WSOY on ottanut käyttöön laajennetun todellisuuden kirjoihin – Linkit Concept Oy ja Mielensäpahoittaja yhdistävät voimansa Suomessa

WSOY on toteuttanut yhteistyössä Linkit Concept Oy:n kanssa kampanjan, jossa teknologia yhdistyy julkaisuihin mielenkiintoisella tavalla: Mielensäpahoittajan sielunmaisema avautuu lukijalle jatkossa laajennetun todellisuuden avulla.

Laajennettu eli lisätty todellisuus (englanniksi augmented reality, AR) tarkoittaa tekniikkaa, jonka avulla digitaalista sisältöä, kuten videoita, kuvia, linkkejä ja pelejä, voidaan tuoda virtuaalisena kokemuksena esineiden päälle. Laajennettua todellisuutta tarkastellaan älypuhelimen, tabletin tai päällä pidettävän laitteen näytöltä. Lataamalla Blippar-sovelluksen, käyttäjät voivat blipata (”skannata”) kuvista tai esineistä hyödyllistä ja viihdyttävää sisältöä. Interaktiivinen käyttökokemus avaa uusia ja jännittäviä tapoja syventää lukijan vuorovaikutusta kirjan tarinan kanssa.

”Laajennettu todellisuus on osa tarinoidenkin tulevaisuutta. On hienoa saada mukaan kampanjaan yksi Suomen tunnetuimmista kirjallisuuden brändeistä eli Mielensäpahoittaja. Uskomme että näin saadaan uusia ihmisiä mukaan kirjojen pariin ja tutustumaan tarinoihin. Näin ainutlaatuisen hyvä sisältö ja uusimmat teknologiat paiskaavat kättä toistensa kanssa”, toteaa WSOY:n toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Linkit Concept Oy tarjoaa laajennetun todellisuuden ratkaisuja avaimet käteen -periaatteella käyttäen Blipparin teknologiaa. Blippar on johtava visuaalisen havainnoinnin sovellus, joka herättää fyysisen maailman eloon älypuhelinten avulla. Yli 70 miljoonalla käyttäjällä Blippar on maailman vaikutusvaltaisin yritys laajennetun todellisuuden alalla. Linkit Concept puolestaan tuottaa media- ja pakkausalalle uusimpia innovatiivisia ratkaisuja ja palveluja brändinrakennuksen tueksi, rajattomasti kansainvälistä verkostoa hyödyntäen. Yritykset ovat solmineet partnersopimuksen helmikuussa 2016.

Laajennettu todellisuus antaa valtavasti uusia mahdollisuuksia perinteiselle printtimedialle tai pakkauksille. Painetusta mediasta muodostuu laajempi viestintäkanava, jolla kuluttajalle voidaan tuoda rajaton määrä informaatiota ja viihdettä.

”Kyllä ovat minun laajennettuun todellisuuteeni aiemmin riittäneet puoli yhdeksän uutiset ja Lindin Arvi.”

Head of Intelligent solutions Kalle Saarikannas, Linkit Concept Oy
+358 44 0930131, kalle.saarikannas@linkit.fi