Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Vesa Kyllönen on nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen, Keskimaan nykyisen marketkaupan toimialajohtaja Reima Loukkolan siirtyessä Osuuskauppa Arinan hallintojohtajaksi.

Työssään toimialajohtajana Kyllönen vastaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan liiketoiminnan tuloksekkaasta johtamisesta osuuskaupan arvojen ja strategisten tavoitteiden mukaisesti. Market- ja tavaratalokauppaan kuuluvat Prisma-, S-market- ja Sale-ketjut, parturi-kampaamot, Kodin Terra, Sokos ja Kauppakeskus Sokkari. Marketkauppa on liikevaihdoltaan ja henkilöstömäärältään Keskimaan suurin toimiala.

Kyllösellä on pitkä ura S-ryhmän vähittäiskaupan piirissä. Opiskeltuaan Jyväskylän yliopistossa aloitti Kyllönen työuransa S-ryhmän esimiesvalmennuksessa Keskimaalla. Ensimmäinen työpaikka löytyikin Keljon Prisman myymäläpäällikön pestistä. Tämän jälkeen hän on toiminut useissa eri S-ryhmän tehtävissä, mm. Osuuskauppa Ympyrän toimitusjohtajana ja SOK:lla ruokakaupasta vastaavana johtajana. Viimeisimpänä Kyllönen on työskennellyt johtotehtävissä elintarviketeollisuuden alalla.

− Olen onnellinen paluumuuttaja, toteaa uusi marketkaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen. Jyvässeutu on meille tärkeä paikka, ja odotan innolla, että pääsen kehittämään asiakasomistajille suunnattuja palveluja ja Keskimaan marketkauppaa. Muutamme vaimoni kanssa Helsingistä Jyväskylään elokuun lopulla.

− Olen erittäin tyytyväinen, että olemme saaneet tähän vaativaan tehtävään Kyllösen kaltaisen vähittäiskaupan osaajan. On myös hienoa, että Vesalla on aiempaa kokemusta sekä Keskimaasta että Keski-Suomesta, toteaa Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Toimialajohtajana Vesa Kyllönen on Keskimaan konsernijohtoryhmän jäsen ja raportoi toimitusjohtaja Antti Määtälle.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.

S-market Palokan mittava myymäläuudistus on valmistunut – myös S-market Korpilahdella, Muuramessa, Vaajalassa ja Äänekoskella toteutettiin miljööuudistukset kevään aikana10.6.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on uudistanut toukokuun aikana S-market Korpilahden, Muuramen, Palokan, Vaajalan ja Äänekosken uuden S-market konseptin mukaisiksi. Kaikkiaan Keskimaalla on 24 S-marketia, joista 15 päivitetään uuden myymäläkonseptin mukaisiksi tämän vuoden aikana. Mittavin remontti on toteutettu S-market Palokassa, jossa kaikki myymälän kalusteet on uudistettu kylmäkalusteita ja kassapöytiä myöden. Uudessa S-market konseptissa myymälämiljööt muuttuvat väljemmiksi, valoisammiksi ja modernimmiksi.