Young Lions Finland-suunnittelukilpailun voittajat valittu: Ketkä valittiin parhaiksi nuoriksi markkinoinnin ja viestinnän osaajiksi?

Jaa
Suomen lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa Young Lions Finland -suunnittelukilpailussa. Kilpailun seitsemään sarjaan osallistui yhteensä 44 tiimiä 50 kilpailutyöllä. Jokaisen sarjan paras tiimi pääsee edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä osallistumaan Ranskassa järjestettävään Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2023.

Young Lions Finland -kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä seitsemässä eri sarjassa Aamu Säätiön antamien toimeksiantojen perusteella muun muassa mainosfilmin suunnittelusta luovaan briiffiin, mediasuunnitelman laadintaan sekä viestintä- ja vaikuttamisstrategian laadintaan liittyen. Sarjasta riippuen kilpailutyö tuli toteuttaa vain 24 tai 48 tunnissa. Aamu Säätiö tukee lasten syöpätutkimusta. Säätiö voi halutessaan keskustella voittajien kanssa mahdollisuudesta toteuttaa heidän suunnitelmansa omassa markkinoinnissaan ja viestinnässään tulevaisuudessa.

Markkinointiviestinnän kattojärjestö Marketing Finlandin ensimmäistä kertaa järjestämän Young Lions Finland -kilpailun tavoitteena on auttaa nuoria luovan alan suunnittelijoita kasvamaan ammatissaan.

"Olemme erittäin ylpeitä nuorista lahjakkuuksistamme, jotka ovat osoittaneet poikkeuksellista osaamista ja innovatiivisuutta. Tämä kilpailu tarjoaa heille mahdollisuuden kehittää itseään, verrata omia kykyjään kansainväliseen tasoon sekä saada arvokasta kokemusta kansainvälisestä kilpailusta. Haluamme järjestäjänä vaikuttaa alan elinvoimaisuuteen sekä varmistaa, että Suomessa on tulevaisuudessa riittävästi kansainvälisen tason markkinoinnin ja viestinnän osaamista. Se on tärkeää myös sekä kotimaisten luovia palveluita myyvien toimistojen, että niitä ostavien, kansainvälisillä markkinoilla toimivien suomalaisten yritysten näkökulmasta”, sanoo Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.

Kotimaisista ja kansainvälisistä markkinoinnin ja viestinnän asiakkaista, toimistoista, tuotantoyhtiöistä ja mediasta koostuva tuomaristo painotti voittajien valinnoissa luovien töiden ideaa ja vaikuttavuutta, jotka edustavat perinteisistä ratkaisuista poikkeavuutta sekä uudenkaltaista ajattelua ja näkemyksellisyyttä.

"Kiitän lämpimästi kaikkia tiimejä osallistumisesta kilpailuun. On hienoa nähdä, kuinka nuoret suunnittelijat ovat lähestyneet haasteellista aihetta ja tuoneet esiin uusia, raikkaita ideoita auttaakseen meitä keräämään varoja. Toivon, että tämä kilpailu on inspiroinut heitä myös jatkamaan työtään hyväntekeväisyyteen liittyvien projektien parissa. Toivotan palkituille onnea Cannesiin," iloitsee Aamu Säätiön asiamies Laura Paasio.

Vuoden 2023 Young Lions Finland -kilpailun palkitut tiimit ovat:

Design (visuaalisen identiteetin suunnittelu)

  • Hopeaa: Keep Hope Alive. Sasu Lahdensuo Woerks Oy & Samuli Kyttälä, Freelancer
  • Kunniamaininta: The Morning Ribbon.Idaliina Karppanen, Drama Queen Communications & Julia Suvisalmi, Folk Finland

Digital (digikampanjan suunnittelu)

  • Kultaa: Don’t be patient. Joel Petzold, KIDS Agency & Marianna Metsänheimo, KIDS Agency
  • Hopeaa: ReSearch Engine. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
  • Pronssia: Aamu Initiative - Turn "If" into "When". Yana Basenko, Bou & Eemeli Tani, Bou
  • Kunniamaininta: Life is worth playing. Rasmus Kärkkäinen, Bob the Robot Oy & Pauline Korp, Bob the Robot Oy

Film (mainosfilmin suunnittelu)

  • Kultaa: Let there be swipe. Unni Leino, Oy SEK Ab & Matilda Leppäkoski, Oy SEK Ab
  • Hopeaa: The invisible ones. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

Marketers (mainostajan inhouse -toiminnoissa työskenteleville, luovan briiffin suunnittelu)

  • Pronssia: Keep on dreaming. Vilja Turunen, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta & Nelli Pajuharju, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Media (mediasuunnitelma, jossa hyödynnetään myös perinteisen median ulkopuolisia kanavia)

