Vuoden vilkkain sesonki laajentaa kauppojen aukioloaikoja – Prisma Rovaniemi palvelee joulun alla läpi yön, muut Arinan Prismat laajennetuilla aukioloajoilla

Ruokakauppojen aukioloajat laajentuvat joulun aikaan ja tuovat helpotusta joulukiireisiin. Tänä vuonna Rovaniemen Prisma on avoinna 24h 19.-24.12. ja Oulun, Kempeleen (Zeppelin) ja Raahen Prismat laajennetuilla aukioloajoilla.

– Olemme saaneet edeltävinä vuosina hyviä kokemuksia ja paljon myönteistä palautetta pidennetyistä aukioloajoista, joten halusimme tarjota asiakkaillemme myös tänä jouluna laajemmat aukioloajat. Omistajamme arvostavat niiden joulukiireeseen tuomaa joustoa, toimialajohtaja Mikko Polso kertoo.

– Ruokakaupoissa tulee olemaan vilkkainta aatonaattona maanantaina. Myös jouluaatosta on tullut joka vuosi yhä suositumpi kauppapäivä. Jouluaaton suosio kauppapäivänä on kasvanut 40 prosenttia kuluneen kolmen vuoden aikana, Polso jatkaa.

Koska joulu on vuoden vilkkain sesonki, on kaupoissa paikoin tiivis tunnelma laajoista aukioloista huolimatta. Väljyyttä ostoksien tekemiseen saa todennäköisemmin, kun lähtee kaupoille aamuvarhaisella tai myöhään illalla. Eniten kuhinaa hyllyjen väleissä on iltapäivisin ja alkuillasta.

Myöhäiset illan tunnit ovat monelle myös sopivan rauhallista aikaa tehdä viimeisiä lahjahankintoja pukin konttiin markettien pukeutumisen, lelujen ja kodin elektroniikan osastoilla.

Osuuskauppa Arinan Prismojen aukioloajat jouluna:

Kemi:

Prisma Kemi avoinna normaalisti 17.-23.12 ma-la klo 8-21, su klo 10-21, jouluaattona 24.12. avoinna klo 8-16

Kempele:

Prisma Zeppelin 17.-23.12. avoinna ma-la klo 7-22, su klo 8-22, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Oulu:

Prisma Raksila 17.-23.12. avoinna klo 8-22, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Prisma Limingantulli 17.-23.12. avoinna klo 7-24, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Prisma Linnanmaa 17.-23.12. avoinna klo 7-24, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Raahe:

Prisma Raahe 17.-23.12. avoinna klo 7-22, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Rovaniemi:

Prisma Rovaniemi 19.-24.12. avoinna 24h, jouluaattona 24.12. sulkeutuu klo 18

Tornio:

Prisma Tornio avoinna normaalisti 17.-23.12 ma-la klo 8-21, su klo 10-21, jouluaattona 24.12. avoinna klo 8-16

Kaikki Arinan Prismat ovat suljettuina joulupäivänä 25.12. ja avaavat taas ovensa tapaninpäivänä 26.12. klo 10, Prisma Rovaniemi jo klo 9.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Arinan vuoden 2019 parhaat esimiehet ja työryhmät palkittiin Levillä – Terhi Nousiaiselle Arinan Vuoden esimies -palkinto18.2.2020 13:32:53 EETTiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden parhaat esimiehet ja työryhmät Levillä vietetyillä esimiespäivillä. Palkintokategorioita ovat vuoden tulokas, toimialakohtaiset vuoden esimiehet ja työryhmät, vuoden kehittäjät eri tuloskorttinäkökulmista, vuoden ryhmäpäällikkö sekä Arinan Tahto-patsaan saaja. Yhdeksän palkitun toimiala- ja näkökulmaesimiehen joukosta valittiin lisäksi Arinan vuoden esimies. Tänä vuonna Vuoden esimies -palkinnon sai marketpäällikkö Terhi Nousiainen. Tunnustukseksi Nousiainen sai Martti-patsaan, joka on kiertänyt voittajilla vuodesta 2005 alkaen.

Arinan hallinto toimii omistajien hyötyvahteina - syyskokousten päätöksiä18.12.2019 15:41:48 EETTiedote

Osuuskauppa Arina on pohjoissuomalaisten kotitalouksien perustama ja omistama 102-vuotias kuluttajaosuuskunta, omistajina tänään yli 170 000 (70 %) kaikista alueen kotitalouksista. Omistajat valitsevat keskuudestaan sääntömääräistä päätösvaltaa käyttävät hallintoelimet. Hallinto toimii päätösvallan lisäksi tärkeässä viestintäroolissa kotitalouksien ja osuuskaupan välillä.