Vuohenlihaa Juustoportin ruokalistalle

Juustoportti nostaa liikenneasemiensa listoille vuohenlihan. Liha tulee vuohenmaidon tuotanto-ketjusta, jossa lihan tuotantomäärille on haettu kasvua jo vuosien ajan. Tuotantoketju on luotu eri toimijoiden kanssa, joiden mukanaolo mahdollistaa vuohenlihan tuomisen kuluttajien saataville.

”Tämä on hieno osoitus pitkäjänteisestä työstä, jossa yhteinen tahtotila saa aikaan hyviä tuloksia. Vuohenlihan kysynnän kasvu auttaa suomalaisia vuohenmaidon tuottajia ja samalla voimme rikastaa suomalaista ruokakulttuuria” iloitsee Juustoportin markkinoinnista vastaava johtaja Niklas Keski-Kasari.

Vuohenlihan pihviksi jalostaa lihatalo Wotkin’s, jonka kanssa Juustoportti on tehnyt yhteistyötä vuosien ajan. Suomalaista vuohenlihaa on ravintoloissa harvoin saatavilla, joten ruokaketjussa olisi enemmänkin tilaa tämän tyyppisille uutuuksille.

”Aloitamme burger-aterialla, jossa kokeilun kynnys on matalalla. Kesä näyttää miten ruokailijat ottavat annoksen vastaan, sen perustella on helpompi suunnitella tulevia ruokalistoja” palveluliiketoiminnan johtaja Seppo Kuusisaari kertoo.

Vuohenliha-ateria on kesäsuosituslistan Special Capra-burgerateria, joka on saatavilla Juustoportin liikenneasemilla 18.5. alkaen.

Special Capra-burgerateria on saatavilla Juustoportin liikenneasemilla 18.5. alkaen
Vuohenliha-ateria on saatavilla Juustoportin liikenneasemilla 18.5. alkaen

Juustoportti on jalasjärveläinen yli 300 henkilöä työllistävä perheyritys. Juustoportilla on meijeri- ja juustolatoiminnan lisäksi liikenneasemat Jalasjärvellä, Mäntsälässä, Kärsämäellä, Ylöjärvellä ja Kuopiossa, sekä ruokatehdas Kuopiossa. Juustoportti on monipuolisesti vastuullinen yritys, joka huolehtii ihmisten, eläinten ja ympäristön hyvinvoinnista. Tästä esimerkkinä on mm. hiilineutraali Vapaan lehmän tuoteperhe, huomionosoitukset hyvänä työnantajana ja perinteisen toimialan rajojen rikkojana. Juustoportti on jo yli kolmenkymmenen vuoden ajan luonut joka kuukausi yhden uuden, pysyvän työpaikan.