Bazar

Vuoden koukuttavin trilleri Pohjois-Koreasta

D. B. Johnin hengästyttävä jännäri Pohjoisen tähti saa lukijan kiittämään onneaan, ettei ole syntynyt Pohjois-Koressa.

Painokelpoinen kansikuva

Georgetown, Yhdysvallat. Jenna Williams ei ole päässyt yli kaksoissisarensa kahdentoista vuoden takaisesta katoamisesta Etelä-Koreassa. Opettajana toimivan Jennan oppitunti keskeytyy, kun hän saa salaperäisen vieraan, joka haluaa värvätä Jennan CIA:han. Saako Jenna vihdoin mahdollisuuden selvittää, mitä hänen siskolleen tapahtui?

Ryanggangin maakunta, Pohjois-Korea. Rangaistusleirillä työskentelevä rouva Moon löytää pellolta avustuspaketin. Hän tietää ottavansa hengenvaarallisen riskin päättäessään käyttää paketin sisällön omiin tarkoituksiinsa. Kiinnijäämisestä seuraisi kuolemantuomio.

Pjongjang, Pohjois-Korea. Cho Sang-ho, korkea-arvoinen Pohjois-Korean armeijan upseeri osallistuu Kim Il sungin aukiolla Työväenpuolueen paraatiin. Hänen veljensä kertoo tulleensa valituksi maan johtovirkaan. Se tarkoittaa sitä, että heidän taustansa tullaan tutkimaan tarkasti.

Kuinka näiden kolmen, toisilleen tuntemattoman ja täysin erilaisen ihmisen tarinat liittyvät toisiinsa?

Walesissa syntynyt D. B. John aloitti lakimiesopinnot, mutta siirtyi sitten kustannusmaailmaan lastenkirjojen toimittajaksi. Vuonna 2009 John julkaisi ensimmäinen romaaninsa Flight from Berlin. John sai inspiraation Pohjoinen tähti -kirjaansa Pohjois-Koreaan vuonna 2012 tekemänsä matkan jälkeen. Tällä hetkellä hän kirjoittaa kirjalle jatko-osaa ja asuu Lontoossa.

D. B. John: Pohjoisen tähti
Alkuteos Star of the North | Suomentanut Kristiina Vaara
528 sivua | Saatavana painettuna kirjana ja sähkökirjana

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:
viestintäpäällikkö Minttu Nikkilä
minttu@bazarkustannus.fi

Painokelpoinen kansikuva
D.B. John (kuva: Ollie Grove)

Bazar

www.bazarkustannus.fi

Lue lisää julkaisijalta Bazar

Pieni kirja meditaatiosta, joka pelasti ihmishenkiä3.1.2020 08:45:00 EETTiedote

Mitä taitoja tarvitsemme kohdataksemme yllättävän elämänmullistuksen tai onnettomuuden? Kuinka voimme kehittää noita taitoja realistisella tavalla? Uutuuskirja Bhavana johdattaa harjaannuttamaan viisautta ja seesteisyyttä thaimaalaisen tradition avulla. Vuosituhansia vanhalla bhavana-meditaatiolla oli ratkaiseva rooli luolaan loukkoon jääneen thaimaalaisten poikien jalkapallojoukkueen pelastumisessa kesällä 2018.