Virolaisten veljekset auttavat vapautumaan tukahdutetuista tunteista

Suurin osa ihmisistä tukahduttaa omia tunteitaan, koska ei uskalla tai osaa ilmaista niitä. Varsinkin meille suomalaisille tunteiden ilmaiseminen ja ymmärtäminen ei ole aina niin helppoa. Ilkka ja Harri Virolainen antavat toimivia harjoituksia tunteiden työstämiseen ja auttavat meitä vapautumaan niiden taakasta uutuuskirjassaan Vapaudu tukahdutetuista tunteista (Viisas Elämä).

kuva: Julia Alakulju

Tunteiden tukahduttaminen voi sairastuttaa ihmisen, mutta siitä huolimatta pakenemme usein tuskallisia tunteita erilaisiin addiktioihin, älyllistämiseen ja projisointiin. Tai sitten olemme tunteittemme vankeja, draamassa rypijöitä. Tunteen vastustaminen aiheuttaa kärsimykseksemme, ei niinkään itse tunne. Ainoa keinoa vapautua tuskallisista tunteista on kohdata ja hyväksyä ne. Miksi se on niin vaikeaa?

Ilkka ja Harri Virolaisen Vapaudu tukahdutetuista tunteista antaa kokonaisvaltaisen kuvan tunteiden vaikutuksesta elämään ja käytännön ohjeita niiden kokemiseen ja työstämiseen. Kirjassa pureudutaan tunteiden tukahduttamisen ja vapauttamisen vaikutuksiin ja ohjataan erilaisiin tunnetyöskentelyn menetelmiin.

Tohtorikaksoset Ilkka ja Harri Virolainen ovat perehtyneet kehon ja mielen yhteyteen ja siihen, miten tunteet vaikuttavat suorituskykyyn. Veljekset ovat haluttuja luennoitsijoita ja valmentavat urheilijoita, johtajia ja eri alojen asiantuntijoita tunteiden käsittelyssä. Viisas Elämä on julkaissut veljeksiltä useita menestysteoksia.

Jokaisen suomalaisen olisi hyvä lukea tämä kirja!

Tunteiden kokeminen on taito, jossa voi kehittyä. Tämän olemme myös itse huomanneet elämässämme. Omassa lapsuudenkodissamme ei ollut tapana paljon puhua tunteista. Pidimme pitkään sisällämme eri elämäntilanteisiin ja -tapahtumiin liittyviä tunteita, kuten lapsuuden koulukiusaamiseen liittyviä ahdistuksen tunteita. Sisäisen kivun seurauksena arastelimme päästää muita ihmisiä lähelle emotionaalisesti ja tunteista puhuminen oli vähäistä… Kun saimme itse apua tunteiden käsittelyssä, halusimme viedä toimivia käytänteitä eteenpäin auttamalla muita.”

Ilkka&Harri Virolainen, Vapaudu tukahdutetuista tunteista (Viisas Elämä 2020)

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

kuva: Julia Alakulju
kansi: Jonna Nisu

Viisas Elämän syksyn 2021 kirjat on julkaistu8.6.2021 14:30:04 EEST | Tiedote

Viisas Elämän syksyn 2021 uutuuskirjoja yhdistää halu hidastaa hektistä elämää. Onnea ja mielenrauhaa löytyy yllättävän läheltä ja tutuista lähteistä: arjesta, saunasta, itsensä kehittämisestä ja myönteisen ajattelun voimasta. Uutuuksien joukossa nähdään myös legendaarisen supertähden Tina Turnerin tuore elämäkerta, joka valottaa maailmankuulun artistin hengellistä matkaa. Toinen syksyn odotetuimmista käännöskirjoista on Wim Hof -menetelmä, joka kertoo kylmähoidon lukuisista terveyshyödyistä. Ohessa tulevan syksyn satoa ja poimintoja sekä kotimaisten että ulkomaisten teosten monipuolisesta kattauksesta.

Paluu Jumalattaren luontoon – Polku pohjoisen voiman ja myyttien juurille27.4.2021 10:22:06 EEST | Tiedote

Syvä kiinnostus kasvien voimaan, kansanperinteeseen ja mystiikkaan saivat Eeva Maria Leinon kirjoittamaan Luojattarista, voimanaisista ja muinaissuomalaisesta tarustosta ammentavan upean oppaan, joka on luotu nykypäivän naisen elämää ajatellen. Leino on kasvituntija, hyvinvointivalmentaja ja yrittäjä, joka työssään haluaa auttaa naisia löytämään yhteyden luontoon oman mytologiamme naiseuden kautta. Kirja tarjoaakin uudenlaisia näkökulmia suomalaiseen mytologiaan. Se innostaa katsomaan kasvimaailmamme rikkauksia uusin silmin sekä tukee oman voiman löytymistä nykypäivän nopeatempoisen tahdin keskellä.