Viisas Elämän syksyn 2022 kirjat on julkaistu

Viisas Elämä -kustantamo julkaisee jälleen sekä kotimaisia että ulkomaisia alan kirjailijoiden uutuusteoksia, jotka käsittelevät laajasti hyvinvoinnin eri osa-alueita. Uutuuksien joukossa nähdään muun muassa Hollywood -näyttelijä Drew Barrymoren inspiroiva elämänkerrallinen teos sekä Ilkka Koppelomäken nuoria puhutteleva uutuusteos Saa mitä haluat: Nuoren kirja.
Kuva: Jonna Nisu

Kotimaiset kirjailijat

Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat: Nuoren kirja on rohkaiseva opas kaikille suurten valintojen edessä oleville nuorille. Teos pohjautuu Koppelomäen aiemmin luomaan menetelmään, jonka hän on nyt muokannut nuorille sopivaksi. Uutuusteos täydentää suursuosion saavuttaneiden Saa mitä haluat -teosten sarjaa, joka rohkaisee kuuntelemaan omaa sisäistä ääntään ja toteuttamaan mahdottomiltakin kuulostavia unelmia.

Marjo Rantasen Tunnelman voima kannustaa jokaisesta esiin oman elämänsä seremoniamestarin ja tunnelmajohtajan. Palkitun ammattipuhujan ja tunnelmavalmentajan uutuusteos auttaa lukijaa nousemaan uudelle tasolle elämässään: kasvamaan, menestymään ja olemaan onnellinen.

Katja Frangen ja Paula Wihurin Pohjolan naisen voimakirja johdattaa lukijan kohti syvää itsetuntemusta naiseuden monimuotoisuuden äärellä. Uutuusteoksen käytännönläheiset harjoitukset ja tehtävät auttavat lukijaa löytämään oman sisäisen voimansa ja luomaan itsensä uudelleen helposti lähestyttävällä ja luovalla tavalla.

Sanni Nevalaisen Valon ja voiman vuosi 2023 -kalenteri inspiroi ja auttaa pitämään elämän ohjat käsissä vuoden jokaisena päivänä. Kalenterin kuukausittain vaihtuvat teemat ja harjoitukset sekä Sannin voimaannuttavat maalaukset ja meditaatiotekstit auttavat lukijaa ohjaamaan elämäänsä haluttuun suuntaan omaa hyvinvointia tukien ja sydäntä kuunnellen.

Maria Nordinin Uuden ajan kalenteri – vuosi 2023 opastaa ja tukee päivittäistä hyvinvointia lempeillä tietoisuustaidoilla. Kalenteri sisältää huippusuosittuun Free to Heal® -menetelmään pohjautuvia ajatuksia ja tehtäviä vuoden jokaiselle viikolle kannustaen muutokseen ja kiitollisuuden lisäämiseen arjessa.

Muut syksyllä 2022 julkaistavat kotimaisten kirjailijoiden uutuusteokset: Jarmo Saarti Olemisen tie – Zen mietekirja, Henna Länsipää My Magical Moments muistikirja taianomaisiin hetkiin ja My Magical Moments opaskortit taianomaisiin hetkiin, Heikki Lempiäinen Hulluna Pilatekseen, Elviira Krebber Koko perheen järkevä ruokavalio, Henna Helmenmaa Metsän hoitava syli, Merja Valve Voimaannuttava ääni sekä Maiju Palin Trauman parantama.

Ulkomaiset kirjailijat

Deepak Chopran uutuusteos Vauraus – Löydä sisäinen polkusi runsauteen on valaiseva opas menestykseen, eheytymiseen ja runsauteen. Kansainvälisistä myyntimenestyksistään tunnetun kirjailijan ja johtavan henkisen kasvun opettajan ajankohtainen uutuusteos antaa lukijalle käytännönläheisiä neuvoja runsauden vaalimiseen keskellä pelon ja epävarmuuden aikaa yhdistäen ikiaikaisia viisauksia ja henkisiä harjoitteita. Teos on jokaiselle, joka haluaa päästää irti negatiivisesta sisäisestä puheesta sekä rajoittavista ajatuksista, tunteista ja peloista.

Barbara Carrellasin Urbaani tantra on nykyaikainen opas autuaalliseen seksiin. Suositun seksivalmentajan uutuusteos johdattaa lukijan nautinnollisiin seikkailuihin eroottisten neuvojen ja syvällisten henkisten harjoitusten avulla. Urbaani tantra auttaa lukijaa moninkertaistamaan nautintonsa ja avaamaan uudenlaisia läheisyyden ja seksuaalisen täyttymyksen huippuja yksin tai yhdessä kumppanin kanssa. Opas sopii kaikille sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai eroottisista kiinnostuksen kohteista riippumatta.

Drew Barrymoren omaelämäkerrallinen esseekokoelma Villikukka hurmaa ja inspiroi lukijaansa. Elämänmyönteinen uutuusteos on täynnä hauskoja, oivaltavia ja syvällisiä tarinoita Drewn vaiherikkaasta elämästä lapsitähdestä tähän päivään. Varhain itsenäistymään joutunut supertähti johdattaa lukijan muun muassa nuoruutensa villiin kapina-aikaan ja muihin elämänsä oppitunteihin, jotka ovat kasvattaneet hänestä onnellisen, tasapainoisen ja menestyneen aikuisen.

Muut syksyllä 2022 julkaistavat ulkomaisten kirjailijoiden uutuusteokset: Sarah Powers Sisäinen valo ja Anthony de Mello Pysähdy ja luovu itsesi korjaamisesta.

Julkaisemme myös uudistetut painokset seuraavista teoksista: Tara Lange Äitipeli, Mark Lauren ja Joshua Clark Kehonpainoharjoittelun käsikirja, George S. Clason Babylonin rikkain mies, Ronald D. Siegel Tässä ja nyt, Michael J. Losier Yhteyden salaisuus, William Bloom Uuden henkisyyden voima sekä Baptist de Pape Sydämen voima.

Katalogi on kokonaisuudessaan luettavissa osoitteessa:

Kuva: Jonna Nisu
Katalogin kansi: Jonna Nisu

Vallankumouksellista tietoa vaihdevuosista – Naisen aivot muuttuvat keski-iässä yhä vahvemmiksi20.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Tiede osoittaa, että vaihdevuodet voivat olla naisen aivoille hyvinvointia edistävä vaihe. Kalifornian yliopiston neuropsykiatri Louann Brizendine kertoo uudessa teoksessaan Vaihdevuosien vallankumous – Aivojen hyvinvointi keski-iässä vaihdevuosien tuovan voimaa, iloa ja selkeyttä naisen elämään. Kirja tarjoaa tieteeseen pohjautuvia keinoja huolehtia aivojen hyvinvoinnista koko loppuelämän ajan.

Keski-ikä on otollinen aika kasvulle – omien vahvuuksien löytäminen luo iloa ja tasapainoa18.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Marjo Rantanen kertoo uutuusteoksessaan Ansaitset parempaa – Näin löydät ilon, tasapainon ja sisäiset aarteesi (Viisas Elämä, 2024), miten voimme päästä eroon stressaavista tekijöistä elämässämme ja täydentää voimavarojamme entisestään iästä riippumatta. Teoksen lähtökohta on oppia tunnistamaan omia vahvuuksia, luontaisia taipumuksia ja kehittämiskohteita.