Yhä useampi haluaa kiipeillä – Kiipeilyareena Tammistoon tutustui avausviikon aikana satoja ihimisiä

Seinäkiipeilyn suosio on kasvanut viime vuosina huomattavasti. Kiipeilyareena Tammiston ensimmäinen aukioloviikko houkutteli paikalle sekä median edustajia että kiipeilyharrastajia ja lajista kiinnostuneita. Yksi syy lajin suosioon on, että se sopii lähes kaikille, sanoo Kiipeilyareenan toimitusjohtaja Henrik Suihkonen.

KiipeilyAreena Tammisto on boulderointiin keskittynyt kiipeilyhalli Vantaalla, Plantagenin kiinteistössä

Kiipeilyllä tarkoitetaan kaikkea seinäkiipeilyä. Seinäkiipeilyssä kiivetään korkeita seiniä valjaiden kanssa sekä harjoitetaan boulderointia, jossa kiivetään korkeimmillaan 4,5 metrin korkeuteen ilman valjaita. Boulderointiseinien putoamisalue on varustettu paksuilla patjoilla. Suomessa on yli 30 000 kiipeilyn harrastajaa ja useita kansainvälisesti menestyneitä ammattikiipeilijöitä.

Tammiston boulderointihalli kiinnostaa

Kiipeilyareena on alan kokeinen ja monipuolisin toimija Suomessa. Elokuun alussa avattu Kiipeilyareena Tammisto tarjoaa lähes tuhat neliömetriä boulderointiseiniä kaikenikäisille ja -tasoisille kiipeilijöille. Lisäksi tiloissa on kuntosali ja harjoittelualue Kiipeilyareenan vuosijäsenille.

– Kiipeily kiinnostaa yhä useampia ihmisiä kouluikäisistä eläkeläisiin. Lajia on helppo kokeilla, koska ensikertalaiset opastetaan aina alkuun ja tarjolla on myös sellaisia kiipeilyreittejä, jotka eivät vaadi erityisen kovaa kuntoa tai lainkaan kiipeilykokemusta, kertoo Henrik Suihkonen, Kiipeilyareenan toimitusjohtaja.

Kiipeilyareena Tammistoon tutustui sen ensimmäisen aukioloviikon aikana satoja ihmisiä. Joukossa oli median edustajia, kiipeilykonkareita ja lajista kiinnostuneita aloittelijoita.

– Ensikertalaisten yleisin palaute oli, että boulderointi on helpompaa ja hauskempaa kuin he osasivat arvata.  Kiipeily on monipuolista liikuntaa, mutta myös rentoutumista ja keskittymistä sekä sosiaalista toimintaa, Henrik Suihkonen sanoo.

– Toisaalta päivitämme jatkuvasti hallien kiipeilyreittejä, eikä tässä lajissa voi muutenkaan koskaan osata kaikkea. Juuri se kiehtoo niitä, jotka ovat kiipeilleet jo kauan.

KiipeilyAreena

KiipeilyAreena on aloittanut toimintansa vuonna 2009, jolloin Salmisaaren liikuntakeskukseen avattiin ensimmäinen kiipeilykeskus. Nyt avattavan Tammiston boulderointikeskuksen lisäksi KiipeilyAreena toimii Salmisaaren ja Tammiston lisäksi myös Kalasataman Redissä.

Henrik Suihkonen
Toimitusjohtaja, Kiipeilyareena Kalasatama / Bouldervisio Oy
henrik.suihkonen@kiipeilyareena.com

Sauli Kiema
Hallipäällikkö, KiipeilyAreena Tammisto
sauli.kiema@kiipeilyareena.com

Espoon Keilaniemen Raaden hampaaseen avautuu Suomen nykyaikaisin kuntosali – Fit Keilaniemi on kuntosalien edelläkävijä15.10.2019 09:17:11 EESTTiedote

Millainen on tulevaisuuden kuntosali? Sen haluaa näyttää loppuvuodesta Espooseen Nesteen vanhaan pääkonttoriin avautuva Fit Keilaniemi, jonka tavoite on olla kuntosalien edelläkävijä. Kuntosalin välineistö ja kokonaisuus ovat osin ainutlaatuisia Suomessa, ja huipputason sali sopii myös aloittelijoille. Fit Keilaniemi on osa Suomen nopeimmin kasvavaa kuntosaliketjua, Ole.Fit-ketjua.

Fit Skatta avattiin – hyvinvointiin erikoistunut premium-kuntosali on myyty jo lähes täyteen3.9.2019 09:13:30 EESTTiedote

Suomen nopeimmin kasvava kuntosaliketju Ole.Fit laajenee tänä syksynä kahdeksalla toimipisteellä. Fit Skatta avasi ovensa 3.9.2019. Treenaamiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin keskittyvä premium-tason kuntosali herätti jo etukäteen niin paljon kiinnostusta, että lähes kaikki sen jäsenyydet myytiin ennen kuntosalin avausta. Fit Global Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Ole.Fit-ketjun perustaja Tomi Peltonen kertoo, että monipuoliseen kuntosaliketjuun mahtuu erilaisia kuntosalikonsepteja.