SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Yhteishyvä-lehden saa jatkossa S-ryhmän kaupoista

Jaa
Yhteishyvä- ja Samarbete-lehdet siirtyvät myymäläjakeluun toukokuusta alkaen. Jatkossa kaikki S-ryhmän asiakasomistajat voivat ottaa lehden mukaansa ilmaiseksi S-ryhmän kaupoista ja ruoan verkkokaupasta kautta maan. Luvassa on lisää satsauksia digisisältöihin sekä uudistunut lukupaketti printtilehtenä myymälöistä mukaan napattavaksi.

Yhteishyvä on toukokuusta alkaen kaikkien asiakasomistajien saatavilla ja noudettavissa ostosreissulla Prismoista, S-marketeista, Saleista, Food Market Herkuista, Sokoksista sekä ruoan verkkokaupasta (S-kaupat). Juuri ilmestynyt Yhteishyvän maaliskuun numero on viimeinen kotipostilaatikoihin jaeltu lehti. 

”Lähes 120 vuoden ajan Yhteishyvä on inspiroinut ja tarjonnut miljoonille suomalaisille vinkkejä arkeen ja juhlaan sekä Suomen suosituimpia reseptejä. Suomalaisten arjen ja median käytön digitalisoituessa elämme ajassa mukana. Vahvistamme ja laajennamme kaupparyhmän digitaalista tarinankerrontaa”, sanoo mediajohtaja Päivi Anttikoski S-ryhmästä.   

Myymäläjakelu sai kokeilussa hyvän vastaanoton asiakkailta  

Myymäläjakelua kokeiltiin syksyllä 2022. Reilut kaksi kolmasosaa kokeilussa mukana olleista asiakasomistajista piti hyvänä sitä, että Yhteishyvä-lehden saa S-ryhmän kaupoista.​ Myönteisiä seikkoja olivat etenkin valinnanvapaus ja ympäristönäkökulmat. Hyvää palautetta tuli myös siitä, että lehti on myös uusien lukijoiden ja entistä useamman ulottuvilla. 

Yhteishyvän myymäläjakeluun siirtyminen on osa laajempaa S-ryhmän oman median ja kanavien kehitystyötä. S-ryhmässäkin on selvitetty asiakasomistajien mediankäyttöä: suomalaisten arjen ja median kulutuksen digitalisoituessa kaupparyhmässä satsataan digikanavien kehittämiseen. Jakelumuutokseen vaikuttavat myös kustannus- ja ympäristöseikat. Jatkossa voidaan hyödyntää omaa valtakunnallista jakeluverkostoa toimituksissa myymälöihin eri puolilla Suomea.   

Yhteishyvä-lehti jatkossa veloituksetta S-ryhmän kaupoista 

  • Yhteishyvä-lehti siirtyy toukokuusta 2023 alkaen myymäläjakeluun 
  • Yhteishyvä on kaikkien asiakasomistajien saatavilla ilmaiseksi S-Etukortilla. Ilman vihreää S-Etukorttia lehti maksaa neljä euroa 
  • Lehden saa S-marketeista, Prismoista, Saleista, Food Market Herkuista ja Sokoksista sekä ruoan verkkokaupasta (S-kaupat) kautta maan 
  • Yhteishyvä-lehti ilmestyy jatkossa neljä kertaa vuodessa. Vuonna 2023 lehti ilmestyy 15.3. (viimeinen kotijakelu) sekä 15.5., 15.8., 15.11. 
  • Yhteishyvän artikkelit ja suositut reseptit ovat saatavilla yhteishyva.fi:ssä ja somekanavissa Yhteishyvän uutiskirjeessä.  

Yhteishyvä on Suomen luetuimpia aikakauslehtiä. Asiakasomistajien oman median sisältöjen parissa viihtyvät miljoonat suomalaiset. Lehti sai alkunsa vuonna 1905, kun osuuskaupan asiakasomistajille perustettiin oma Yhteishyvä-lehti. Tästä lähtien Yhteishyvä on neuvonut, inspiroinut ja antanut suomalaisille vinkkejä arkeen ja juhlaan. 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Päivi Anttikoski, mediajohtaja, S-ryhmä, paivi.anttikoski(at)sok.fi 

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye