YH Kodeilta rakenteille kolme kerrostaloa Tampereen Hatanpäälle

YH Kodit Oy rakennuttaa Tampereen Hatanpäälle seuraavaksi kolme kerrostaloa. Kartanonportin kortteliin rakentuu yhteensä kuusi kerrostaloa, joista ensimmäinen talo valmistui kesällä 2016. Seuraavien kolmen kerrostalon on arvioitu valmistuvan loppuvuodesta 2019. Toukokuussa rakenteille lähtevät asunnot ovat omistusasuntoja.

”Hatanpään alueen vetovoima on selkeästi nousussa mm. tulevan Kansi ja Areenan myötä. Hatanpään Kartanonportin korttelista on kävelymatka tuleville huipputapahtumille ja uudelle Ratinan kauppakeskukselle.” kertoo Petro Saraste, YH Kotien rakennuttajapäällikkö. ”Ennakkomarkkinoinnin käynnistyessä asunnot vietiin lähes käsistä. Alueelle ei ole muutamaan vuoteen rakennettu muita uudiskohteita, joten kiinnostus uusista asunnoista on ollut kova.” jatkaa Saraste.

Nyt rakennettaviin kerrostaloihin on tulossa yhteensä 162 asuntoa ja koko kortteliin rakentuu yhteensä 350 asuntoa. Autopaikat rakennetaan kannen alle autohalliin, josta on sisäkulkuyhteys asuntoihin.

”Hatanpään alue on kuin piilossa ollut helmi Tampereella. Loistavat kulkuyhteydet, upea Hatanpään kartano puistoalueineen sekä Pyhäjärven rantamaisemat jäävät monelta huomaamatta. Tampereen kaupunginhallitus päätti myös juuri rakentaa vaihdevarauksen Hatanpään valtatien liittymään, joten jonkinasteisia ajatuksia on raitiotielinjan vetämisestä myös Hatanpäälle.” toteaa YH Kotien toimitusjohtaja Janne Tuominen. ”Viinikanlahden jätevedenpuhdistamon toiminta siirretään uuden keskuspuhdistamon valmistuttua Sulkavuoreen lähivuosien aikana. Puhdistamon toiminnan loputtua tilalle on suunnitteilla asuinkerrostaloja. Puhdistamon siirto ja raitiovaunusuunnitelmat nostavat Hatanpään asuinalueen arvoa ja kiinnostavuutta entisestään.” jatkaa Tuominen.

Tutustu alueeseen

YH Kodit on monipuolisen asumisen palveluntarjoaja, joka palvelee Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa. Asukkaamme ovat löytäneet meiltä erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia koteja laajasta vuokra-, omistus- ja asumisoikeusasuntojen valikoimastamme jo 40 vuoden ajan. Tavoitteemme on parantaa asukkaidemme elämänlaatua tarjoamalla toimivia koteja sekä yksilöllisiä tarpeita tukevia palveluja. YH Kodit omistaa yli 6 500 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa Tampereella ja Turussa sekä niiden lähialueilla.

TRADEKA, KOTOSALLA SÄÄTIÖ JA YH KODIT YHTEISTYÖHÖN KEHITTÄMÄÄN IKÄIHMISTEN ASUMISPALVELUJA30.6.2017 09:54Tiedote

Tradeka, Kotosalla Säätiö ja YH Kodit ovat allekirjoittaneet sopimuksen Kotosalla-toiminnan kehittämisestä ja Yhdessä huomiseen Oy:n perustamisesta. Yhteistyön tavoitteena on kehittää ikäihmisille helposti saavutettavia arjen palveluita, jotka tuodaan heidän omaan kotiinsa. Lisäksi tavoitteena on edesauttaa vetovoimaisen, koko maan kattavan ja asiakkaiden tarpeita vastaavan, senioriasumiskonseptin syntymistä Suomeen.