyn tuottaman Powered by EnerKey -alustaratkaisun avulla tuotetaan Envera Oy:n Master-palvelun käyttäjille laadukas vastuullisuuden ja energianhallinnan palvelu osana järjestelmiin perustuvaa ekosysteemiä. Envera on vedensäästöön ja veden kulutusseurantaan liittyvissä palveluissa jo johtava toimija, joten päämääränä oli kumppanoitua energianhallinnan ja vastuullisuuden ohjelmistopuolen johtavan tekijän kanssa.

”Olemme tehneet EnerKeyn kanssa hyvää yhteistyötä veden kulutustietojen siirron suhteen jo aiemmin, mutta nyt julkistettu strateginen yhteistyö mahdollistaa asiakkaillemme erinomaisen energianhallinan ja vastuullisuuden kokonaisuuden. On hienoa päästä tarjoamaan kiinteistöjen veden käytön tehostamiseen liittyvää osaamistamme EnerKeyn asiakaskantaan ja lähteä viemään yhteistä tarjoomaamme myös Suomen rajojen ulkopuolelle”, kommentoi Enveran toimitusjohtaja Jussi Niiniaho.

Palvelut täydentävät luonnollisesti toisiaan

Enverasta EnerKey saa vahvan kumppanin laajentamaan Powered by EnerKeyn ympärille kasvavaa ekosysteemiä. Fiksuvesi-etäseurantapalvelu täydentää Powered by EnerKeytä tarjoamalla entistä laajempia, reaaliaikaisia vedenmittauksen palveluita loppukäyttäjille. Vastuulliseen energianhallintaan erikoistuneeseen EnerKeyn SaaS-palveluun Enveran palvelut sopivat luonnollisesti, veden säästöpalvelun kannustaen jo itsessään vastuullisempaan energiankäyttöön. Näin EnerKeyn arvolupaus loppuasiakkaille ”Sustainability & Savings” saa entistäkin vahvempaa kaikupohjaa reaaliaikaisesti todennettavien säästötoimenpiteiden osalta vedenkulutukseen.

”EnerKey uskoo tulevaisuuden alustaratkaisuihin ja ekosysteemiin, jossa eri toimijoiden johtavat SaaS-palvelut ja mittausratkaisut yhdistetään tuottamaan yhdessä enemmän lisäarvoa loppuasiakkaille kuin erikseen hankittuna. Fiksuvesi tuottaa konkreettisia säästöjä veden etäseurannan ja kehittyneiden hälytysten avulla ja nyt yhteistyö EnerKeyn kanssa mahdollistaa myös vastuullisuuteen liittyvien työkalujen tarjonnan heidän loppuasiakkailleen. Palveluiden yhdistäminen toteutetaan saumattomien järjestelmäintegraatioiden avulla, alleviivaten kuinka EnerKey Ecosystemiin on helppo liittyä”, EnerKeyn myynnistä ja liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Jaakko Huhta kertoo.

Yhteisenä suuntana kansainväliset markkinat

Envera Oy toimii kansainvälisesti Smartvatten-tuotemerkin alla. Yhteistyö EnerKeyn kanssa tuo uuden kanavan laajentumiseen myös kansainvälisillä markkinoilla Ensivaiheessa toteutuu yhteistyö Norjassa ja Ruotsissa, joissa EnerKey etenee vahvasti tarjoten Powered by EnerKey -alustaratkaisua energiayhtiöiden yritysasiakkaiden vastuullisen energianhallinnan työkaluksi.

”Sekä Envera että EnerKey ovat molemmat alansa markkinajohtajia alallaan Suomessa. Molemmat yhtiöt ovat kansainvälistymässä nopeasti ja nyt käynnistyvä yhteistyö luo tähän entistä vahvempaa ekosysteemiä”, toteaa EnerKeyn toimitusjohtaja Ilari Anttila.

Envera Oy: Matti Nevala, COO, matti.nevala@envera.fi, puh. 045 650 5720

EnerKey Oy: Jaakko Huhta, Vice President, Sales and Business Development, jaakko.huhta@enerkey.com, puh. 0400 292 257

+358207992101http://www.enerkey.com

Envera Oy

Envera on Suomen johtava ja voimakkaasti kansainvälistyvä fiksumman veden käytön yritys. Enveran Fiksuvesi-etäseurantapalvelu seuraa noin 6500 kiinteistön päävesimittaria minuutin ja desilitran tarkkuudella Suomessa, Ruotsissa, Hollannissa, Saksassa ja USA:ssa.

Vuonna 2019 palvelu hälytti yli 17 000 vesivuodosta ja vesidataa siirretään yli 40 erilaiseen kiinteistöjen energia- ja johtamisjärjestelmään.

EnerKey Oy

EnerKey Sustainability & Energy Management System (SEMS) on Pohjoismaiden johtava, ISO 50001 ja ISO 14001 -sertifioitu, pilvipohjainen energiatiedon ja -prosessien hallinnan SaaS-palvelu. EnerKey SaaS-palvelun vastuullisuusominaisuuksiin kuuluu päästöraportointi, jäteraportointi, liikennepolttoaineiden seuranta sekä sisäilman laatu.

EnerKeytä käyttää yli 1000 asiakastamme ja sillä hallitaan yli 100 000 mittapisteen tuottamat kulutustiedot 15 000:ssa kiinteistössä. EnerKeyn saat myös organisaatiosi omalla logolla ja ulkoasulla brändättynä asiakkaidesi käyttöön Powered by EnerKey -alustaratkaisuna.

www.enerkey.com   -   poweredby.enerkey.com

EnerKey sopimukseen norjalaisen energiayhtiön kanssa8.6.2020 09:21:09 EESTTiedote

Norjalaisten Eidsiva Energin ja Gudbrandsdal Energin energiayhtiöiden omistama Innlandskraft AS ja pohjoismaiden johtava vastuullisen energianhallinnan SaaS-palvelun toimittaja EnerKey ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on tulevaisuudessa tarjota Innlandskraftin loppuasiakkaille tehokkaat työkalut vastuulliseen energianhallintaan. Yhteistyön ensimmäinen vaihe käynnistyy pilotointihankkeella, jonka tavoitteena on kehittää Innlandskraftin loppuasiakkaille tarjottavia vastuullisuuden ja energianhallinnan palveluita.

Tampereen Sähkölaitos ja EnerKey yhteistyöhön energianhallinnan palveluiden kehittämisestä28.4.2020 09:00:00 EESTUutinen

Tampereen Sähkölaitos ja EnerKey ovat solmineet sopimuksen energianhallinnan palveluiden pilotoinnista Tampereen Sähkölaitoksen yritysasiakkaille. Powered by EnerKey -alustaratkaisu mahdollistaa Pohjoismaiden johtavien, älykkäiden ja vastuullisten energianhallinnan palveluiden tarjonnan Tampereen Sähkölaitoksen yritysasiakkaiden käyttöön nopealla aikataululla.