Werner Söderström Osakeyhtiö avasi uuden Kirja-verkkokaupan

Werner Söderström Osakeyhtiö on avannut uuden Kirja-verkkokirjakaupan (kirja.fi). Kirja-verkkokauppa kokoaa yhteen Werner Söderström Osakeyhtiön kustantamoiden laajan painettujen kirjojen valikoiman. Verkkokaupassa ovat myynnissä kaikki WSOY:n, Tammen, Johnny Knigan, Bazarin ja Kosmoksen kirjat. Myöhemmässä vaiheessa myyntiin tulevat myös Docendon ja Minervan kirjat.

Kirja-verkkokauppa tarjoaa uudenlaisen mahdollisuuden kuluttajille ja yritysasiakkaille ostaa kirjat suoraan kustantamolta. Oman verkkokaupan etuna on mahdollisuus tarjota kustantamoiden laaja valikoima samassa paikassa. Verkkokaupassa on myynnissä kauno- ja jännityskirjoja, lasten- ja nuortenkirjoja sekä tietokirjoja. Myös klassikoiden, runojen ja sarjakuvien ystävät löytävät sieltä suosikkinsa. Verkkokaupasta on mahdollisuus tilata teoksia myös ennakkotilauksena jo ennen julkaisupäivää.

”Kustantamoidemme painettujen kirjojen myynti on kasvanut ilahduttavasti viimeisen vuoden aikana. Kirja-verkkokauppa on myös kirjailijoillemme tärkeä kanava, jonka kautta meillä on mahdollisuus tarjota uusi alusta kirjojen myyntiin”, toteaa WSOY:n myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen.

Kirja ei ole ainoastaan verkkokirjakauppa, vaan sieltä löytyy lisäksi myös taustatietoa kirjoista ja kirjailijoista. ”Kirjan ystävä viihtyy uudella sivustolla myös artikkeleiden, haastattelujen ja podcastien parissa. Tulemme järjestämään Kirja-verkkokauppa-alustalla myös virtuaalisia tapahtumia, joissa lukijat pääsevät kohtaamaan kirjailijoita paikasta riippumatta”, Matilainen jatkaa. Verkkokaupan asiakkaiden on mahdollisuus saada asiakasetuna Werner Söderströmin vuosittain julkaisema eksklusiivinen Kirja-lehti.

Kaupan viralliset avajaiset käynnistyvät 23.4.2022 vietettävänä Kirjan ja ruusun päivänä.

Kirja-verkkokauppa toimii Shopifyn verkkokauppa-alustalla. Ulkoasun designista vastaa Saariaho Järvenpää Oy ja teknisestä toteutuksesta Frantic Oy.

Tutustu Kirja-verkkokauppaan täällä: www.kirja.fi

Myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen, puhelin 040 3424776
Verkkokauppapäällikkö Pirita Hietalahti, puhelin 050 4734360

Tiedote: Werner Söderström Osakeyhtiön markkinointiviestintä vahvistaa organisaatiotaan ja toimintaansa11.3.2024 16:28:47 EET | Tiedote

Werner Söderström Osakeyhtiön markkinointiviestintään on tehty nimityksiä. Brand Manageriksi on nimitetty Liisa Lehkonen vastuullaan Kosmoksen markkinointiviestintä ja WSOY:n kotimaisen kirjallisuuden viestintä. Essi Lamppu nimitettiin Brand Manageriksi vastuullaan Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden markkinointiviestintä sekä WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden viestintä. Liisa Aalto on nimitetty Johnny Knigan Brand Manageriksi vastuullaan Johnny Knigan markkinointiviestintä sekä WSOY:n lasten- ja nuortenkirjallisuuden viestintä. Brand Manageriksi on nimitetty Kristina Forsström ja Katariina Vuori, vastuillaan Bazarin kirjat. Brand Managereina jatkavat Satu Sirkiä (WSOY:n kotimainen kaunokirjallisuus), Satu-Maria Rastas (WSOY:n tietokirjallisuus ja Tammen suomennettu kaunokirjallisuus), Jaakko Mikkola (Tammen kotimainen kaunokirjallisuus ja Tammen tietokirjallisuus), Mikko Immonen (WSOY:n suomennettu kaunokirjallisuus ja WSOY:n lasten- ja nuortenkirjallisuus ja Disney-kirjat),

Elizabeth Strout saapuu Suomen-vierailulle Helsinki Lit -kirjallisuustapahtumaan6.2.2024 10:22:44 EET | Tiedote

Suomalaisten rakastama Elizabeth Strout esiintyy Helsinki Lit -kirjallisuustapahtumassa toukokuussa. Stroutin lisäksi Werner Söderström Osakeyhtiön kustantamot tuovat festivaaleille mittavan kattauksen nykyhetken kiinnostavimpia kirjailijoita, kuten argentiinalaisen kulttikirjailija Mariana Enriquezin, norjalaisen nykykirjallisuuden tähden Maja Lunden sekä ruotsalaisen Nicolas Lunabban, joka on kirjoittanut tietoteoksen kokemuksistaan erityisnuorisotyössä lähiöissä.

WSOY on pyytänyt ulkopuolisen selvityksen esitetyistä kiusaamissyytteistä kustannusprosessin yhteydessä12.1.2024 10:00:00 EET | Tiedote

Selvitys koskee Katja Ketun Ismo Alanko -tietokirjan kustannusprosessia ja sen toteuttaa viestintäoikeuden professori Päivi Korpisaari. Werner Söderström Osakeyhtiö on pyytänyt ulkopuolisen selvityksen Katja Ketun tietokirjan kustannusprosessista. Kettu on kertonut syksyllä 2023 julkisuudessa muun muassa, että edellisen tietokirjansa kirjoittamisen yhteydessä hän on kokenut tulleensa kiusatuksi kustantamon toimesta. WSOY:lla on kaikkeen kiusaamiseen ja epäasialliseen käytökseen nollatoleranssi, ja siksi kustantamo haluaa selvittää asian ja ryhtyä sen pohjalta tarvittaessa toimenpiteisiin sisäisesti. Selvityksen tekee viestintäoikeuden professori Päivi Korpisaari. Korpisaari tekee selvityksen itsenäisesti ja saa WSOY:lta pääsyn pyytämäänsä aineistoon. Tämä koskee esimerkiksi kaikkea kustantamon työntekijöiden ja kirjailijan välistä sähköpostinvaihtoa ja tekstiviestejä. Aineistoa on pyydetty kustantamon lisäksi suoraan myös kirjailija Katja Ketulta. Selvitys toteutetaan tammi–helmikuun 2