Vesilaskutuspalveluiden merkitys kiinteistö- ja rakennusalalla on kasvanut

Verton Taloustutkimuksella helmikuussa 2022 teettämän tutkimuksen mukaan kiinteistö- ja rakennusalan ammattilaiset pitävät vesilaskutukseen liittyviä palveluita avainasemassa vedenmittausjärjestelmää valittaessa. Suosiotaan viime vuoteen verrattuna eniten nosti mahdollisuus ulkoistaa vesilaskutuksen asiakaspalvelu.

Sastamalalainen Verto-vedenmittausjärjestelmiä suunnitteleva ja valmistava VertoNordic Oy teetätti Taloustutkimuksella vuoden 2022 helmikuussa tutkimuksen, jossa selvitettiin kiinteistö- ja rakennusalan ammattilaisten kiinnostusta vedenmittauspalveluihin. Kun tuloksia verrataan viime vuoden vastaavaan tutkimukseen, ovat vesilaskutuksen ja siihen liittyvän asiakaspalvelun ulkoistaminen kasvattaneet eniten kiinnostusta alan ammattilaisten keskuudessa.

- Yksi Verton strategian kulmakivistä on olla luomassa alaa kehittäviä ratkaisuja, jotka antavat suomalaisille mahdollisuuden energiatehokkaaseen tulevaisuuteen, ja siksi olemme jo vuosia tarjonneet vedenmittauksen ylläpito- ja laskutuspalveluita. Palveluiden avulla säästöjä saadaan aikaan jo muutamassa vuodessa, ja asiakaspalvelun ulkoistamalla kiinteistön omistaja ja isännöitsijä voivat keskittyä ydinliiketoimintaansa, sanoo Verton myyntipäällikkö Merja Lindell.

Selvästi aiempaa tärkeämmäksi tekijäksi tutkimukseen vastanneet kokivat huoneistokohtaisten vedenkulutustietojen seuraamisen raporttien kautta. Huoneistokohtaiseen vedenmittausjärjestelmään kuuluvista ominaisuuksista ja palveluista selvästi tärkeimpänä vastaajat pitivät kulutusdatan siirtämistä isännöintiohjelmistoon laskutusta varten sekä automaattisia ilmoituksia epätavallisesta vedenkulutuksesta ja huollon tarpeesta.

- Kiinteistön kokonaisvaltaisvaltainen vesitalouden tehostaminen kannattaa, sillä lähes 40 prosenttia kiinteistön energiakustannuksista syntyy vedestä. Huoneistokohtainen vedenmittaus on ainoa oikeudenmukainen tapa hoitaa vesilaskutusta. Se on myös ainoa tapa, jolla asukkaat ja omistajat saavat vedenmittausjärjestelmään sijoittamansa rahan poikimaan. Automatisoidut ominaisuudet synnyttävät sekä suoria että välillisiä säästöjä ja tekevät vedenkulutuksen mittauksesta helppoa ja tarkkaa, Lindell sanoo.

Tutkimuksen mukaan hyvästä toimitusvarmuudesta tunnettu Verto onnistui korona-ajan tuomista haasteista huolimatta pitämään palvelutasonsa korkealla. Vastaajat pitivät Vertoa luotettavana, nykyaikaisena ja jatkuvasti kehittyvänä toimijana, jota on helppo suositella.

- Lähes 40 vuotta huoneistokohtaisen vedenmittauksen ja vedenkulutustiedon asiantuntijana haluamme auttaa kiinteistöjen energiatehokkuuden toteuttamisessa ja antaa myös asukkaalle mahdollisuuden laittaa oma kortensa kekoon energiansäästötalkoissa. Kun vedenmittausjärjestelmässä on mahdollisuus tarkkailla omaa kulutusta, on vastuullisten valintojen tekeminen helppoa, Lindell toteaa.

Verto on markkinoiden älykkäin vedenmittausjärjestelmä ja Suomen johtava vedenkulutustiedon asiantuntija. Valmistamme ja myymme huoneistokohtaisia, etäluettavia Verto-vedenmittausjärjestelmiä yli 35 vuoden kokemuksella. Pääkonttorimme sijaitsee Sastamalassa ja meillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella ja Turussa.

Verto-kodeissa asuu 400 000 asukasta ja olemme Suomen markkinajohtaja. Verto on tunnettu palvelun korkeasta laadusta, nopeasta toimituksesta, ensiluokkaisesta asiakaspalvelusta ja asiantuntemuksesta. Verto-vedenmittausjärjestelmät suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa, siis täysin kotimainen huippupalvelu. Siksi sille on myönnetty Avainlippu.

Verto on tutkitusti vedenmittauksen edelläkävijä ja alansa luotettavin asiantuntija22.6.2021 05:00:00 EEST | Tiedote