Veronmaksajat tukee suomalaisia koronakriisissä: Taloustaidon teemanumero maksutta luettavaksi

Veronmaksajain Keskusliitto avaa jäsenlehtensä Taloustaidon huhtikuun numeron verkossa kaikille vapaasti luettavaksi.

Lehden pääteema on varautuminen koronakriisin aiheuttamiin uusiin taloudellisiin ja verotuksellisiin tilanteisiin niin kotona kuin työelämässä. Sisältö perustuu tuhansiin neuvoihin, joita Veronmaksajien verojuristit antavat kriisin aikana.

Liiton jäseniä askarruttavat samat käytännön asiat kuten muitakin palkansaajia ja yrittäjiä, esimerkiksi etätyön verovähennykset ja mahdollisen lomautuksen seuraukset.

- Tämä oli mielestämme luontevin tapa jakaa Veronmaksajien osaamista ja kokemusta kaikkien hyödyksi, kun moni kotitalous joutuu miettimään arkensa rahoituksen uudelleen, viestintäjohtaja Antti Oksanen toteaa.

Huhtikuun Taloustaito sisältää myös laajan paketin vinkkejä palkansaajille vuoden 2019 veroilmoituksen tarkastamiseksi ja täydentämiseksi.

Digilehti löytyy pdf-muodossa osoitteessa veronmaksajat.fi/korjaussarja. Lukeminen on maksutonta eikä edellytä käyttäjältä rekisteröitymistä tai omien yhteystietojen luovuttamista.

Veronmaksajan Taloustaito on Suomen suurin talousaikakauslehti. Taloustaidon kokonaistavoittavuus on 438 000 lukijaa (KMT 2019).

viestintäjohtaja, päätoimittaja Antti Oksanen, p. 045-8578178

Veronmaksajien sote-lausunto: Uudistuksen on hillittävä kustannuksia tai sitä ei pidä toteuttaa – palvelujen järjestämiseen vaihtoehtoja ja kuntien muutos nollaan euroon25.9.2020 09:55:05 EESTTiedote

Veronmaksajain Keskusliitto korostaa hallituksen sote-luonnoksesta antamassaan lausunnossa, että uudistuksen yhtenä keskeisenä tavoitteena on oltava julkisen talouden kestävyysvajeen pienen-täminen kustannusten kasvua hillitsemällä. Sote-palvelujen osuus ikärakenteen muutoksen aiheut-tamassa kestävyysvajeessa on hallitseva. - Jos kustannusten kasvun merkittävä hillitseminen ei ole mahdollista, uudistusta ei pidä toteuttaa esitetyltä pohjalta, toteaa liiton toimitusjohtaja Teemu Lehtinen. Sote-palveluiden tuottavuuden jatkuva parantaminen on tarpeen, jotta palveluiden riittävä saatavuus ja laatu voidaan turvata myös tarvittavien tiukkojen rahoitusraamien puitteissa. Maakunnille on täl-löin annettava riittävästi mahdollisuuksia palvelujen joustavaan ja tehokkaaseen järjestämiseen myös yksityisiä palvelutuottajia hyödyntäen. Esitetyssä uudistuksessa maakuntien mahdollisuuksia käyttää yksityisiä palvelutuottajia rajataan tarpeettoman voimakkaasti. Toiminnan kehittäminen ja tuottavuuden par

Veronmaksajien Lehtinen: Veroelvytys puuttuu budjetista – Suomi ei nouse pelkillä siltarummuilla ja julkisilla palveluilla16.9.2020 17:37:16 EESTTiedote