Honor Finland

Viisi vinkkiä: näin hyödynnät älykelloa tehokkaasti kotitreeneissä ja palautumisessa

Älylaitevalmistaja Honor on koonnut vinkit, joilla saa älykellosta tai -rannekkeesta kaiken irti kotioloissa. Honorin teettämän tutkimuksen mukaan 56 prosenttia älykellon tai -rannekkeen omistajista hakee laitteesta apua kuntoilun ja hyvinvoinnin seurantaan.

Poikkeukselliset olot haastavat suomalaiset kuntoilemaan omatoimisesti ja monen olohuoneesta onkin kuluneiden päivien aikana muotoutunut kuntosali tai joogastudio. Honor on koonnut viisi vinkkiä, joilla käyttäjä pystyy hyödyntämään älykelloa tai -ranneketta tehokkaasti kunnon kohottamiseen ja omatoimisen harjoittelun kehittämiseen. Honor on vastikään lanseerannut Suomeen hinta-laatusuhteeltaan erinomaisen Band 5 -älyrannekkeen sekä pitkällä akunkestolla ja ammattitason sykeanalytiikalla varustellun MagicWatch 2 -älykellon.

Motivaation puute on usean liikkujan kompastuskivi. Konkreettisten tulosten näkeminen auttaa motivoimaan ja haastamaan. Honorin tuotteet kannustavat käyttäjää muun muassa nousemaan ylös ja liikkumaan kesken työpäivän. Lisäksi MagicWatch 2 -kellosta löytyy virtuaalinen juoksuvalmentaja, joka kannustaa parempiin tuloksiin.

Sykkeen seuraaminen auttaa kuntoilijaa arvioimaan urheilusuoritusta ja sen vaikutuksia paremmin. Honorin laitteet mittaavat aktiivisesti myös käyttäjän happisaturaatiota, eli intensiivisen harjoituksen aikana käytettävää hapen enimmäismäärä. Se on tärkeä indikaattori aerobisen liikkumisen kapasiteetin sekä sydämen ja keuhkojen toimintaan.

Kaloreiden kulutus on monelle motivaattori, mutta usein on vaikeaa arvioida paljonko pitää kuluttaa, että paino putoaa ja olo kevenee. Honorin laitteilla pystyy seuraamaan päivän aikana kulutettuja kaloreita tehokkaasti.

Honorin laitteiden kattava lajivalikoima palvelee myös niitä, joita lenkkeily ei houkuta. MagicWatch 2 -kellolla pystyy seuraamaan urheilusuorituksia jopa 15 eri lajissa aina pyöräilystä uintiin ja HIIT-treenistä soutuun. Myös Band 5 -rannekkeessa on yhteensä 10 erilaista fitness-tilaa. Kattava valikoima kannustaa käyttäjää liikkumaan monipuolisesti.

Lepo ja nukkuminen ovat tärkeä osa kokonaisvaltaista hyvinvointia. Tavanomaisista rutiineista poikkeaminen voi aiheuttaa unettomuutta ja vaikeuttaa nukahtamista. Honorin tuotteet suosittelevat käyttäjälle sopivaa unirytmiä ja sovelluksen avulla pystyy tarkkailemaan unen laatua. Huawei health -sovelluksesta löytyy myös vinkkejä paremman unen saavuttamiseksi.

Tuore raportti osoittaa älylaitteiden hyödyntämisen yleistyneen kuntoilun seuraamisessa

Honor sekä kansainvälinen analytiikka- ja tutkimusyritys Canalys ovat tutkineet älylaitteiden käyttöä Iso-Britanniassa, Ranskassa, Italiassa ja Venäjällä. Tutkimukseen vastasi yhteensä yli 4 000 ihmistä. Tutkimuksen pohjalta julkaistun Intelligent Living in Europe -raportin mukaan 41 prosenttia kyseisissä maissa omistaa älykellon tai -rannekkeen. Vastanneista jopa 56 prosenttia kertoo hankkineensa laitteen kunnon ja hyvinvoinnin edistämisen vuoksi, ja jopa 63 prosenttia vastanneista kertoo, että unen seuranta on ehdoton ominaisuus älylaitteissa.

Jenni Pöyry
Mellakka Helsinki
+358 50 343 2061
jenni@mellakkahelsinki.fi

Honor Finland
Läkkisepäntie 23

Honor on Huawei Groupin johtava älypuhelinperhe. Se on tarkoitettu vaativille ja rohkeille diginatiiveille. Huawein tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää kolmasosa maailman väestöstä. Huawei oli vuonna 2017 maailman kolmanneksi suurin puhelinvalmistaja toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Honor Finland