Yhtiökokouksen päätökset

Suur-Savon Sähkö Oy:n varsinainen yhtiökokous pidettiin keskiviikkona 27.4.2022 Mikkelissä. Kokouksessa käsiteltiin yhtiöjärjestyksen varsinaiselle yhtiökokoukselle määrittelemät asiat. Puheenjohtajana kokouksessa toimi Jarmo Makkonen, Asianajotoimisto Krogerus Oystä.

Osingon maksu

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään osingon jakamisesta yhtiön vahvistetun taseen 2021 mukaisista voittovaroista. Valtuutuksen perusteella voidaan päättää maksettavaksi osinkona 100 euroa osakkeelta, eli yhteensä 7.532.400 euroa. Valtuutus on voimassa 31.10.2022.

Hallintoneuvosto ja tilintarkastajat

Yhtiökokous päätti hallintoneuvoston jäsenmääräksi 29.

Erovuorossa olleista hallintoneuvoston jäsenistä valittiin uudelleen:

Fågel Jarkko, Hartola
Honkanen Heidi, Hirvensalmi
Hujanen Seppo, Mäntyharju
Liukkonen Jari, Pertunmaa
Luukkonen Olli, Puumala
Pasonen Timo, Juva
Salo-Oksa Armi, Mikkeli

Uusia jäseniä hallintoneuvostoon valittiin:

Merivirta Marjo, Luhanka
Maukonen Pauliina, Joutsa
Simoska Mervi, Juva
Torikka Kirsi, Savonlinna

Tilintarkastajiksi kuluvan vuoden toimintaa ja tilejä tarkastamaan valittiin:

Varsinaiset tilintarkastajat:
Juho Himanen, KHT, Mikkeli
Antti Kääriäinen, KHT, JHT, Kajaani
Jukka Lievonen, KHT, Savonlinna

Varatilintarkastajat:
Harri Jylhä, KHT, Savonlinna
Arto Saarinen, KHT, Jyväskylä

Janne Lainehallituksen puheenjohtajaSuur-Savon Sähkö

Puh:044 417 4001

Rovakaira Oy myy osuutensa Olkiluoto 3:sta - ostajana toinen maakunnallinen energiayhtiö Suur-Savon Sähkö Oy4.5.2022 07:02:00 EEST | Tiedote

Lappilainen maakunnallinen energiayhtiö Rovakaira Oy myy osuutensa Kymppivoima Oy:n osakesarjoista, jotka oikeuttavat hieman yli 4 MW osuuteen Olkiluoto 3 sähköntuotannosta. Vuositasolla tämä tuotanto-osuus vastaa noin 1 500 sähkölämmitteisen omakotitalon vuotuista sähkönkulutusta. Tuotanto-osuuden ostajana on toinen Kymppivoiman osakas, Suur-Savon Sähkö Oy. Olkiluoto 3 käynnisti sähköntuotannon valtakunnan verkkoon maaliskuussa 2022. ”Suur-Savon Sähkö – konsernin sähköntuotantoa on määrätietoisesti ja etupainoisesti kehitetty kansallisten ilmastotavoitteiden mukaisesti. Tämän Olkiluoto 3 osuuden myötä ylitämme tänä vuonna 90 % osuuden hiilidioksidivapaassa sähköntuotannossamme. Vuonna 2025 sähköntuotannostamme tulee olemaan kolmasosa ydinvoimaa, kolmasosa tuulivoimaa, ja kolmasosa on vesivoimaa sekä puulla tuotettua sähköä. Hiilidioksidivapaa sähköntuotantomme on osa tytäryhtiömme Lumme Energia Oyn sähkönhankintaa ja sähkönmyyntiä valtakunnallisesti", Suur-Savon Sähkön toimitusjohtaja

Evision Oy on Suomen ensimmäinen BVLOS-droneluvan saanut sähköverkkopuolen toimija – vapaus lennättää ilman näköyhteyttä2.5.2022 07:49:00 EEST | Tiedote

Järvi-Suomen taivaalla voi jo nyt nähdä dronelennokkeja kiitämässä sähköverkon vikoja etsimässä tai kunnossapidon tehtävissä. Evision Oy on Suomen ensimmäinen BVLOS-luvan saanut sähköalan toimija, joka voi harjoittaa lentotoimintaa ilman näköyhteyttä lennätettävään laitteeseen. Lupa mahdollistaa miehittämättömien lentojen tekemisen suuremmille alueille kerralla kuin koskaan ennen.

Tammi-maaliskuun tulos budjettia selvästi parempi22.4.2022 10:19:33 EEST | Tiedote

Vaikka alkuvuoden lämpötila on ollut normaalia lämpimämpi, Suur-Savon Sähkö -konsernin liiketoiminnoissa taloudellinen tulos on parantunut 57 prosenttia edellisvuoden vastaavaan jaksoon verrattuna. Kustannustehokkuus ja onnistuneet sähkön tukkumarkkinatoimenpiteet ovat alkuvuoden menestyksen takana. Tulosnäkymät ovat vuodelle 2022 hyvät, ja konsernin kehitys hiilidioksidineutraalin yhteiskunnan rakentamiseksi etenee voimakkaasti.