Vuoden vilkkain sesonki pitää Turun seudun Prismat auki 24 h

Turun Osuuskauppa lähtee joulukauppaan laajoilla aukioloajoilla. Turun alueen kaikki Prismat ovat avoinna 18.12. alkaen ympäri vuorokauden aina jouluaattoon klo 18 asti. Loimaallakin Prisma pitää ovensa auki puoleen yöhön 23.12. asti. Laajat aukioloajat mahdollistaa henkilöstö, jonka joukosta löytyy runsaasti halukkaita tekijöitä myös joulunajan vuoroihin.

- Vallitseva pandemiatilanne sekä asiakkaiden myönteinen palaute laajoista aukioloajoista kannustaa meitä pitämään Turun alueen Prismat joulunalusviikolla avoinna ympäri vuorokauden. Prisma Tampereentie ja Prisma Piispanristi ovat pitäneet ovensa auki 24/7 jo pitkään ja tämä jatkuu niin joulunpyhinä kuin niiden jälkeenkin, kertoo toimialajohtaja Mikko Junttila Turun Osuuskaupasta.

Jouluviikon vilkkain kauppapäivä tulee ennusteiden mukaan olemaan aatonaatto 23.12. Jouluaatto osuu tänä vuonna torstaille, minkä vuoksi joulukaupan uskotaan tasoittuvan ja jakautuvan useammille päiville kuin esimerkiksi viime vuonna, jolloin jouluaatto oli tiistaina.

- Koronatilanteen vuoksi tänä jouluna on järkevää välttää ruuhkia ja pyrkiä ajoittamaan jouluostoksia jo edeltävälle viikonlopulle. Väljyyttä ostoksien tekemiseen saa todennäköisemmin, kun lähtee kaupoille aamuvarhaisella tai myöhään illalla. Eniten kuhinaa hyllyjen väleissä on iltapäivisin ja alkuillasta, Junttila toteaa.

Ruoan verkkokauppa ruuhkautuu joulun alla

Koronavuosi on kiihdyttänyt myös ruoan verkkokauppaa, joka on koko S-ryhmässä yli kolminkertaistunut vuoden aikana. Myös ruoan verkkokaupassa toimitusaikoja on tänä jouluna tarjolla ennätyksellisen paljon.

- Toimitusikkunoita on lisätty joulua edeltäville päiville huomattavasti ja niitä lisätään päivittäin, siitäkin huolimatta toimitusikkunat täyttyvät lähes saman tien. Oman myymälän vapaat toimitusajat voi tarkistaa ruoan verkkokaupan sivuilta tai mobiilisovelluksesta. Me tarjoamme Foodien lisäksi myös kevyempiä ruoan verkkokaupan palveluita ympäri Varsinais-Suomea. Lisäksi erityisesti ikäihmisten asiointia helpottaa puhelinpalvelumme, josta ruoat voi tilata joko kotiinkuljetuksella tai noutopalveluna, Junttila sanoo.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Junttila, puh. 010 764 4005

Turun Osuuskaupan ruokakaupat palvelevat laajasti myös joulupyhinä. Oman myymälän aukioloajat voi tarkistaa kätevästi sivulta www.tok.fi/palvelut. Ruoan verkkokaupan vapaat toimitusajat löytyvät www.foodie.fi -palvelusta sekä mobiilisovelluksesta.

Turun Osuuskaupan alueella ruoan verkkokaupan palveluja saa myös pienemmistä myymälöistä tilaamalla ruoat sähköpostitse. Palvelua tarjoavat myymälät ja tilausohjeet löytyvät osoitteesta www.tok.fi/news/assatekoja/

Ikäihmisten ruokaostokset ovat Turun Osuuskaupan alueella puhelinsoiton päässä – tilaa soittamalla numeroon 010 764 4444 (0,0835 €/puhelu +0,1209 €/min) ja valitse kotiinkuljetus tai noutopalvelu. Puhelinpalvelu palvelee arkisin klo 9-17.

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto vuodelle 202116.12.2020 08:59:30 EETTiedote

Turun Osuuskaupan edustajisto nimitti 25.11.2020 pitämässään kokouksessa Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston vuodelle 2021. Uusina hallintoneuvostoon valittiin Jere Järvinen Kaarinasta ja Mika Potinkara Nousiaisista. Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto 2021: Ahala Kirsti, Vehmaa Andersson Janina, Turku Arki Nina, Rusko (henkilöstön edustaja) Eklund Riitta, Turku (varapj.) Ek-Marjamäki Teija, Loimaa Granskog Maria, Parainen Hölsö Jaana, Paimio Järvinen Jere, Kaarina Kàven Sirkka-Liisa, Turku Kuvaja Kimmo, Uusikaupunki Kärkkäinen Jukka, Turku Liuksa Riitta, Naantali Maisila Päivi, Mynämäki Majuri Sari, Turku Marku-Virtanen Katri, Rusko (henkilöstön edustaja) Mikkola Mari, Lieto Moisio Ulla-Maija, Turku Nordqvist Harry, Turku Ojala Reima, Turku Potinkara Mika, Nousiainen Rantanen Mika, Kaarina (pj.) Rasi Jarmo, Loimaa Savolainen Sami, Turku Uggeldahl Petri, Turku Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on kokouksessaan 11.12.2020 valinnut keskuudestaan hallintoneuvoston puheenjohtajan ja varapu

Turun Osuuskaupan hallitus vuodelle 20213.11.2020 18:57:53 EETTiedote

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 3.11.2020 Turun Osuuskaupan hallituksen kokoonpanon vuodelle 2021: Tapio Peltomäki, kauppatieteiden maisteri, Turku (pj.) Jukka Rinnevaara, toimitusjohtaja, Turku (varapj.) Maija Junkola-Lehtonen, toimitusjohtaja, Uusikaupunki Kati Kivimäki, toimitusjohtaja, Helsinki Marja Salenius-Ranki, henkilöstöjohtaja, Kaarina Sanna-Maria Sarelius, toimitusjohtaja, Turku Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Tapio Peltomäki ja varapuheenjohtajaksi Jukka Rinnevaara. Hallitukseen valittiin kolme uutta jäsentä, Maija Junkola-Lehtonen Uudestakaupungista, Kati Kivimäki Helsingistä ja Tapio Peltomäki Turusta. Uusista hallituksen jäsenistä Maija Junkola-Lehtonen toimii Skulle Implants Oy:n toimitusjohtajana. Junkola-Lehtonen on ollut pitkään myös TOK:n hallintoneuvoston jäsen. Kati Kivimäki on Mall of Triplan toimitusjohtaja. Tapio Peltomäki toimi Turun Tilikeskus Oy:n omistaja-yrittäjänä syyskuuhun 2018 saakka, jonka jälkeen hän on keskittyn