Vuosi 2020 oli jälleen nolla tapaturmaa vuosi DS Smithille

DS Smithin toiminnassa turvallisuus on tärkeää. Meillä on tavoitteena, että yksikään meillä työskentelevä ei loukkaannu työpaikalla. Me haluamme olla työpaikka, joka saavuttaa nolla tapaturmaa.

Tavoitteeseen päästäksemme teemme systemaattista työtä, investoimme turvallisuuteen ja keskitymme toimintatapaamme turvallisuuden parantamiseksi, kuten havainnoimme vaaranpaikkoja. Olemme ottaneet käyttöön 1% työajasta turvallisuudelle -ajatuksen, jolla kannustamme kaikkia tekemään tekoja turvallisuuden eteen. 1% työajasta ei ole paljoa, mutta kun kaikki sen käyttää, syntyy siitä merkittävä voima.

Tekemämme työ tuottaa tulosta, sillä voimme iloksemme kertoa, että kaikki tehtaamme Suomessa saavuttivat nolla tapaturmaa vuoden 2020 aikana, ja me yhdessä saavutimme Nolla tapaturmaa -foorumin tason I Maailman kärjessä. Tämän tason saavutti Suomessa yhteensä 33 työpaikkaa.

Nolla tapaturmaa -foorumiin kuuluu 450 työpaikkaa. Foorumin tasoluokituksen kriteerit ovat yhdessä luotuja. Tasoluokitukseen vaikuttaa muun muassa työpaikan työtapaturmataajuus ja tapaturmien vakavuus sekä työtapaturmien tutkinta ja se, että vaaratilanteiden ilmoitusmenettely ovat kunnossa.