Vielä ehdit: Ilmarisen tulosinfo ja markkinanäkymät 30.4. klo 11

Ilmarinen julkistaa tuloksensa ajalta 1.1.-31.3.2020. Median edustajat ovat tervetulleita tulosinfoon torstaina 30.4.2020 klo 11. Tilaisuus järjestetään etäyhteydellä.

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Tilaisuudessa toimitusjohtaja Jouko Pölönen ja sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Mikko Mursula kertovat Ilmarisen tuloksesta ja ajankohtaisista asioista sekä analysoivat koronakriisin vaikutuksia tulevaisuuden näkymiin ja sijoitusmarkkinoihin.

Pyydämme ilmoittautumaan Ilmarisen viestintään Joona Raudaskoskelle, p. 050 516 7111, joona.raudaskoski@ilmarinen.fi.

Lähetämme linkin ja ohjeet osallistumista varten tapahtumaan ilmoittautuneille.

Tervetuloa!

Ilmarisen toimitalo Helsingin Ruoholahdessa

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on noin 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.
Lisätietoja: www.ilmarinen.fi.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Ravitsemus- ja majoitusalalla työntekijämäärä putosi huhtikuussa lähes 23 prosenttia15.5.2020 09:43:15 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä huhtikuussa 5,4 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Suurin lasku oli ravitsemus- ja majoitusalalla, missä laskua oli lähes 23 prosenttia. Koronaviruksen vaikutus näkyi paljon voimakkaammin huhtikuussa edelliseen kuuhun verrattuna, koska osa yritysten sopeuttamistoimenpiteistä alkoi vasta maaliskuun loppupuolella.

Ilmarinens delårsrapport 1.1–31.3.2020: Coronaviruset drog ner placeringsintäkterna 7,5 procent på minus, men kostnadseffektiviteten förbättrades ytterligare30.4.2020 11:10:52 EESTTiedote

Ilmarinens totalresultat under årets första kvartal blev -2 649 miljoner euro negativt (744 miljoner euro 1.1–31.3.2019) på grund av de svaga placeringsintäkterna med anledning av coronaviruset. Omkostnaderna minskade med 4 miljoner euro och omkostnadsprocenten förbättrades till 69,0 (71,5) procent.

Ilmarinen’s interim report 1 January–31 March 2020: The coronavirus pushed investment returns 7.5% below zero, cost-effectiveness improved further30.4.2020 11:08:01 EESTPress release

Ilmarinen’s Q1 total result slid into negative territory, to EUR -2,649 million (EUR 744 million in 1 Jan–31 Mar 2019), due to the low return on investments resulting from the coronavirus pandemic. Operating expenses decreased EUR 4 million and the ratio of operating expenses to expense loading components improved to 69.0 (71.5) per cent.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Henkilöstövuokrauksen työntekijämäärä laski maaliskuussa lähes 12 prosenttia28.4.2020 09:54:35 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä maaliskuussa 1,3 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Suurin lasku oli henkilöstövuokrausalalla, missä laskua oli lähes 12 prosenttia. Koronaviruksen vaikutus ei vielä kovin vahvasti näy maaliskuun luvuissa, koska osa yritysten sopeuttamistoimenpiteistä alkoi vasta maaliskuun loppupuolella.