Nextfour GroupNextfour Group

Veneiden älynäytöt uudistuvat – Uutuutena 210D tuplanäyttö

Muun muassa Busterin ja Yamarinin veneistä tunnettu navigointijärjestelmä Q Experience saa uuden sukupolven nimeltään Q Display 2 Series. Q Experience haluaa kannustaa kaikkia veneilyn ja navigoinnin maailmaan laitteen helppokäyttöisyydellä.
Uusi 210D tuplanäyttö.

Turkulainen tuotekehityksen projektitalo Nextfour Group julkaisee uuden tuotelinjan veneiden älykkäälle navigointijärjestelmälle, The Q Experiencelle. Uusi laiteperhe sisältää täysin uuden käyttöliittymän, sekä useita Q mobiilisovelluksella hallittavia ominaisuuksia.

Tuplasti isompi näyttö hallitsee koko venettä

The Q Experiencen uusi sukupolvi ja laajennettu Q Series 2 -tuoteperhe, johon kuuluvat jo aikaisemmin tutut 10” ja 16” tuumaiset plotterit, täydentyy nyt tuplanäytöllisellä Q Display 210D plotterilla, joka muodostuu kahdesta 10” näytöstä. Erikoisleveä näyttö mahdollistaa usean eri karttanäkymän ja applikaation hallinnoinin samaan aikaan, mikä helpottaa navigointia ja tekee siitä entistä miellyttävämpää.

Olemme omasta mielestämme todella onnistuneet viemään veneiden navigoinnin ja teknologian ihan uudelle ulottuvuudelle käytettävyydessä ja integraatiossa”, CEO Niklas Öhman, Nextfour Group.

Q Experiencen laitteet ovat myös paljon muuta kuin pelkkiä plottereita. Q Displayn avulla voit hallita koko venettä. Esimerkiksi veneen lämmitys, musiikki, kalakaiku, tutka, sekä kaikki veneen omat toiminnot, kuten valaistus, hoituvat kaikki saman Q näytön kautta.

Mobiilisovellus vahtii ja lämmittää venettä kotoa käsin

Nextfour on kehittänyt myös Q Experiencen mobiilisovelluksen uudelle tasolle. Q Experience plottereilla varustettuja veneitä voi nyt pitää silmällä myös kotoa käsin, Q Experience -mobiilisovelluksen kautta.

Sovelluksen Guard-toiminto toimii veneen vahtijärjestelmänä, ja se hälyttää veneen omistajaa esimerkiksi silloin, kun laiturissa olevaan veneeseen murtaudutaan, tai se alkaa täyttyä vedellä. Q Experience -sovelluksella voi myös kontrolloida esimerkiksi veneen lämmitystä etänä. Veneen lämmityksen voi kytkeä päälle jo kotona, jolloin laituriin saapuessa voi astua suoraan lämpimään veneeseen.

Pähkinänkuoressa

• Uusi Q Display 2 Series -tuoteperhe ilmestyy virallisesti markkinoille 26.11.2020
  • Laiteperhe sisältää kolme eri plotterikokoa: 10”, 16”, ja tupla 10”, sekä päivitetyn Q mobiilisovelluksen. Lisänäyttöä varten löytyy myös huokeammat näytöt 10” sekä 16” koossa.
  • Q navigointijärjestelmä helpottaa navigointia ja tekee veneilystä entistä helpompaa
  • Q Experiencen mobiilisovelluksen avulla käyttäjä saa veneeseen esimerkiksi Vahti-toiminnon ja etälämmityksen
  • Ensimmäiset uudet 210D tuplanäytöt löytyvät uusista Yamarin Cross 75 BR veneistä

Niklas Öhman
niklas.ohman@nextfour.com

Uusi 210D tuplanäyttö.
Q Experience -mobiilisovellus.
Kaikki uuden Q tuoteperheen näyttökoot.

Nextfour Group
Mustionkatu 6
20750 Turku

Nextfour Group on turkulainen teknologiasuunnittelun konserni, joka on perustettu vuonna 2007. Yritys on erikoistunut tuotekehitykseen lääketieteen, merenkulun ja teollisuuden aloilla. Nextfourin liikevaihto vuonna 2019 oli n. 6M€, ja se työllistää tällä hetkellä noin 50 henkilöä.