WSOY:n tietokirjat vuoden 2017 myydyimmät

Aki Linnanahteen kirjoittama Jere oli vuoden 2017 myydyin tietokirja

Jere-kirjaa myytiin kaikissa formaateissa yhteensä lähes 40 000 kappaletta. Suosio oli merkittävää painetun kirjan lisäksi äänikirjana, sillä se oli BookBeatin vuoden 2017 kuunnelluin äänikirja. Keri Smithin Tuhoa tämä kirja oli sijalla kaksi ja Tuhoa tämä kirja väreissä oli viidenneksi myydyin. Smithin kirjoja myytiin yhteensä yli 50 000 kappaletta.

Aki Linnanahteen kirjoittama Jere kertoo Suomen kaikkien aikojen puhutuimman jääkiekkoilijan Jere Karalahden matkasta Tapulikaupungin lähiöstä urheilumaailman huipulle.

”Sain mahdollisuuden tutkia Jeren elettyä elämää ilman mitään rajoitteita, mikä mahdollisti poikkeuksellisen rehellisen kirjan kirjoittamisen. Ylipäänsä kirjan kirjoittaminen on ollut suuri unelmani, joten tämä menestys tuntuu mielettömän hyvältä ja vetää nöyräksi”, Aki Linnanahde toteaa esikoisteoksestaan.

”Jere-kirja laajenee perinteisestä urheilijaelämäkerrasta yleisinhimilliseksi kertomukseksi kamppailusta, voitoista ja tappiosta. Sen menestys osoittaa, että ihmiset eivät ole kyllästyneet hyviin tarinoihin. Keri Smithin Tuhoa tämä kirja on puolestaan saanut ilahduttavalla tavalla liikkeelle nuoret – ostajakunnan, jonka valinnoista kirjallisuuden tulevaisuus on loppujen lopuksi kiinni. Odotamme innolla helmikuussa ilmestyvää Viiva-kirjaa, joka jatkaa Smithin suositulla tyylillä”, WSOY:n tietokirjallisuuden kustantaja Henrikki Timgren sanoo.

kustantaja Henrikki Timgren
Henrikki.Timgren@wsoy.fi

Arvostelukappalepyynnöt: tiedotus@wsoy.fi

www.wsoy.fi