YLI KAKSISATAA PYÖRÄILIJÄÄ POLKEE HEINÄ-ELOKUUSSA SUOMEN MAAKUNNISSA MILJOONAPOTTIA SYÖPÄSAIRAIDEN LASTEN HYVÄKSI

Hyväntekeväisyyspyöräily Team Rynkeby – God Morgonin joukkueet ajavat tänä vuonna ympäri Suomen maakuntia kerätäkseen varoja syöpäsairaiden lasten hyväksi. Perinteisesti joukkueet ovat ajaneet Suomesta Pariisiin, mutta tänä vuonna koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia Suomen eri kaupunkien joukkueet polkevat omat “Tour de Finlandinsa”. Kaikki kahdeksan joukkuetta kiertävät itse suunnittelemansa reitin, jonka varrella tuetaan paikallisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä. Pyöräilijöitä Suomessa on liki kolmesataa, joista suurin osa osallistuu myös kotimaan kierroksille.

Team Rynkeby polkee   pienten puolesta
Team Rynkeby polkee pienten puolesta

Kaudella 2018–2019 Team Rynkeby – God Morgon keräsi syöpätutkimusta rahoittavalle Aamu Säätiölle ja syöpäsairaita lapsia ja heidän lähimmäisiään tukevalle Sylva ry:lle yhteensä yli 1,1 miljoonaa euroa.

Ensimmäisenä joukkueista matkaan lähtee Jyväskylä–Kuopion joukkue, jonka kierros alkaa 1. heinäkuuta Jyväskylästä. Reitti kulkee Kuopion kautta Joensuuhun, Savonlinnaan, Mikkeliin, Joutsaan ja sieltä Koskenpään ja Keuruun kautta takaisin Jyväskylään.

Helsingin joukkue aloittaa oman Tour de Finlandinsa 3. heinäkuuta. Joukkueen 1 200 kilometrin reitti on vastaavan mittainen kuin alun perin suunniteltu matka Pariisiin, mutta kiertää nyt ympäri itäisen Suomen.

Tampereen joukkue lähtee kohti napapiiriä 5. heinäkuuta. Reitti kulkee Seinäjoen, Kokkolan, Oulun, Tornion ja Rovaniemen kautta.

Vaasan joukkue ajaa Tour de Pohjanmaan 9.–12.7. Saman viikon lopussa Team Rynkeby – God Morgon Vantaa ja Oulu tekevät omat kolmen päivän kierroksensa.

Espoon joukkue polkee Saariston rengastien Varsinais-Suomessa 1.–2.8. ja Turun joukkue polkee Ahvenanmaalla 14.–16.8. Lisäksi osa Espoon joukkueesta ajaa oman epävirallisen viiden päivän kiertueen 4.7. alkaen.

Lisätietoa joukkueista löydät niiden sosiaalisen median tileiltä.

Hyväntekeväisyyspyöräily on saanut alkunsa Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Tapahtuma on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin, viime vuonna myös Saksaan ja tällä kaudella ensi kertaa Sveitsiin. Ensimmäinen suomalaisjoukkue osallistui pyöräilyyn kesällä 2013.

Vuosittain kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kustannuksensa pääosin itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja hohes C yhteistyössä jokaisen yksittäisen maan rahaa vastaanottavien järjestöjen kanssa.

YHTEYDENOTOT JA LISÄTIETOA Team Rynkeby – God Morgon Finlandista:

Country Manager Kirsi Pärssinen

kip@team-rynkeby.comwww.team-rynkeby.fi

LIITE

TR–GM Jyväskylä-Kuopio: 1.7.-7.7.

KE 1.7.          Jyväskylä-Kuopio (184 km)
TO 2.7.          Kuopio-Joensuu  (151 km)
PE 3.7.          Joensuu-Savonlinna (133 km)

LA 4.7.           Savonlinna-Mikkeli  (136 km)
SU 5.7.          Mikkeli-Joutsa  (87 km)
MA 6.7.          Joutsa-Koskenpää  99 km)
TI 7.7.            Koskenpää -Keuruu-Jyväskylä (94 km)

TR–GM Helsinki: 3.7.–11.7.

PE 3.7.       Helsinki – Vääksy (162 km)

LA 4.7.        Vääksy – Peuranka (195 km)

SU 5.7.       Peuranka – Kuopio (174 km)

MA 6.7.       Kuopio – Leppävirta (92 km)

TI 7.7.        Leppävirta – Savonlinna (133 km)

KE 8.7.       Savonlinna – Imatra (149 km)

TO 9.7.       Imatra – Lappeenranta (51 km)

PE 10.7.     Lappeenranta – Pajulahti (157 km)

LA 11.7.      Pajulahti – Helsinki (128 km)

Helsingin lähtötilaisuus Vanhalla Porvoontiellä 3.7. klo 07:30.

TR–GM Tampere: 5.7.-10.7.

SU 5.7.       Tampere – Seinäjoki (173 km)

MA 6.7.      Seinäjoki – Kokkola (158 km)

TI 7.7.         Kokkola – Oulu (211 km)

KE 8.7.        Oulu – Tornio (133 km)

TO 9.7.       Tornio – Rovaniemi (186 km)

PE 10.7.      Rovaniemi – Napapiiri (18 km)

TR–GM Vaasa: 9.-12.7.  Tour de Pohjanmaa

TO 9.7.               Vöyri – Närpiö 130 km

PE 10.7.             Närpiö – Lapua 150 km

LA 11.7              Lapua – Kokkola 134 km
SU 12.7.            Kokkola – Vöyri 120 km

Vaasan lähtötilaisuus Vöyrillä 9.7. klo 9-10

TR–GM Vantaa: 10.-12.7.

PE 10.7.     Vantaa-Lepaa (n. 100 km)
LA 11.7.      Hämeenlinna ympäristö (n. 150 km)
SU 12.7.     Lepaa-Vantaa (n. 100 km)

TR–GM Oulu: 10.-12.7.

PE 10.7.        Oulu-Rokua (170km)

LA 11.7.        Rokua-Manamansalo-Rokua (195 km)

SU 12.7.        Rokua-Puolanka-Oulu (200 km)

Oulun lähtötilaisuus kaupungintalon pihamaalla.

TR–GM Turku: 14.–16.8.

PE 14.8.      Brandö

LA 15.8.      Gullvivan Åland
SU 16.8.     Maarianhamina

TR–GM Espoo: 1.-2.8.

LA 1.8.           Kaarina – Mossala (n. 100 km)
SU 2.8.          Mossala – Kaarina (n. 100 km)

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen, kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711

Team Rynkeby polkee   pienten puolesta
Team Rynkeby polkee pienten puolesta
Team Rynkeby polkee kesällä 2020 Suomess

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa24.2.2020 08:48:00 EETTiedote

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.