Ympäristöystävällinen ABC Carwash Kuopion Prismalle

Osuuskauppa PeeÄssä avaa lokakuun lopussa uuden ABC Carwashin Kuopion Prisman viereen. ABC Carwash Savilahdessa tulee olemaan kaksi pesukaistainen. Pesut soveltuvat henkilö- ja pakettiautoille, joiden korkeus on max. 2,80 m ja leveys max 2,50 m.

ABC Carwash Savilahti tulee olemaan ehdoton oman alansa ympäristövastuullisuuden edelläkävijä. Pesu on ensimmäinen henkilö- ja pakettiautojen pesupiste Suomessa, jossa tämänkaltainen vedenkierrätysjärjestelmä on käytössä.

Pesuun tulee Kärcher Oyn toimittamat vedenkierrätyslaitteistot, joiden ansiosta pesujen vedenkulutus voidaan minimoida. Vedenkierrätyslaitteiston ja bioreaktorin tuomia etuja ovat muun muassa 100% jäteveden puhdistus, jopa 98% vedenkierrätysaste,kierrätysveden hajuttomuus, kierrätysveden hyvä laatu,ja todellisen jäteveden laadun paraneminen hiilivetyjen ja raskasmetallien bioreaktorissa tapahtuvan neutraloinnin ansiosta.

-       Ympäristöystävällisyys on huomioitu myös sähkönkulutuksessa. Uudet pesukoneet saavat sähkönsä auringosta, joka tuotetaan Prisman kiinteistön katolla olevalla aurinkovoimalalla. Lisäksi käytämme ainoastaan ympäristöystävällisiä mutta tehokkaita pesuaineita. Ja tietenkin pehmeitä pesuharjoja, jotka eivät vauriota auton pintoja, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen.

Pesulaitteet ovat Pirkkalassa valmistettuja Tammermatic Oy:n avainlipputuotteita. Pesuhallit puolestaan rakentaa kuopiolainen Maanrakennus Lyytinen Oy.

Maailmanlaajuisesta komponenttipulasta johtuen maksupäätteet saadaan toimintaan vasta joulukuussa ja autopesut on mahdollista maksaa aluksi vain ABC mobiililla. ABC Carwash Savilahti täydentää PeeÄssän autopesutarjontaa. Ennestään autopesuja on ollut tarjolla ABC Siilinjärveltä ja ABC Pitkälahdesta.