Veke lanseeraa uusia kotimaisia kalustesarjoja Habitaressa

Sisustajan huonekalukauppa Veke on mukana Suomen suurimmassa huonekalu-, design- ja sisustustapahtumassa - Habitare-messuilla, osastolla 7f160. Veke lanseeraa messuilla oman tuotannon kotimaiset, Lapissa suunnitellut ja valmistetut uutuudet: Havu- ja Taimi -tuoteperheet.

Havu senkki on osa Veken oman mäntyhuonekalumalliston ensimmäistä tuotesarjaa. Kuva: Veken Kaluste Oy. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Veken pyrkimys on elää vahvasti ajassa, niin tuotevalikoiman, kuin koko yritystoiminnan näkökulmasta. Missiona on tarjota kestävästä kehityksestä tinkimättä ja suomalaista käsityötä suosien niin kodikkaita, trendikkäitä kuin käytännönläheisiä sisustusratkaisuja erilaisiin koteihin. Yhtiön strategisten arvojen ytimessä ovat vastuullisuus ja kotimaisuus. Tulevaisuudessa yhtiö panostaa myös muotoiluun ja etenkin nuoriin suomalaisiin muotoilijoihin. Veken liiketoiminnalle on myönnetty avainlipputunnus.

Viime vuoden aikana globaalit toimitusketjut menivät monilta osin rikki, mikä toi yhtiön uuden äärelle. Samalla ajatus männyn suosion kasvusta vahvistui. Niinpä Veke ja ranualainen liimalevytehdas ASWood päätyivät yhdistämään voimia yrityskaupan myötä. Veke osti merkittävän osuuden ASWoodista ja syntyi uusi mäntyhuonekalutehdas ja sen myötä ensimmäiset oman tuotannon tuotesarjat Havu ja Taimi.

Havu- ja Taimi -tuotteet valmistetaan laadukkaasta pohjoissuomalaisesta männystä, joka valikoitui käyttöön sen rakenteen ja vähäoksaisuuden ansiosta. Koska mäntyhuonekalujen raaka-aine tulee tehtaan läheisyydestä, matka metsästä raaka-aineeksi ja tuotantoon, sekä varaston kautta käyttöön, on mahdollisimman lyhyt.

Havu-tuotesarja koostuu ajattomista ja monipuolisista kalusteista, jotka sopivat jokaiseen tilaan ja tyyliin. Erikokoisten moduulien, kansilevyjen ja sokkelien avulla sarjan säilytyskaluste muuntautuu tarpeisiisi sopivaksi. Havu kaappi on ajaton ja monikäyttöinen valinta, kaappeja voi yhdistellä eri väreissä isoksi kokonaisuudeksi ja käyttää monenlaiseen säilytykseen.

Taimi -tuotesarja syntyi sisustusharrastaja Linda Viipurin ja Veken yhteistyönä. Yhteistyö sai alkunsa sosiaalisen median sisustusryhmän kautta, kun Linda julkaisi paljon huomiota herättäneen kuvan upeasta DIY-senkistään. Julkaisun noteerasi myös Veken toimitusjohtaja Markus Ranua, ja pian yhteistyönä toteutettava sarja olikin jo tekeillä!

Veke ja Habitare järjestävät messuilla yhteistyössä Sisusta tila -kilpailun messuklubilaisille. Paras sisustaja voittaa itselleen 500 €:n lahjakortin Veken verkkokauppaan. Kilpailuun voi osallistua Habitaressa 7.-11.9.2022 klo 11-17, osastolla: 7f160.

Veke - Sisustajan huonekalukauppa
veke.fi
Kotimainen yritys
Perustettu: 1993
Lue myös blogipostaus Veken Habitare-tarjonnasta

Markus Ranua, toimitusjohtaja, Veke

045 631 3045

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Veke | Kotimainen Havu-tuotesarja | 2022Siirry videokanavalle

Havu kaappi sopii seinälle ripustettavaksi. Kuva: Veken Kaluste Oy. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Taimi-sarjan tyyli on raikas, skandinaavinen ja ajaton. Kuva: Veken Kaluste Oy. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Veke | Veken Kaluste Oy on Ranualta, Pohjois-Suomesta lähtöisin oleva yritys, joka on nuorekas, aktiivinen ja voimakkaasti kasvava huonekalujen vähittäiskauppa. Veke on auttava ja inspiroiva kumppani vastuullisen kodin sisustajan jokaiseen elämänvaiheeseen. Kivijalkamyymälät palvelevat Rovaniemellä, Oulussa, Vantaalla ja Tampereella. Veke.fi -verkkokauppa toimii koko Suomessa ja on yksi toimialan suurimmista.

Asuntomessukohde Koti Onni: Saavutettavia sisustusunelmia eri elämänvaiheisiin28.6.2022 09:32:00 EEST | Tiedote

Sisustajan huonekalukauppa Veke on mukana Naantalin asuntomessuilla 15.7. - 14.8.2022. Veken kalustama Koti Onni, messukohde numero 1-2, inspiroi sekä esittelee saavutettavia sisustusunelmia eri elämänvaiheisiin. Kohde kattaa kaksi huoneistoa, jotka tarjoavat tyylikkäitä sekä käytännöllisiä ideoita erityisesti pieneen, toimivaan ja viihtyisään kotiin. Kohteessa on nähtävillä niin persoonallisia, trendikkäitä kuin ajattomia sisustusratkaisuja.

Veke vahvistaa omistuspohjaa kasvun siivittämiseksi7.3.2022 08:00:01 EET | Tiedote

Veke on huonekalu- ja sisustuskaupan kasvuyritys, joka valmistautuu tulevien vuosien kasvustrategian toteuttamiseen laajentamalla yrityksen omistuspohjaa. Kotimainen pääomasijoittaja Sentica ja Veke löysivät toisensa sekä vahvan yhteisen tulevaisuuden tavoitetilan kasvattaa Vekestä yksi Suomen suurimmista huonekalu- ja sisustuskaupan toimijoista. Sentican rinnalla sijoituksen yhtiöön tekee digitaalisen kaupan uusi sijoitusyhtiö Snowball Growth Partners, jonka myötä Veke saa tuekseen kolme erittäin kokenutta verkkokaupan osaajaa: Mika Syreniuksen, Leevi Parsaman ja Nicolas Fogelholmin. Vekellä on pitkä ja vahva huonekalu- ja sisustustuotekaupan osaaminen. Sentican tiimillä on puolestaan pitkä ja vahva osaaminen tukea ja vauhdittaa suomalaisten yritysten kasvua ja kansainvälistymistä.