Yamaha Motor Europe dotterbolag Inha Works utser ny vd

Juha Lehtola kommer att avgå med ömsesidigt samtycke som VD för Inha Bruk Ab, båtbyggnadsfabriken för Yamaha Motor Europe.
Christopher Sjöblom har utsetts av Inha Bruk till ny VD.

Juha och Yamaha har haft ett starkt partnerskap sedan Yamaha Motor Europe förvärvade Inha Bruk -fabriken och Buster-varumärket i januari 2016.

Inha Bruk tog också ombord varumärkena Yamarin och Cross i juli 2017, vilket förstärkte Yamahas närvaro på den skandinaviska marinmarknaden. Inha Bruk och Yamaha vill önska Juha all lycka till i framtiden.

Christopher Sjöblom har utsetts av Inha Bruk till ny VD. Christopher, som tidigare var försäljningschef för Inha Bruk innan han tillbringade fem år som Marine Division Manager på Yamaha Motor Scandinavia, har haft stor framgång genom åren och är säker på att fortsätta att expandera Inha Bruk -verksamheten med Yamaha Motor Europes fulla stöd.

Fabrice Lacoume – marinchef på Yamaha Motor Europe:

”Vi är mycket glada över att ha Christopher ombord på Inha Bruk för att stärka vår marknadsledande positionering på aluminiumbåtmarknaden. Vi ser fram emot att utöka vår framgång med Yamarin i Norden till resten av Europa, samtidigt som vi behåller en nära relation med Yamaha och våra motorer. ”

Christopher Sjöblom
christopher.sjoblom@busterboats.com
tel. +46 70 187 1177

Christopher Sjöblom har utsetts av Inha Bruk till ny VD.

Följ Inha Works Ltd

Senaste pressmeddelandena från Inha Works Ltd