Vuoden vilkkain sesonki laajentaa kauppojen aukioloaikoja – Prisma Rovaniemi palvelee joulun alla läpi yön, muut Arinan Prismat laajennetuilla aukioloajoilla

Ruokakauppojen aukioloajat laajentuvat joulun aikaan ja tuovat helpotusta joulukiireisiin. Tänä vuonna Rovaniemen Prisma on avoinna 24h 19.-24.12. ja Oulun, Kempeleen (Zeppelin) ja Raahen Prismat laajennetuilla aukioloajoilla.

– Olemme saaneet edeltävinä vuosina hyviä kokemuksia ja paljon myönteistä palautetta pidennetyistä aukioloajoista, joten halusimme tarjota asiakkaillemme myös tänä jouluna laajemmat aukioloajat. Omistajamme arvostavat niiden joulukiireeseen tuomaa joustoa, toimialajohtaja Mikko Polso kertoo.

– Ruokakaupoissa tulee olemaan vilkkainta aatonaattona maanantaina. Myös jouluaatosta on tullut joka vuosi yhä suositumpi kauppapäivä. Jouluaaton suosio kauppapäivänä on kasvanut 40 prosenttia kuluneen kolmen vuoden aikana, Polso jatkaa.

Koska joulu on vuoden vilkkain sesonki, on kaupoissa paikoin tiivis tunnelma laajoista aukioloista huolimatta. Väljyyttä ostoksien tekemiseen saa todennäköisemmin, kun lähtee kaupoille aamuvarhaisella tai myöhään illalla. Eniten kuhinaa hyllyjen väleissä on iltapäivisin ja alkuillasta.

Myöhäiset illan tunnit ovat monelle myös sopivan rauhallista aikaa tehdä viimeisiä lahjahankintoja pukin konttiin markettien pukeutumisen, lelujen ja kodin elektroniikan osastoilla.

Osuuskauppa Arinan Prismojen aukioloajat jouluna:

Kemi:

Prisma Kemi avoinna normaalisti 17.-23.12 ma-la klo 8-21, su klo 10-21, jouluaattona 24.12. avoinna klo 8-16

Kempele:

Prisma Zeppelin 17.-23.12. avoinna ma-la klo 7-22, su klo 8-22, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Oulu:

Prisma Raksila 17.-23.12. avoinna klo 8-22, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Prisma Limingantulli 17.-23.12. avoinna klo 7-24, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Prisma Linnanmaa 17.-23.12. avoinna klo 7-24, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Raahe:

Prisma Raahe 17.-23.12. avoinna klo 7-22, jouluaattona 24.12. avoinna klo 7-16

Rovaniemi:

Prisma Rovaniemi 19.-24.12. avoinna 24h, jouluaattona 24.12. sulkeutuu klo 18

Tornio:

Prisma Tornio avoinna normaalisti 17.-23.12 ma-la klo 8-21, su klo 10-21, jouluaattona 24.12. avoinna klo 8-16

Kaikki Arinan Prismat ovat suljettuina joulupäivänä 25.12. ja avaavat taas ovensa tapaninpäivänä 26.12. klo 10, Prisma Rovaniemi jo klo 9.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa lähes 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja yli 170 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea lähes 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa.

Arinan hallinto toimii omistajien hyötyvahteina - syyskokousten päätöksiä18.12.2019 15:41:48 EETTiedote

Osuuskauppa Arina on pohjoissuomalaisten kotitalouksien perustama ja omistama 102-vuotias kuluttajaosuuskunta, omistajina tänään yli 170 000 (70 %) kaikista alueen kotitalouksista. Omistajat valitsevat keskuudestaan sääntömääräistä päätösvaltaa käyttävät hallintoelimet. Hallinto toimii päätösvallan lisäksi tärkeässä viestintäroolissa kotitalouksien ja osuuskaupan välillä.

Osuuskauppa Arina mukana perustamassa Wanha Raahe -säätiötä22.11.2019 14:50:14 EETTiedote

Raahen vanha kaupunki on yksi Suomen parhaiten säilyneitä 1800-luvun puutalokaupunkeja. Vaikka rakennukset ovat vanhoja, on kyseessä silti vireä osa kaupunkia, jossa sulassa sovussa elävät sekä alueen asukkaat että yritykset. Wanha Raahe koostuu noin 150 päärakennuksesta ja noin 200 piharakennuksesta. Asemakaavalla suojeltua Raahen vanhaa kaupunkia kehittämään ja tukemaan perustettiin tällä viikolla Wanha Raahe -säätiö.

Omistajat päättivät Kannustajat-tuen saajat – Arina lahjoitti jälleen 50 000 € tukipotin25.10.2019 15:55:32 EESTTiedote

Osuuskauppa Arina lahjoitti vuonna 2019 Kannustajat-tukea yhteensä 100 000 €. Tukea jaetaan kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä, á 50 000 € kerrallaan. Syksyn Kannustajat-tuen saajat on nyt valittu 55 ehdokkaan joukosta ja tukipottia pääsi jakamaan tällä kertaa 22 yhteisöä. Suurimman potin nappasivat tänä syksynä Hope ry Oulusta ja Pohjois-Suomen autismin kirjo ry.