Yhteistyössä on voimaa: Järvi-Suomen Energia hankkii päämuuntajia verkkoyhtiöiden yhteishankinnassa

Multirel Oy toimittaa vuosina 2021-2023 kuusi päämuuntajaa Järvi-Suomen Energialle. Kilpailutus tehtiin yhteistyössä Kymenlaakson Sähköverkko Oy:n ja PKS Sähkönsiirto Oy:n kanssa.

Päämuuntaja Järvi-Suomen Energian sähköasemalla.

Järvi-Suomen Energia on solminut sopimuksen Multirel Oy:n kanssa päämuuntajien hankinnasta. Hankinnat kilpailutettiin yhteistyössä Kymenlaakson Sähköverkko Oy:n ja PKS Sähkönsiirto Oy:n kanssa. Yhteishankinnalla saavutettiin synergiaetua verrattuna siihen, että toimijat omilla tahoillaan olisivat kilpailuttaneet hankinnan.

Järvi-Suomen Energian verkostopäällikkö Mika Matikaisen mielestä yhteishankinnat ovat positiivinen kehityssuunta: ”Yhteishankinnalla haettiin sekä kustannussäästöä ja sujuvuutta että myös pidempiaikaista kumppanuutta. Sitä kautta varmistetaan koko verkon ja sähköasemien kriittisten komponenttien saatavuus tuleville vuosille. Yhteistyöllä luodaan siis säästöä, tehostetaan toimintaa ja taataan toimitusvarmuus.”

Päämuuntajat keskeisiä toimitusvarmuuden takaamisessa

Solmittu sopimus koskee kuutta 110/20 kV päämuuntajaa muodostaen hankinnan kokonaisarvoksi noin 1,6 miljoonaa euroa. Päämuuntajat ovat tärkeässä ja keskeisessä roolissa sekä sähköasemien käyttövarmuuden että koko jakeluverkon toimitusvarmuuden takaamisessa. Hankittavat päämuuntajat tulevat korvaamaan vanhoja, jo pitoaikansa ylittäneitä, käyttöikänsä palvelleita päämuuntajia sekä osittain tulevat myös sähköasemien saneerauksissa kokonaan uusiksi päämuuntajiksi. Uusia päämuuntajia on tulossa mm. Lievestuoreelle, Mikkeliin, Nurmaalle, Hirvensalmelle ja Haukivuorelle.

”Olemme erittäin tyytyväisiä toteutuneeseen sopimukseen”, toteaa Multirelin toimitusjohtaja Anders Arte. ”Multirel on toimittanut Koncarin tehomuuntajia Suomeen vuodesta 2001, yhteensä jo yli 230 kpl. Tehomuuntajien korkea laatu, Multirelin kokenut projektiorganisaatio ja hyvät yhteistyökumppanit takaavat onnistuneet toimitukset. Tehtaamme on investoinut paljon tuotekehitykseen ja laadunvarmistukseen, minkä ansiosta muuntajat ovat erittäin laadukkaita ja kilpailukykyisiä. Katsomme myös erittäin luottavaisena tulevaisuuteen”, kertoo Anders Arte.

Mika Matikainen
Verkostopäällikkö, Järvi-Suomen Energia
mika.matikainen@sssoy.fi

Anders Arte
Toimitusjohtaja, Multirel Oy
anders.arte@multirel.fi
puh. 0400990903

Päämuuntaja Järvi-Suomen Energian sähköasemalla.

Kaukaa näkee lähelle – paluumuuttajan mietteitä huomisen Järvi-Suomesta21.9.2020 13:38:51 EESTBlogi

Välillä ei tee mieli lähteä minnekään. Entä jos määränpäässä ei olekaan mukavaa? Päässään alkaa luoda kaikenlaisia skenaarioita, miksei kannattaisi lähteä. Väsyttää, pitäisi pestä pyykkiä, ei vaan huvita. Itse kärsin samasta ongelmasta, liiasta jahkailusta. Olenkin yrittänyt muuttaa tätä tapaa lähtemällä mahdollisuuksien mukaan kaikkialle ja vastaamalla tuon tuosta: kyllä. Olen nimittäin huomannut, että lopulta lähteminen aina kannattaa. Silloin törmää kaikkeen, mikä innostaa ja auttaa näkemään asiat uusin silmin. Vuosia sitten päätin lähteä opiskelemaan Jyväskylään, enkä kadu sitä hetkeäkään. En, vaikka viime kuussa päätin palata takaisin kotiseudulleni Etelä-Savoon. Opin nimittäin reissullani sen, että kaikki kaupungit ovat omasta vinkkelistäni enemmän tai vähemmän samanlaisia. Toki niissä on hieman eri palveluita, kauppoja, kulttuuria ja ravintoloita, mutta lopulta tunne ratkaisee. Palattuani tänne tunnen olevani jälleen kotona. Täytyi siis piipahtaa seitsemäksi vuodeksi toisaalle h

Sähköisestä asioinnista kohti vau! -kokemusta6.7.2020 15:34:03 EESTBlogi

Sähköisen asioinnin kehittäminen on ollut meillä jo vuosia osa normaalia arjen aherrusta. Tieto sähkönjakelun häiriöistä lähtee asiakkaille tekstiviesteillä ja tarjouspyynnön voi lähettää nettisivujen lomakkeella. Sopimuksen sähköinen allekirjoitus ja e-lasku lähentelvät jo seuraavan tason digitaalisuutta. Tavoitteena on helppo, nopea yksilöllinen ja vuorovaikutteinen kumppanuus asiakkaidemme kanssa.