YH Kodit-konserni lahjoittaa 300 000 euroa yliopistoille Tampereella ja Turussa

Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa toimiva YH Kodit-konserni lahjoittaa Tampereen yliopistolle 100 000 euroa, Tampereen Teknilliselle yliopistolle 100 000 euroa ja Turun yliopistolle 100 000 euroa. Lahjoituksilla on tarkoitus tukea koulutusta ja tutkimustyötä asumisen saralla.

YH Kodit-konserni tukee  300 000 eurolla asumiseen liittyvää koulutusta ja tutkimusta (kuva TTY)
YH Kodit-konserni tukee 300 000 eurolla asumiseen liittyvää koulutusta ja tutkimusta (kuva TTY)

”YH Kodit on merkittävä asumiseen keskittyvä rakennuttaja Tampereen ja Turun seuduilla. Rakennutamme vuosittain noin 500 – 1000 asuntoa.” sanoo Janne Tuominen, YH Kotien toimitusjohtaja. ”Haluamme tukea tutkimustyötä ja koulutusta erityisesti elinkaariasumisen puolella ja asumisen palveluiden kehittämisessä. Asuminen muuttuu ja tulevaisuudessa meidän tulee löytää kestäviä ja kohtuuhintaisia rakentamisen ratkaisuja, jotka ottavat myös tulevat asukkaat huomioon. Väestö ikääntyy ja yhteisöllisyyden merkitys tulee kasvamaan. Asumisen kustannukset eivät saisi nousta liian korkealle, jotta kaikilla olisi mahdollisuus terveelliseen ja turvalliseen kotiin” Tuominen jatkaa.

”YH Kodit -konsernin lahjoitus on erittäin tervetullut ja mahdollistaa monitieteellisen asumiseen liittyvän tutkimuksen vahvistamista Turun yliopistossa” sanoo Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen.

”Suuri kiitos lahjoituksestanne ja tuestanne. Tampereen yliopistossa on vahvaa yhteiskunnallista tutkimusta kaupunki- ja aluekehityksen alueella, muun muassa asukkaiden osallisuuden kehittäminen asuinalueiden ja asumisen suunnittelussa on tutkimuksemme kohteena” kertoo Tampereen yliopiston rehtori Liisa Laakso.

"Tampereen teknillinen yliopisto on keskeinen toimija muun muassa rakennetekniikan sekä rakennustuotannon ja -talouden tutkimuksessa sekä alan uusien ammattilaisten kouluttajana. Yhteistyömme elinkeinoelämän kanssa on aktiivista ja vaikuttavaa, ja se auttaa myös yliopistoa ennakoimaan nopeasti muuttuvia osaamis- ja tutkimustarpeita. Olemme erittäin iloisia nyt saamastamme lahjoituksesta. Sen myötä YH Kodit ovat kanssamme luomassa tieteellisiä läpimurtoja ja uutta osaamista," sanoo Tampereen teknillisen yliopiston rehtori Mika Hannula.

YH Kodit haluaa lahjoituksellaan osaltaan tukea myös Tampere3-hanketta. Korkeakoulu-uudistus mahdollistaa jatkossa uusia näkemyksiä ja huipputason koulutusta myös asumisen ja rakentamisen puolella.

Lahjoituksen luovutustilaisuus järjestetään maanantaina 19.6.2017 klo 14.30 Tampereen yliopistolla osoitteessa Kalevantie 4. Tervetuloa!

Kalervo Väänänen, Turun yliopiston rehtori, p. 040 701 1303, kalervo.vaananen@utu.fi
Liisa Laakso, Tampereen yliopiston rehtori, p. 03 3551 3600, rehtori@uta.fi
Mika Hannula, Tampereen teknillisen yliopiston rehtori, p. 0400 331838, mika.hannula@tut.fi

YH Kodit on monipuolisen asumisen palveluntarjoaja, joka palvelee Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa. Asukkaamme ovat löytäneet meiltä erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia koteja laajasta vuokra-, omistus- ja asumisoikeusasuntojen valikoimastamme jo 40 vuoden ajan. Tavoitteemme on parantaa asukkaidemme elämänlaatua tarjoamalla toimivia koteja sekä yksilöllisiä tarpeita tukevia palveluja. YH Kodit omistaa yli 6 500 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa Tampereella ja Turussa sekä niiden lähialueilla. www.yhkodit.fi

TRADEKA, KOTOSALLA SÄÄTIÖ JA YH KODIT YHTEISTYÖHÖN KEHITTÄMÄÄN IKÄIHMISTEN ASUMISPALVELUJA30.6.2017 09:54Tiedote

Tradeka, Kotosalla Säätiö ja YH Kodit ovat allekirjoittaneet sopimuksen Kotosalla-toiminnan kehittämisestä ja Yhdessä huomiseen Oy:n perustamisesta. Yhteistyön tavoitteena on kehittää ikäihmisille helposti saavutettavia arjen palveluita, jotka tuodaan heidän omaan kotiinsa. Lisäksi tavoitteena on edesauttaa vetovoimaisen, koko maan kattavan ja asiakkaiden tarpeita vastaavan, senioriasumiskonseptin syntymistä Suomeen.