Woodio Oy

Vuoden designteko -palkinto Woodiolle – puusta tehdyt kylpyhuonekalusteet laajasti esillä Helsinki Design Weekillä ja Habitaressa

Kylpyhuoneen kalusteita massiivipuukomposiitista valmistava Woodio on palkittu Habitare-messujen yhteydessä Vuoden Designteko -tunnustuksella. Suomalaisyhtiön vauhtiviikko jatkuu yhteistyösopimuksella, jonka avulla Woodion kylpyhuonekalusteet pääsevät esille Topi-Keittiöiden myymäläketjuun ympäri maata.
Helsinki Design Week / Erottaja 2 / Woodio & Arteflos installaatio ”Moderni metsä muuttaa kotisi” / Kuvaaja: Pauli Boström

"Woodiolla olemme todella innoissamme yhteistyön alkamisesta perinteikkään, jo 80 vuotta markkinoilla olleen Topi-Keittiöiden kanssa. Yhteistyö tuo Woodion tuotteet kattavasti saataville joka puolella Suomea, mutta se on lisäksi myös luottamuksenosoitus meille. Sekä Woodio että Topi-Keittiöt valmistavat tuotteet kotimaassa ja ovat yhdessä hieno osoitus suomalaisesta osaamisesta ja yhteistyöstä", kertoo Woodion toimitusjohtaja Petro Lahtinen.

"Vähittäismyymälöissä ihmiset pääsevät paitsi näkemään myös koskettamaan Woodion puuperäistä, ympäristöystävällistä materiaalia, joka tuntuu kädessä lämpimältä, eikä kylmältä kuten perinteiset posliinialtaat", Lahtinen jatkaa.

"Woodio-altaat edustavat yrityksellemme tärkeitä arvoja kuten ekologisuus ja kotimaisuus. On hieno olla mukana edistämässä tällaista aivan uutta tuotekonseptia", kertoo Topi-Keittiöiden myynti- ja markkinointijohtaja Riitta Ojala-Fors.

Woodion kansainvälisen tason brändi saa kiitosta

Vuoden designteko -tunnustuksen perusteluissa Design from Finland -palkintoraati kiittää Woodion kansainvälisen tason brändiä, jossa perinteinen ja arkinen tuote on saanut innovatiivisen, erottuvan ja omaleimaisen toteutuksen.

Woodion materiaali on posliinia kestävämpää ja muuntautuu esimerkiksi seinäpaneeleiksi, työtasoiksi, wc-istuimiksi. Sen hiilijalanjälki on merkittävästi pienempi kuin perinteisten posliinisten vesikalusteiden.

"Meillä on nyt käynnissä vahva kasvu ja luvassa on uusia tuotteita. Kuluneen vuoden aikana olemme saavuttaneet sellaisen tason, että yksityiskuluttajat ja ammattilaiset tuntevat meidät", Petro Lahtinen kuvailee.

Woodion uutuus eli kylpyamme on esillä myös Helsinki Design Weekin päätapahtumapaikassa Erottajankatu 2:ssa. Woodion ja Arteflosin yhteistyössä toteuttama installaatio "Moderni metsä muuttaa kotisi" on sadunomainen näkemys uuden ajan kodista, joka pohtii vastavuoroista suhdettamme luontoon. Näyttely jatkuu 15.9. saakka. Habitaressa Woodio esittäytyy näyttelyosastolla 6h40.

Kuvat

Woodio / Kylpyamme / Kuvaaja: Martti Järvi

Woodio Oy
Kaikukatu 2C

www.woodio.fi

Woodio Oy on suomalainen, vuonna 2016 perustettu design-orientoitunut materiaaliteknologiayritys. Woodion kehittämä materiaali on maailman ensimmäinen täysin vedenkestävä, pohjoisen puusta ja hartsista valmistettu massiivipuukomposiitti, ja sen teossa hyödynnetään puunjalostusteollisuuden sivuvirtoja. Vuoden Designteko -palkinnon lisäksi Woodio palkittiin huhtikuussa 2019 innovaatiostaan ja muotoilustaan Design Plus by ISH -palkinnolla, jonka myöntää Saksan muotoiluneuvosto. Woodion tavoitteena on tehdä kylpyhuoneista ekologisempia ja mielenkiintoisempia uuden materiaalin avulla. Woodio-tuotteiden hiilijalanjälki, niiden koko elinkaaren ajan, on huomattavasti pienempi kuin muilla ratkaisuilla.

www.topi-keittiot.fi

Topi-Keittiöt Oy on valmistanut suomalaisille laatukeittiöitä ja muita kodin kiintokalusteita jo 80 vuotta. Toivo Ojala perusti v. 1939 Kalajoelle pienen puusepänverstaan, joka on kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista kiintokalustetehtaista ja kotimaisen keittiösuunnittelun edelläkävijöistä. Topi-Keittiöt sai v. 2017 Suomalaisen Työn Liiton myöntämän Design From Finland -merkin ja tänä vuonna useille tuotteilleen M1-luokituksen vähäpäästöisyydestä.