  • Kultaa: Cause: Unknown. Jenny Kettunen, Havas Helsinki & Emma Koukonen, Havas Helsinki
  • Pronssia: Play Your Role. Eveliina Pärssinen, OMD Finland Oy & Salla Keränen, N2 Creative Oy
  • Pronssia: Brewing hope for the Childhood Cancer. Aino Mäki, IPG Mediabrands Finland Oy & Sofia Hendrén, IPG Mediabrands Finland Oy

PR (innovatiivisen viestintä- ja vaikuttamisstrategian laadinta)

  • Kultaa:  Dawn.web. Saana Simander, Bob the Robot & Samy Wilkman, Bob the Robot
  • Hopeaa: Brave for a Reason. Oona Pääskynen, Miltton Oy & Erika Raiskinen, Miltton Oy
  • Hopeaa: Tear down the walls of cancer isolation. Liisa Myllymäki, Bou & Jutta Sibakov, Bou
  • Kunniamaininta: The Cancer Experience. Tiia Rahkonen, TBWA\Helsinki & Emma Pettersson, TBWA\Helsinki

Print (printtimainoskampanjan suunnittelu)

  • Kultaa: No Last Words. Emilia Nordgren, SEK & Eevi Kolinen, SEK
  • Hopeaa: The Other Alphabet. Johanna Vierimaa, TBWA\Helsinki & Katariina Ollari, Bob The Robot

Kuvateksti: Young Lions Finland -kilpailussa palkitut tiimit 21.4.2023 pidetyssä palkintojen julkistustilaisuudessa Kuva: Niklas Meltio

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland ry
Hitsaajankatu 24
00810 Helsinki

010 248 1060https://www.marketingfinland.fi/

Cannes Young Lions -kilpailu haastaa nuoria luovia tekijöitä markkinoinnin ja viestinnän alan joka alueelta. Kilpailu on yksi nuorien kykyjen parhaista tavoista juhlia luovuutta globaalilla tasolla. Vuodesta 2006 lähtien Young Lions Finland -kilpailu on antanut kotimaamme nuorille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden näyttää potentiaaliaan ja kykyjään. Young Lions Finland 2023 on paikallinen kilpailu, jonka järjestää Marketing Finland. Se on Cannes Lions Awardsien, Eurobest Awardsien ja Cannes Lions Festival of Creativity -tapahtuman virallinen edustaja Suomessa. Dubai Lynx ja Spikes Asia Awards kuuluvat myös Marketing Finlandin edustamaan Cannes Lions -perheeseen.

Marketing Finland on markkinointia ja viestintää tekevien ja ostavien yritysten verkosto, jonka 500 jäsentä edustavat noin 90 % Suomessa tehdyistä markkinoinnin ja viestinnän ostoista. Marketing Finland toimii markkinointi- ja viestintäalan edunvalvojana, järjestää ja edustaa kilpailuja ja koulutuksia, sekä tarjoaa verkostoitumismahdollisuuksia ja jäsenetuja. Se kuuluu kansainvälisiin markkinoinnin ja viestinnän WFA, EACA ja ICCO -verkostoihin. 

Suomessa sairastuu noin 150 alle 15-vuotiasta lasta vuosittain syöpään, joista edelleen joka viides lapsi menehtyy. Lisäksi syövästä selvinneistä lapsista yli 60 % kärsii jossain elämän vaiheessa syövän tai syöpähoitojen aiheuttamista myöhäishaitoista ja näin ollen ei elä tervettä aikuisuutta.

Aamu Säätiön tavoitteena on mahdollista paras ja uudenaikaisin syöpähoito, jotta kaikki sairastuneet lapset selviäisivät ja he voisivat elää terveen aikuisuuden. Säätiö kerää varoja ja kohdistaa ne lasten syöpähoidon tutkimukseen ja kehitykseen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Finnish Comms Awards voittajat 202316.11.2023 22:28:45 EET | Tiedote

Viestintätoimisto Drumin Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle toteuttama työ HYVANTEKIJÄT valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin TBWA\Helsinki Oy:n Martti Ahtisaari Peace Foundationille toteuttama työ CMI – Avaimet rauhaan. Vuoden viestintätoimistona palkittiin SEK. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Laura Vuorio-Kuokka, Vuoden pitchaajaksi Paula Sonne, Vuoden nuoreksi kyvyksi Hannele Hautaniemi sekä Vuoden Spokespersoniksi Sallamaari Muhonen. Tänä vuonna Vuoden timantti palkinnon sai Kaija Pohjala, Viestintätoimisto Kaiusta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa Ry:n kanssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye