Vierailijaliikenne Kokkolan suurteollisuusalueelle avataan jälleen

Vierailijaliikenne Kokkolan suurteollisuusalueelle avataan jälleen 4.5.2022 alkaen. Vierailijaliikenteen avaaminen koskee Kokkolan suurteollisuusaluetta sekä Kokkolan satamaa. Kokkolan suurteollisuusalueelle sekä Kokkolan satamaan saapuvia kuljettajia koskeva kasvomaskivelvoite poistuu samalla.

Port Tower toimii KIP:n ja satama-alueiden maamerkkinä sekä sisääntuloväylänä. Kulku- ja ajoluvat alueille noudetaan Port Towerista.

Vierailijaliikenne Kokkola Industrial Park - KIP:n alueelle avataan reilun kahden vuoden koronatauon jälkeen. Samalla poistuu kuljettajia koskeva kasvomaskivelvoite

Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten alueella on korkea tartuntariski, joten on tärkeää muistaa edelleen koronavarotoimet. Tartuntariskin minimoimiseksi tulee noudattaa koronaviruksen hygieniasuosituksia eli pestä kädet, käyttää kasvomaskia oman harkinnan tai erillisten ohjeiden mukaisesti ja pitää turvaväliä. KIP:n alueella noudatetaan kulloinkin voimassa olevia Soiten ja THL:n suosituksia.

KIP-alueelle saapuvien henkilöiden tulee edelleen varmistaa mahdolliset tilaajayrityskohtaiset koronaohjeet.

Kokkola Industrial Park (KIP) on Pohjois-Euroopan suurin epäorgaanisen kemianteollisuuden ekosysteemi. Kokkolan suurteollisuusalueella sijaitsee 19 teollista laitosta sekä noin 60 palveluyritystä. Suurteollisuusalueen välittömässä läheisyydessä sijaitsee myös Kokkolan Satama, josta on ensiluokkaiset yhteydet maailmalle.

Hiilineutraalin kiertotalousajattelun ja -osaamisen konkreettista lisäämistä: KIP:n uusi kiertotalousaika – Sanoista tekoihin! -kiertotalouskoulutuksen pilotointi alkaa13.1.2022 13:41:09 EET | Tiedote

Kokkola Industrial Park (KIP) on toiminut jo vuosikymmeniä teollisen kiertotalouden edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä Suomessa, sekä Euroopassa. Kiertotaloudella on KIP:n alueella aito taloudellinen merkitys yritysten talouteen ja toimintaan. Alueen kiertotalouden ja teollisen synergian kehittymispotentiaali on edelleen merkittävä, mutta kehittyminen edellyttää kokonaisvaltaisemman ja konkreettisemman hiilineutraalin kiertotalousajattelun ja -osaamisen lisäämistä alueella.

Kokkolan suurteollisuusalueen yrityksillä on yhteinen tavoite: menestyä vastuullisesti yhdessä ja erikseen28.6.2021 14:13:01 EEST | Tiedote

Kokkola Industrial Park (KIP) on ollut vuosikymmeniä vahvan kasvun aluetta. KIP:n alueella toimintaansa harjoittavat useat kansainväliset kemian- ja metallienjalostusteollisuuden huippuyritykset, joiden tuotannosta suurin osa menee vientiin. Alueella toimivat palveluyritykset tukevat tuotannollisten yritysten ydintoimintoja. Alueelle on sijoittunut 19 teollisuuslaitosta sekä noin 60 palveluyritystä.

Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä ja KIP Service: Uutta kiertotalousosaamista kemianteollisuuden ekosysteemiin – kiertotaloutta ei rakenneta ilman osaajia27.5.2021 16:52:13 EEST | Tiedote

Sitra (Suomen itsenäisyyden juhlarahasto) avasi alkuvuodesta 2021 rahoitushaun hiilineutraalin kiertotalousosaamisen kehittämiseksi teknologiasektorilla, kemian alalla ja rakennussektorilla. Rahoitushaussa Sitra etsi yhteistyössä alan ammattiliittojen sekä toimialajärjestöjen kanssa vaikuttavia ja visionäärisiä koulutushankkeita, joissa tunnistetaan kiertotalouteen liittyviä osaamistarpeita ja tarjotaan niihin uusia ratkaisuja sekä kokeiluja, joilla on mahdollisuus vakiintua pysyväksi toiminnaksi. Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymän (Kpedu) ja KIP Servicen yhteinen KIP:n uusi kiertotalousaika – sanoista tekoihin! -koulutuspilotti -hanke valittiin rahoitettavaksi ainoana kemian toimialalta.

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ohjaa alueen yrityksiä yhteistyöhön sekä aluekehittämiseen1.3.2021 09:33:15 EET | Tiedote

Kokkolan Suurteollisuusalueyhdistys ry:n vuosikokous pidettiin torstaina 25.2. etäkokouksena vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Kokouksessa käytiin läpi vuosikokouksen sääntömääräiset asiat, muun muassa tilinpäätöksen hyväksyminen sekä uuden hallituksen nimeäminen. Yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Boliden Kokkola Oy:n henkilöstöjohtaja Tarja Halonen sekä uudeksi hallituksen jäseneksi Cabb Oy:n T&K-päällikkö Antti Neuvonen.