Yepzon lanseeraa kaksi uutta tuoteinnovaatiota – ensiesittely Mobile World Congressissa

Paikannuspalveluita kehittävä suomalainen Yepzon Oy lanseeraa kaksi uuden sukupolven turvatuotetta kansainvälisille markkinoille. Viimeisimmällä paikannusteknologialla varustettu henkilökohtainen hälytin Yepzon™ Freedom sekä teollisuuden tarpeisiin suunniteltu paikannin Yepzon™ Coco ovat ensiesittelyssä Mobile World Congress -messuilla Barcelonassa 23.2.2016.
Tulevaisuuden turvatuote Yepzon™ Freedom lanseerataan MWC 2016 -messuilla Barcelonassa huomenna 23.2.2016.

Hurjaa vauhtia kansainvälistyvän start-upin ensimmäinen tuote Yepzon One lanseerattiin Suomen markkinoille jouluna 2014. Näppärä GPS-paikannin on herättänyt kiinnostusta niin kotimaassa kuin ulkomaan markkinoilla, ja sitä on myyty jo yli kymmenen tuhatta kappaletta. Jatkokehityksen seurauksena tuote saa rinnalleen nyt hälytystoiminnolla varustetun henkilökohtaisen paikantimen sekä paikannusratkaisun teollisuuden tarpeisiin.

- Tällä tuoteperheen laajennuksella voimme vastata eri ihmisten yksilöllisiin tarpeisiin ja saattaa loistavaksi havaittu paikannuspalvelu yhä useampien turvaksi, kertoo Yepzonin perustaja Otto Linna.

Paikannin hälytyslaitteessa

Yepzon™ Freedom on henkilökohtainen tulevaisuuden turvatuote, joka toimii kolmella tavalla: paikannin, paikannin hälytysnapilla tai pelkkä hälytysnappi. Laitteen avulla hädässä oleva henkilö voidaan paikantaa hetkessä älypuhelimen avulla, ja sen akunkesto on jopa vuoden.

- Viesti kentältä on vahva: turvattomuuden tunne on lisääntynyt. Me vastaamme Freedomilla. Pelko pois ja oma hälytin taskuun, Otto Linna sanoo. - Autoissa ja kodeissa on jo kauan ollut hälyttimet. Nyt on vihdoin myös tärkeimmissä eli ihmisissä.

Uutuustuote on hyväksytty ennakkomyyntiin yhdysvaltalaisessa joukkorahoituspalvelu Kickstarter.comissa, josta se on tilattavissa syksyn toimituksiin. Suomessa ennakkotilaukset voi tehdä pian myös Yepzonin verkkokaupasta. Nopeimmat ennakkotilaajat voivat saada oman Yepzon™ Freedom -laitteensa jopa 79 dollarin hintaan.

- Freedom on koko maailmassa ainoa laatuaan, ja sen myynnille on kovat odotukset. Uusi paikannusratkaisu onkin ehtinyt jo kerätä ennakkotilauksia kuluttajilta ja jälleenmyyjiltä, Linna valottaa.

Tuotemullistus teollisuuden tarpeisiin

Kesällä 2016 päivänvalon näkevä Yepzon™ Coco tarjoaa globaalin paikannuspalvelun logistisiin tarkoituksiin. Ensimmäiset laitteet ovat jo ennakkotoimituksissa kuljetusten hallintaan ja rahdin seurantaan. Laitteen avulla voidaan havaita kuljetusprosessin vaarantavat tekijät, seurata lastin olosuhteita sekä paikantaa kuljetus. Täysin uniikkia laitteessa on, että se on kertakäyttöinen. Coco on optimoitu toimimaan automaatioyritys Keskustekniikka Oy:n PackAware-seurantapalvelun kanssa, ja se on integroitavissa asiakasyritysten järjestelmiin.

- Yepzon™ Coco tuo rahtiliikenteessä rahdin seurannan valmistajien omiin käsiin tarjoten asiakkaille miljoonien säästöjä vuositasolla. Tuote on muokattavissa nopeasti asiakkaan erityistarpeisiin, ja asiakas maksaa vain tarvitsemistaan ominaisuuksista, kertoo Yepzonin teollisuustuotteista vastaava johtaja Jukka Pietarinen.

Molemmat uutuudet ovat ensiesittelyssä tiistaina 23.2.2016 kello 18.00 Mobile World Congress -messuilla Barcelonassa Team Finlandin messuosastolla 1E04.

Tuotteet tulevat myyntiin EU:n alueella ja Yhdysvalloissa vuoden 2016 aikana.

Yepzon™ Freedom on ennakkomyynnissä Kickstarter.com-palvelussa tällä kampanjasivustolla.

Lisätietoja:

Otto Linna, CEO, Yepzon Enterprises
otto.linna@yepzon.com, +358 43 217 0275

Jukka Pietarinen, Director, Yepzon Industrial Services
jukka.pietarinen@yepzon.com, +358 500 448 588

Yepzon Oy kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan neljä työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin omistus on kokonaisuudessaan eurooppalainen ja pääosin suomalainen, ja se jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. www.yepzon.com

Yepzon™ Freedom
Yepzon™ Freedom