Yrittäjäjärjestö avaa yhteiskuntaa teoilla, kaksi suurtapahtumaa syksyllä

Suomen Yrittäjät järjesti viikonvaihteessa onnistuneesti Valtakunnalliset yrittäjäpäivät Jyväskylässä. Seuraavaksi vuorossa on kunta-alan huipputapahtuma Helsingissä. - Yrittäjät avaa yhteiskuntaa valtakunnallisilla tapahtumilla. Tahdomme osoittaa suunnan konkreettisilla teoilla, ei vain sanoilla, toteaa toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Suomen Yrittäjistä.

Valtakunnallisille yrittäjäpäiville Jyväskylän Paviljongiin kokoontui viikonloppuna 1 200 ihmistä. Tapahtuma järjestettiin onnistuneesti terveysturvallisuutta noudattaen. Tapahtumassa jaettiin Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot. Juhlapuhujana toimi tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

- Näillä tapahtumilla Yrittäjät haluaa avata yhteiskuntaa itse ja antaa vahvan viestin siitä, että rokotekattavuuden jatkuvasti noustessa on korkea aika palata tapahtumiin ja normaaliin, kertoo toimitusjohtaja Pentikäinen Suomen Yrittäjistä.

Valtakunnalliset Yrittäjäpäivät järjestetään ensi vuonna Tampereella, Porissa vuonna 2023, Kouvolassa 2024 ja Hämeenlinnassa 2025.

Yrittäjät kokoaa yhteen Suomen kuntajohdon

Ensi viikolla Yrittäjät järjestää kunta-alan huipputapahtuman Kunnallisjohdon seminaarin Helsingissä Finlandia-talolla. Tapahtuma kokoaa yhteen keskeisimmän kuntajohdon koko maasta. Tapahtumaan odotetaan saapuvan yli 800 vierasta.

- Tapahtumassa yrittäjät sekä kunta- ja maakuntavaikuttajat pääsevät pohtimaan kunnan, maakunnan ja yritysten yhteistyötä koronanjälkeisessä maassa. Seminaarissa etsitään eväät uudelle valtuustokaudelle, johtaja Harri Jaskari Suomen Yrittäjistä kertoo.

Puhujina ovat muun muassa Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo, kuntaministeri Sirpa Paatero, Ponsse Oyj:n hallituksen jäsen Juha Vidgrén ja pormestari Juhana Vartiainen.

Ensi keväänä kunta- ja yrittäjävaikuttajat kokoontuvat Vaasaan 18.–19.5.2022. Vaasaan odotetaan keräävän yli tuhat vaikuttajaa.

- Hienoa, että tapahtuma järjestetään ensi vuonna Vaasassa. Tervetuloa pohjolan energiapääkaupunkiin! Parhaillaan uudet investoinnit akkumateriaalituotantoon luovat työtä ja mahdollisuuksia kaikenkokoisille yrityksille seudullamme. Se hyödyttää koko Suomea. Keväällä meillä on tästä lisää kerrottavana, iloitsee Tomas Häyry Vaasan kaupunginjohtaja.

Tiedoksi median edustajille

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan Kunnallisjohdon seminaaria 5. - 6.10.2021 Finlandia-talolle Helsinkiin. Ilmoittautumiset pyydetään 1.10.2021 mennessä kunnallisjohto@yrittajat.fi.

Yhteystiedot

Johtaja Harri Jaskari 050 512 2874, harri.jaskari@yrittajat.fi, Suomen Yrittäjät

Tietoa Kunnallisjohdon seminaarin ohjelmasta ja median osallistumisesta: viestintäpäällikkö Janika Tikkala, p. 046 9234 386, janika.tikkala@yrittajat.fi

Tietoa käytännön järjestelyistä: tapahtumakoordinaattori Anne Eronen, p. 050 4088 460, anne.eronen@yrittajat.fi, Suomen Yrittäjät