Kempower Oy

Vuoden 2021 AluINNO-kilpailun voitto Kempowerille alumiinin innovatiivisesta käytöstä

Kempower on Teknologiateollisuuden järjestämän AluINNO-kilpailun tämän vuoden voittaja. Voiton toi yrityksen Kempower S‑Series ‑pikalatausjärjestelmän innovatiivinen alumiinin käyttö. Teknologiateollisuus ry pyrkii kilpailulla tukemaan innovointia. Kempower S-Series-pikalatausjärjestelmässä on pursotettu alumiinirunko.

Kempower, johtava sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen valmistaja, on valittu voittajaksi Teknologiateollisuuden järjestämässä AluINNO-kilpailussa. Yritys sai tunnustuksen innovatiivisesta tavasta, jolla se on käyttänyt alumiinia Kempower S-Series-pikalatausjärjestelmässään.

AluINNO on Teknologiateollisuus ry:n alumiinituotteet-toimialaryhmän järjestämä kilpailu, jonka tarkoituksena on tukea suomalaisen teknologiateollisuuden innovaatioita ja kannustaa ympäristöä säästävän alumiinin käyttöön. Kilpailu tuo esiin suomalaisen teknologiateollisuuden kaupallista menestystä sekä asemaa kestävän kehityksen edelläkävijänä.

Teknologiateollisuus ry valitsi Kempowerin finaaliin kaikkien kilpailuun osallistuneiden joukosta. Kilpailun voittajaksi Kempowerin äänestivät yhdistyksen järjestämien Alumiinipäivien osallistujat. Kempower saa voitostaan rahapalkinnon sekä näkyvyyttä Teknologiateollisuuden tulevissa tapahtumissa ja seminaareissa.

Kempowerin menestys AluINNO-kilpailussa perustuu S-Series‑pikalatausjärjestelmän alumiinin käytölle. Useiden ajoneuvojen samanaikaisen lataamisen mahdollistavan ja tehoa dynaamisesti jakavan järjestelmän satelliiteissa on pursotettu alumiinirunko.

Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki iloitsee kilpailumenestyksestä:

”Voitto on hieno tunnustus, sillä pyrimme tekemään tuotteistamme mahdollisimman vastuullisia ja kestäviä. Tähtäämme 99 prosentin kierrätettävyysasteeseen kaikissa tuotteissa. Kempowerin laturit ovat vahvasti kotimaisia, sillä yli 90 prosenttia materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Kestävä kehitys on Kempowerin toiminnan ytimessä.”

Teknologiateollisuuden toimialaryhmien asiantuntija Reeta Luomanpää lisää:

”Kempower erottui joukosta nykyaikaisen lähestymistapansa ansiosta. Yritys on tuotteissaan edistänyt kestäviä ja uudenlaisia alumiininkäyttötekniikoita ja omaksunut näin edelläkävijän roolin voimakkaasti kehittyvällä sähköisen liikenteen alalla. Yrityksenä Kempower on erinomainen esimerkki tämän päivän suomalaisen teknologiateollisuuden innovointikyvystä.”

Lisätietoja antavat:

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower, tomi.ristimaki@kempower.com, +358 29 0021900

Paula Savonen, viestintäjohtaja, Kempower, paula.savonen@kempower.com, +358 29 0021900

Mediapankki: https://kempower.com/information-center/download-center/#19-26-wpfd-s-series

Kempower Oy

Seuraa Kempoweria LinkedInissä: https://www.linkedin.com/company/kempower-oy/

Suomalaiset Kempower DC-pikalatausratkaisut on kehitetty ja valmistettu käyttäjäystävällisiksi. Latausratkaisuissamme on kehittyneet pilvipalvelut, joiden avulla pikalatausinfrastruktuurin rakentaminen, ylläpito ja tehokas ammattikäyttö on helppoa. Kempowerin latureilla voi ladata erilaisia sähköajoneuvoja aina sähkömoottoripyöristä raskaaseen kalustoon ja vesiliikenteen sähköaluksiin. Laajasta valikoimastamme löydät vaihtoehtoja yksittäisestä liikuteltavasta laturista suuriin latausjärjestelmiin. Kempowerin tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa. www.kempower.com

Lue lisää julkaisijalta Kempower Oy

KEMPOWER IS PLANNING AN INITIAL PUBLIC OFFERING AND LISTING ON THE NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET FINLAND22.11.2021 08:00:00 EET | Press release

Kempower Oy (“Kempower” or the “Company”), a Finnish electric vehicle (“EV”) fast charging equipment and solutions manufacturer and provider striving for rapid growth, is planning an initial public offering (the “Offering”) and a listing of its shares on the Nasdaq First North Growth Market Finland maintained by Nasdaq Helsinki Ltd (the “First North Growth Market”).

KEMPOWER SUUNNITTELEE LISTAUTUMISANTIA JA LISTAUTUMISTA FIRST NORTH GROWTH MARKET FINLAND ‑MARKKINAPAIKALLE22.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Kempower Oy (”Kempower” tai ”Yhtiö”), nopeaa kasvua tavoitteleva suomalainen sähköajoneuvojen pikalatauslaitteiden ja ‑ratkaisujen valmistaja ja tarjoaja, suunnittelee listautumisantia (”Listautumisanti”) ja osakkeidensa listaamista Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle First North Growth Market Finland ‑markkinapaikalle (”First North Growth Market -markkinapaikka”).