Verso Food Oy investoi innovaatioihin ja kansaiväliseen kasvuun

Uuden tuotantolaitoksen harjannostajaisia vietetään Kauhavalla 7.11.2018.
Verso Food keskittyy härkäpapuinnovaatioihin.

Kotimainen kasvisruokaa kehittävä Verso Food Oy investoi uuteen noin 4000 m² tuotantolaitokseen Etelä-Pohjanmaalla Kauhavalla. Tuotantolaitoksen kokonaisinvestointi on noin 10 miljoonaa euroa ja se työllistää valmistuessaan yhteensä noin 20 henkeä. Vuoden 2019 alkupuolella käynnistyvän laitoksen harjannostajaisia vietetään keskiviikkona 7. marraskuuta.

Uusi tuotantolaitos tukee Verso Foodin kansainvälistymistä sekä tuoteinnovaatioiden kehittämistä. Tavoitteena on vahvistaa yrityksen kilpailukykyä Suomessa ja erityisesti uusilla vientimarkkinoilla. Suomessa Verso Food on tunnettu Härkis®-tuotteistaan. Härkis® on aito suomalainen ruokainnovaatio ja kotimaisen kasvisproteiinimarkkinan markkinajohtaja.

”Jalostamme tuotantolaitoksessa härkäpapua sekä nykyisiin että uusiin tuotteisiin. Tavoitteemme on, että voimme käyttää härkäpapua mahdollisimman monipuolisesti hyvinkin erilaisissa tuotteissa. Laajennamme uusille markkinoille paikalliseen ruokakulttuuriin sopivilla tuotteilla. Käytämme kansainvälistymisessä tarkoin valittuja kumppaneita, jotka tukevat meitä tuotteidemme kaupallistamisessa”, Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää kertoo.

Kumppanuudet ovat merkittävässä roolissa Verso Foodin toimintamallissa. Verso Food jatkaa edelleen yhteistyötä nykyisen sopimusvalmistajan, Domretor Oy:n kanssa. Uutta tuotantolaitosta tarvitaan vastaamaan kansainväliseen kiinnostukseen yrityksen kehittämiä härkäpaputuotteita kohtaan.

”Tuoteinnovaatiomme on herättänyt kiinnostusta ympäri maailmaa, hyvin erilaisissa maissa kuten Yhdysvalloissa, Aasiassa ja Keski-Euroopassa”, Järvenpää sanoo ja jatkaa:

”Suomalainen härkäpapu on erinomainen raaka-aine ruualle. Vaikka samansukuisia kasveja kasvaa eri maissa, on suomalainen lajike maultaan ja ravintoaineiltaan ylivertainen: lyhyt, mutta valoisa kasvukausi pakkaa papuun miellyttävän maun lisäksi paljon ravintoaineita. Valmistamme suomalaisesta härkäpavusta hyvänmakuista, terveellistä ja vastuullista ruokaa, joka sopii kaikille.”

Verso Foodin käyttämät härkäpavut viljellään pääasiassa Etelä-Pohjanmaalla. Härkäpapu sopii hyvin vuoroviljelyyn ja sen viljely Suomessa on lisääntynyt viime vuosina merkittävästi.

Tomi Järvenpää
tomi.jarvenpaa@versofood.fi

Verso Food keskittyy härkäpapuinnovaatioihin.

Vuonna 2010 perustetun Verso Foodin missiona on kehittää ja valmistaa maukasta ruokaa suomalaisesta härkäpavusta. Vantaalla sijaitsevan Verso Foodin liikevaihto oli noin 6 miljoonaa euroa vuonna 2018, ja siellä työskentelee 17 työntekijää. Yritys investoi parhaillaan uuteen tuotantolaitokseen Kauhavalle Etelä-Pohjanmaalle. Suomessa Verso tunnetaan Härkis®- ja Verso®-brändeistään.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Verso Food Oy

Verso Food gains growth power from new trust-backed owner Kavli5.3.2019 11:30:00 EET | Press release

Härkikselle kasvuvoimaa Kavlilta - Verso Foodille säätiöpohjainen omistaja5.3.2019 11:30:00 EET | Tiedote