Veikkaus

Veikkaus on vuoden 2019 Suomen Digimenestyjä

Jaa

BearingPointin toteuttama Suomen Digimenestyjät 2019 -tutkimus toi Veikkaukselle Paras digimarkkinointi -palkinnon. Tutkimuksessa käydään läpi digitaalista asiakaskokemusta tarjoavat yritykset, ja Veikkaus palkittiin parhaana digimarkkinoijana.

- On todella kiva saada ulkopuolista tunnustusta. Tutkimuksessa palkittiin display, hakukonenäkyvyys ja oma media. Erityisen hyvältä voitto tuntuu, koska olemme tehneet monta vuotta juuri tämän kokonaisuuden eteen töitä, hehkuttaa Veikkauksen digitaalisen myynnin johtaja Eetu Paloheimo.

Veikkauksen voittaman Digitaalisen markkinoinnin kategoriassa arvioidaan yrityksen kykyä tavoittaa potentiaalisia asiakkaita ja johdattaa heitä yrityksen digitaalisiin palveluihin hakukone- ja näyttömainonnan sekä omien medioiden käytön keinoin. Veikkauksen menestys digitaalisessa markkinoinnissa on Eetu Paloheimon mukaan monen asian yhdistelmä.

- Meillä hyödynnetään tekemisessä paljon omaa dataa, jota saamme kahdesta miljoonasta rekisteröityneestä asiakkaasta. Kun siihen yhdistetään järkevä suunnittelu ulkoisessa markkinoinnissa ja omien kanavien käytössä, niin paketti alkaa olla hyvin kasassa. Erityisen ylpeitä saamme olla timanttisesta in-house -markkinointitiimistämme, jotka meillä pyörittää tätä palettia, Eetu kiittelee.

Veikkauksen tulevaisuus digimenestyjänä näyttää valoisalta

Veikkaus, RAY ja Fintoto yhdistyivät vuoden 2017 alusta.

- Fuusio otti oman aikansa, mutta sanoisin, että ensi vuonna alkaa tulla todella kovia juttuja. Meillä on tulossa muun muassa ennustava clv-malli ja asiakassegmentointi. Lisäksi oman datan hyödyntämisessä tulee todella siistejä juttuja. Myös algoritmi kehitys machine learningin puolella menee huimaa vauhtia eteenpäin, joten innoissaan tässä odottaa tulevaa, kun on niin makeita juttuja tulossa, fiilistelee Eetu Paloheimo.

Maailmalla on trendinä Veikkauksellakin käytössä olevat in-house-tiimit.

- Kaikki alkavat pikku hiljaa ymmärtää oman datan hyödyllisyyden markkinoinnissa. Machine learningin algoritmit ja tekeminen alkavat olla hypen jälkeen todellisuutta, ja ymmärrys siitä mikä kannattaa ja mikä ei kasvaa, ennustaa Eetu digimarkkinoinnin tulevaisuutta.

Suomen Digimenestyjät -tutkimusta on julkaistu vuodesta 2013 ja tänä vuonna vastaava tutkimus toteutettiin Euroopan laajuisesti. Tutkimus kattaa lähes 600 yritystä ympäri Eurooppaa ja 54 yritystä Suomessa. Digimenestyjät-tutkimus on tehty Suomessa nyt kuudetta ja Ruotsissa ja Norjassa kolmatta kertaa.

Lisää tutkimuksesta täällä.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Veikkauksen mediapäivystys, 09-4370 7000 tai tiedotus@veikkaus.fi. Saatavissa Eetu Paloheimon haastattelu videolla.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Veikkauksen mediapalvelu, puh. 09 4370 7000 (kello 8-22), www.veikkaus.fi/yritys

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Veikkaus
Veikkaus
Aku Korhosen tie 2
00440 HELSINKI

09 437 01https://www.veikkaus.fi/yritys

Veikkaus on kotimainen peliyhtiö, ja meillä on erityinen tehtävä. Haluamme, että pelejämme pelataan turvallisesti ja maltilla. Rahapelejämme pelaavat lähes kaikki aikuiset suomalaiset, ja meillä on yli kaksi miljoonaa etuasiakasta. Pelaajien ansiosta yhteiseen hyvään kertyy yli miljardi euroa vuodessa. Pelien tuotoilla tarjotaan mahdollisuuksia parempaan elämään.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Veikkaus

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme