Yökerho Bran yt-neuvottelut ovat päättyneet – toiminta loppuu alkuvuoden aikana

Osuuskauppa Keskimaan yhteistoimintaneuvottelut koskien ravintola Bran mahdollista lakkauttamista ovat päättyneet 11.11.2021. Ravintolan vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi Bran ravintolatoiminta on päätetty lopettaa alkuvuoden 2022 aikana.

Osuuskauppa Keskimaa yökerhoravintola Brata koskevat yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen. Yt-neuvottelut koskivat ravintola Bran koko vakituista henkilöstöä, yhteensä kuutta (6) henkilöä. Kaksi viikkoa kestäneiden neuvottelujen päätyttyä Bran toiminta on päätetty lopettaa alkuvuoden 2022 aikana. Kaikille ravintolan työtekijöille tullaan tarjoamaan töitä ensisijaisesti Keskimaan muista ravintoloista.

Yökerhotoiminnan lopettamispäätöksen taustalla on vuokrasopimuksen päättyminen Jyväskylän keskustassa Kauppakatu 35:ssä.

− Yt-neuvottelujen aikana tilanne ei ole muuttunut tilojen osalta, joten joudumme lopettamaan yökerhotoiminnan nykyisissä tiloissa alkuvuoden aikana vuokrasopimuksemme puitteissa. Vielä emme osaa sanoa tarkkaa viimeistä päivää, mutta toiminta tulee loppumaan viimeistään helmikuun loppuun mennessä, toteaa Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Keskimaan yökerhot Bra ja Freetime avattiin koronarajoitusten poistumisen jälkeen 3.11.2021. Sitä ennen molemmat yökerhot ovat olleet suljettuina yli puolentoista vuoden ajan. Ravintola Freetimen toiminta jatkuu normaalisti.

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, toimialajohtaja, pasi.kunelius@sok.fi, 010 767 3060

Osuuskauppa Keskimaa, Katja Ylitalo, ryhmäpäällikkö, katja.m.ylitalo@sok.fi, 010 767 3068

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa avaa ensimmäisen sähköautojen ABC-latausaseman Keski-Suomessa29.11.2021 10:25:59 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa ensimmäisen ABC-latausasemansa. Uusi 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avataan Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen. S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on käynnistynyt keväällä 2021. Vuoden loppuun mennessä ABC-latauspisteitä on valtakunnallisesti jo yli 50. Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee seuraavaksi Joutsaan ja Viitasaarelle.

Osuuskauppa Keskimaa ehdolla valtakunnallisessa vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa18.11.2021 11:25:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on ehdolla vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa, jossa Oikotien Vastuullinen työnantaja -kampanja palkitsee työelämän parhaan yhteisöllisyysteon. Keskimaa on ollut edelläkävijänä ottamassa käyttöön ja kehittämässä sisäisen viestinnän Workplace-palvelua S-ryhmässä. Tänä vuonna kymmenen työnantajaa kilpailee palkinnosta. Voittaja julkistetaan 9.12.2021, äänestysaikaa on 24.11.2021 saakka.