Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike

Vihreät innovaatiot eivät yleisty ilman rohkeutta

Jaa

Rastas teki viime kesänä pesän pihakoivuun. Juhannuksen tienoissa pesässä kävi rähäkkä, kun emo puski laiskanpulskeaa poikasta lentoon. Poikanen mätkähti maahan, ravisteli hetken ja alkoi hyppelemään. Useiden pyrähdysten ja nokalleen menojen jälkeen onnistui metrin-parin räpyttely ruohikolla. Tyylikästä se ei ollut, mutta päivän mittaan poikanen oppi lentämään.

Isot asiat vaativat toteutuakseen yleensä paljon pieniä asioita. Niin on myös vihreiden innovaatioiden kohdalla. Ne toteutuvat nopeammin, kun päättäjät pakotetaan ”lentoon”.

Tätä varten EU on sopinut jämeristä vähähiilisyystavoitteista. Jäsenmaat toteuttavat kunnianhimoista ohjelmaa nimeltä vihreä siirtymä, ja siihen investoidaan satoja miljardeja euroja. Suomikin on asettanut kunnianhimoisen takarajan olla hiilineutraali vuonna 2035.

Eri toimialat ovat laatineet tiekarttoja, joilla kehitystä ohjataan. Yritykset tekevät green deal -sopimuksia, joilla leikataan päästöjä ja tarjotaan vähähiilisempiä ratkaisuja.

Tämä on lyhyt esimerkki, mutta osoittaa, miksi vihreiden innovaatioiden yleistymisessä on kaksi raidetta, pikavuoroille ja paikallisjunille. Yritykset lähtevät pyrkimään tavoitteisiin heti kun ne on päätetty. Vihreät innovaatiot yleistyvät heti, kun niiden kokeilemiseen kannustetaan.

Näemme tämän päivittäin yritysten investointisuunnitelmissa. Ne ovat valmiita testaamaan uutta, vihreämpää teknologiaa ja konekantaa, koska heidän asiakkaansa haluavat sitä. Yrityksille vihreät investoinnit ovat kilpailukeino myös kansainvälisille kentille, eivät he siihen raskasta virastohallinnointia kaipaa.

Siksi on välttämätöntä, että yhteiskunnan säännöt, normit ja ohjeistukset vastaavat vallitsevaa tilannetta. Niitä pitää uudistaa samaan tahtiin nopeammin kuin nyt tapahtuu.

Suomi saavuttaa hiilineutraaliustavoitteensa, jos yritysten annetaan itse valita teknologiat, ratkaisut ja keinot. He noudattavat lakia ja vallitsevia arvoja. Ei siihen tarvita mikromanageerausta. Edestä johtaminen tarkoittaa, että osoitetaan maali ja annetaan osaajien itse valita keinot.

Joel Liski

myyntijohtaja

Ikano Bank Suomi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoja julkaisijasta

Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike
Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike
PL 85
02600 Espoo

010 7735 718https://bank.ikano/fi/

Me Ikano Bankissa rakennamme tulevaisuutta asiakkaidemme kanssa. Tarjoamme reiluja leasing-ratkaisuja liike-elämälle sekä luotettavaa rahoitusta kuluttajille. Tapoihimme kuuluu, että meillä tavataan asiakkaita, puhutaan suoraan ja tehdään asiat helpoiksi. Olemme lähtöisin samasta konsernista kuin IKEA.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Ikano Bank AB (julk), Suomen sivuliike

Ikano Bank syventää asiakasymmärrystä videografian ja rekrytointityökalun yhdistelmällä22.5.2018 09:15:00 EEST | Tiedote

Videografinen tutkimustoimisto Oy Sailer pilotoi yhdessä Ikano Bankin ja RecRightin kanssa uudenlaista markkinatutkimusmallia, jossa asiakkaiden tutkimushaastattelut toteutettiin videohaastattelutyökalua hyödyntäen. Pilottikokeilun opit olivat erinomaiset. ”Löysimme edullisen ja nopean tavan syvän asiakasymmärryksen saavuttamiseksi. Tällaista ei ole ollut ennen tarjolla”, Oy Sailerin toimitusjohtaja Hannu Uotila iloitsee.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme