Vuoden vilkkain sesonki pitää Turun seudun Prismat auki 24 h

Turun Osuuskauppa lähtee joulukauppaan laajoilla aukioloajoilla. Turun alueen kaikki Prismat ovat avoinna 18.12. alkaen ympäri vuorokauden aina jouluaattoon klo 18 asti. Loimaallakin Prisma pitää ovensa auki puoleen yöhön 23.12. asti. Laajat aukioloajat mahdollistaa henkilöstö, jonka joukosta löytyy runsaasti halukkaita tekijöitä myös joulunajan vuoroihin.

- Vallitseva pandemiatilanne sekä asiakkaiden myönteinen palaute laajoista aukioloajoista kannustaa meitä pitämään Turun alueen Prismat joulunalusviikolla avoinna ympäri vuorokauden. Prisma Tampereentie ja Prisma Piispanristi ovat pitäneet ovensa auki 24/7 jo pitkään ja tämä jatkuu niin joulunpyhinä kuin niiden jälkeenkin, kertoo toimialajohtaja Mikko Junttila Turun Osuuskaupasta.

Jouluviikon vilkkain kauppapäivä tulee ennusteiden mukaan olemaan aatonaatto 23.12. Jouluaatto osuu tänä vuonna torstaille, minkä vuoksi joulukaupan uskotaan tasoittuvan ja jakautuvan useammille päiville kuin esimerkiksi viime vuonna, jolloin jouluaatto oli tiistaina.

- Koronatilanteen vuoksi tänä jouluna on järkevää välttää ruuhkia ja pyrkiä ajoittamaan jouluostoksia jo edeltävälle viikonlopulle. Väljyyttä ostoksien tekemiseen saa todennäköisemmin, kun lähtee kaupoille aamuvarhaisella tai myöhään illalla. Eniten kuhinaa hyllyjen väleissä on iltapäivisin ja alkuillasta, Junttila toteaa.

Ruoan verkkokauppa ruuhkautuu joulun alla

Koronavuosi on kiihdyttänyt myös ruoan verkkokauppaa, joka on koko S-ryhmässä yli kolminkertaistunut vuoden aikana. Myös ruoan verkkokaupassa toimitusaikoja on tänä jouluna tarjolla ennätyksellisen paljon.

- Toimitusikkunoita on lisätty joulua edeltäville päiville huomattavasti ja niitä lisätään päivittäin, siitäkin huolimatta toimitusikkunat täyttyvät lähes saman tien. Oman myymälän vapaat toimitusajat voi tarkistaa ruoan verkkokaupan sivuilta tai mobiilisovelluksesta. Me tarjoamme Foodien lisäksi myös kevyempiä ruoan verkkokaupan palveluita ympäri Varsinais-Suomea. Lisäksi erityisesti ikäihmisten asiointia helpottaa puhelinpalvelumme, josta ruoat voi tilata joko kotiinkuljetuksella tai noutopalveluna, Junttila sanoo.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Junttila, puh. 010 764 4005

Turun Osuuskaupan ruokakaupat palvelevat laajasti myös joulupyhinä. Oman myymälän aukioloajat voi tarkistaa kätevästi sivulta www.tok.fi/palvelut. Ruoan verkkokaupan vapaat toimitusajat löytyvät www.foodie.fi -palvelusta sekä mobiilisovelluksesta.

Turun Osuuskaupan alueella ruoan verkkokaupan palveluja saa myös pienemmistä myymälöistä tilaamalla ruoat sähköpostitse. Palvelua tarjoavat myymälät ja tilausohjeet löytyvät osoitteesta www.tok.fi/news/assatekoja/

Ikäihmisten ruokaostokset ovat Turun Osuuskaupan alueella puhelinsoiton päässä – tilaa soittamalla numeroon 010 764 4444 (0,0835 €/puhelu +0,1209 €/min) ja valitse kotiinkuljetus tai noutopalvelu. Puhelinpalvelu palvelee arkisin klo 9-17.

Turun Osuuskaupan vuosi 2020: Päivittäistavarakauppa ennätysvauhdissa – kasvua 13 prosenttia15.2.2021 12:00:28 EET | Tiedote

- Investoinnit Varsinais-Suomeen yli 50 M€ - Liikevaihto 613 M€ (+2,4 %) - Tulos ilman kertaluonteisia eriä pysyi edellisvuoden tasolla ja oli yli 5 M€ - Asiakasomistajille rahana maksettavia etuja lähes 22 M€ - Asiakasomistajia vuoden 2020 lopussa yli 164 000 - Henkilöstöä yli 2 300 vuoden 2020 lopussa - Koronavuonna yli 400 matkailu- ja ravitsemiskaupan, tavaratalokaupan sekä liikennemyymäläkaupan ammattilaista siirtyi TOK:ssa kaupan alan tehtäviin – ketään ei lomautettu - Koko henkilökunta sai maksimissaan 300 euron koronabonuksen ** - Mittavat investoinnit maakuntaan jatkuivat suunnitellusti vuonna 2020 koronapandemiasta huolimatta. Yhteensä investoinnit kohosivat yli 50 miljoonaan euroon. Suurin yksittäinen investointi oli Itäharjun Prisman kiinteistön osto loppuvuodesta. Samalla sitouduimme vahvasti yhdessä Turun kaupungin ja muiden alueen kiinteistönomistajien kanssa Itäisen Turun ja sen palveluinfran kehittämiseen. Muita merkittäviä investointeja olivat uusi Original Sokos Hote